آیا هنوز در سال 2022 به آنتی ویروس نیاز دارید؟

به طور کلی، احتمالا هنوز به نرم افزار آنتی ویروس نیاز دارید، اما برخی از انواع دستگاه ها بیشتر از سایرین به آن نیاز دارند. تنها سیستم عاملی که شما مطلقاً نیازی به نصب نرم افزار آنتی ویروس ندارید، آیفون است. با این حال، ویندوز، macOS  و اندروید هنوز به نرم افزار آنتی ویروس نیاز دارند.

 antivirus

چرا هنوز به نرم افزار آنتی ویروس نیاز دارید؟

هر روز بدافزارهای جدید و سایر تهدیدات آنلاین ظاهر می شوند. در واقع، مؤسسه AV-Test هر روز بیش از 350000 قطعه جدید بدافزار و برنامه‌های بالقوه ناخواسته (PUA) را ثبت می‌کند. بله، درست خواندید: هر روز. به طور کلی، بدافزارها بیشتر از PUA ها مشکل ساز هستند و 90 درصد از کل تهدیدات را در سال 2020 در مقابل 12 درصد از PUA ها تشکیل می دهند. به طور مشابه، داده‌های AV-Test نشان داد که دستگاه‌های ویندوزی جدیدترین بدافزار و PUA جدید را در تمام سال‌های 2020 و ژانویه 2021 داشتند و پس از آن اندروید و سپس مک. در مجموع، مگر اینکه دستگاه iOS مانند آیفون یا آیپد ندارید، نرم افزار آنتی ویروس یک ضرورت است.

چگونه آنتی ویروس از دستگاه های شما محافظت می کند؟

به طور خلاصه، نرم افزار آنتی ویروس دستگاه های شما را از نظر ویروس ها، بدافزارها و سایر تهدیدات سایبری اسکن می کند. اگر چیز مخربی را شناسایی کند، فایل را قرنطینه کرده و حذف می کند. بیایید کمی بیشتر وارد جزئیات شویم. در اینجا اصول اولیه ای که هر آنتی ویروس در نرم افزار خود گنجانده است آورده شده است:

تشخیص مبتنی بر رفتار: تشخیص مبتنی بر رفتار به این معنی است که نرم‌افزار می‌تواند ویروس‌ها و بدافزارها را حتی اگر قبلاً در پایگاه‌های داده موجود نباشند، پیدا کند.

اسکن ها: اکثر نرم افزارها اسکن های درخواستی و بدون دسترسی دارند که می توانید آنها را برنامه ریزی کنید، به طور مداوم اجرا کنید یا هر زمان که بخواهید اجرا کنید.

قرنطینه و حذف ویروس: اگر نرم افزار ویروسی را شناسایی کند، آن را نگه می دارد تا نتواند بقیه دستگاه شما را آلوده کند و آن را به طور کامل حذف کند.

محافظت از مرور وب: از ایمیل‌های فیشینگ گرفته تا وب‌سایت‌های مخرب، نرم‌افزار آنتی‌ویروس از شما به‌صورت آنلاین و همچنین به‌صورت محلی روی دستگاهتان محافظت می‌کند.

 softwares

امکانات اضافی

بسیاری از نرم افزارهای آنتی ویروس با سایر نرم افزارهای امنیتی دیجیتال همراه هستند، مانند:

کنترل‌های والدین: کنترل‌های والدین از دید برخی از وب‌سایت‌ها جلوگیری می‌کند تا بچه‌ها را در فضای آنلاین ایمن نگه دارد و همچنین محدودیت‌های زمان نمایش را اعمال کند.

فایروال/حفاظت شبکه: فایروال ها تهدیدات موجود در شبکه دستگاه شما را مسدود می کنند، در حالی که نرم افزار آنتی ویروس به خودی خود فقط مختص دستگاه است.

مرورگرهای امن: این نرم‌افزار می‌تواند شامل یک مرورگر امن مانند Tor باشد که تمام فعالیت‌های وب را سه بار رمزگذاری می‌کند تا ارائه‌دهندگان خدمات اینترنت نتوانند آنچه را که شما آنلاین انجام می‌دهید ببینند.

مدیران گذرواژه: مدیران رمز عبور تمام اعتبارنامه های ورود شما را در یک خزانه رمزگذاری شده نگه می دارند.

فضای ذخیره سازی ابری رمزگذاری شده: برای فایل های حساس، فضای ذخیره سازی ابری رمزگذاری شده راه حلی است.

بهینه سازی سیستم: برخی از سرویس ها ادعا می کنند که عملکرد سیستم شما را از نظر سرعت با حذف فایل ها و دانلودها از جمله تاکتیک های دیگر بهینه می کنند.

حفاظت از سرقت هویت: خدمات حفاظت از سرقت هویت، چندین حوزه مالی و جنایی را برای اطلاعات شناسایی شخصی کاربر (PII) به امید جلوگیری از سرقت هویت اسکن می کند.

منبع: کی بازار (فروشگاه آنلاین نرم افزارهای اورجینال)، با دریافت انواع لایسنس‌های معتبر از تامین‌کنندگان جهانی این امکان را برای تمام کاربران فراهم آورده است تا در چند ثانیه، از خدماتی بین‌المللی لذت ببرند. در کی بازار امکان خرید لایسنس‌های اورجینال نرم افزار‌های کاربردی و امنیتی(ویندوز اورجینال، آفیس اورجینال، آنتی ویروس اورجینال، آنتی ویروس کسپرسکی، آنتی ویروس پادویش و آنتی ویروس نود 32) بصورت ارسال آنی فراهم آمده است.