۱۳۹۶/۸/۱۰ فناوری اطلاعات

کی بازار-مدت زمان زیادی از انتشار آپدیت نسخه‎ی Fall Creators ویندوز 10 نمی‌گذرد و ما در این مقاله قصد داریم تا ویژگی های این نسخه ی محبوب را در میان کاربران و هواداران این نسخه به اشتراک بگذاریم. کمپانی مایکروسافت دوبار در سال آپگرید را انجام داده است که یکی از آن ها در بهار و دیگری در پاییز بوده است. این مقاله برخی از ویژگی‌های جدیدی که بی شک همه‌ی ما را هیجان زده خواهد نمود را برملا می کند.

  1. صفحه‌ کلید مجازی کوچک

مایکروسافت در این آپدیت قدرتمند خود هنوز کاربران Surface خود را فراموش نکرده است و قابلیت هایی را برای آن ها در نظر گرفته است که مهمترین آن‌ها کوچک کردن صفحه‌ی کلید مجازی می باشد. این صفحه کلید بر پایه ی نسخه ی موبایل سیستم عامل ویندوز 10 توسعه یافته است و از نظر سایزی هم اندازه‎ی نمونه دستگاه Lumia 1520 می‌باشد. علاوه بر کاهش ابعاد کیبورد مجازی در این آپدیت، تایپ کلمات با استفاده از ورودی های Swype به صفحه‌ی کلید افزوده شده است که می‎تواند تاثیرات بسیاری را بر سهولت استفاده‎ی کاربران داشته باشد.

  1.   اپلیکیشن کاربردی People

یکی دیگر از قابلیت‌های کاربردی افزوده شده به قالب بیلد Fall Creators Update ویندوز 10، ویژگی مدیریت فهرست مخاطبین و توانایی برقراری ارتباط مستقیم آن‌ها با استفاده از شبکه‌هایی نظیر اسکایپ، ارسال ایمیل و ... از طریق رابط کاربری سیستم‌عامل می‌باشد.

اپلیکیشن People، اپ کوپکی در نوار وظیفه است که دسترسی آن به راحتی انجام می‌گیرد و وظیفه ی آن حفظ فهرستی از مخاطبین است. پس از مراجعه به آن، افرادی که فرد بیشترین تماس را با آن ها برقرار کرده است، در ابتدای دسته بندی لیست قرار می گیرد. پیوست نمودن مخاطبین مورد علاقه به قالب نوار وظیفه، ارسال ایمیل و پیغام‌های مختلف با استفاده از پیام‌ رسان‌های مطرح نظیر اسکایپ بصورت مستقیم از طریق ویندوز (بدون نیاز به باز کردن برنامه مربوطه) و ... نیز از دیگر قابلیت‌های اپلیکیشن People به شمار می‌روند.

اپلیکیشن کاربردی People

  1.   انتخاب رنگ سیاه و سفید برای این نسخه

خیلی از کاربران مایل به تغییر رنگ صفحه‌ی دسکتاپ خود به سیاه و سفید هستند. با فشردن کلید ویندوز+ کلید cntrl+ C می‌توانید این ویژگی را خاموش یا روشن کنید. 

رنگ صفحه‌ی دسکتاپ

  1.   کورتانا قوی‌تر از قبل عمل می‌کند

کورتانا در این آپدیت قادر است بیشتر کارهای روزمره‌ی شما را همانند خاموش کردن، راه‌اندازی مجدد سیستم و یا قفل کردن دستگاه را انجام دهد. تنها کافی است که کورتانا را صدا بزنید.

کورتانا

  1. شما می‌توانید تنظیماتی مدرن در دسکتاپ خود داشته باشید

با کمک این ویژگی می توانید دسکتاپ خود را از راه دور تنظیم کنید. طبیعی است که این کار به راحتی انجام خواهد گرفت.

منبع:کی بازار (فروشگاه آنلاین نرم افزارهای اورجینال)،با دریافت انواع لایسنس‌های معتبر از تامین‌کنندگان جهانی این امکان را برای تمام کاربران فراهم آورده است تادر چند ثانیه، از خدماتی بین‌المللی لذت ببرند. در کی بازار امکان خرید لایسنس‌های اورجینال نرم افزار‌های کاربردی و امنیتی(ویندوز اورجینال، آفیس اورجینال، آنتی ویروس اورجینال، آنتی ویروس کسپرسکی، آنتی ویروس پادویش و آنتی ویروس نود 32) بصورت ارسال آنی فراهم آمده است.