۱۴۰۱/۶/۲۷ فناوری اطلاعات

نمونه هایی از نوع عملکردی که یک برنامه افزودنی Google Chrome می تواند به Chrome اضافه کند عبارتند از:

جلوگیری از نمایش تبلیغات

بهینه سازی استفاده از حافظه به طوری که Chrome کارآمدتر اجرا شود

افزودن لیست‌های انجام کار یا یادداشت‌ها به Chrome

مدیریت رمز عبور

کپی کردن متن از سایت را آسان تر می کند

از حریم خصوصی خود محافظت کنید و مرور وب را ایمن تر کنید.

همانطور که می بینید، برنامه های افزودنی طیف گسترده ای از عملکردهای اضافی را ارائه می دهند تا بتوانید وظایف را آسان تر انجام دهید یا از وب سایت هایی که بازدید می کنید بهره بیشتری ببرید.

 google extensions

متأسفانه، در حالی که اکثر برنامه‌های افزودنی کروم مفید هستند، برخی از توسعه‌دهندگان هستند که برنامه‌های افزودنی ایجاد می‌کنند که رفتار کروم را به روشی منفی تغییر می‌دهند. برای مثال، توسعه‌دهندگان ابزارهای تبلیغاتی مزاحم ممکن است بدون اجازه شما افزونه‌های Chrome را نصب کنند که تبلیغات را به صفحات وب که مشاهده می‌کنید تزریق می‌کنند، ارائه‌دهنده جستجوی شما را به سایتی تحت کنترل خود تغییر می‌دهند، صفحه برگه جدید را تغییر می‌دهند یا صفحه اصلی شما را ربوده‌اند.

نمونه ای از یک افزونه مخرب به نام Search-NewTab که تبلیغات را تزریق می کند را در تصویر زیر مشاهده می کنید. ناگفته نماند که همیشه باید پسوندهای مخرب گوگل کروم را در صورت برخورد با آنها حذف کنید.

 usage of extensions

چگونه از افزونه گوگل کروم استفاده می کنید؟

نحوه استفاده از افزونه های Google Chrome به برنامه افزودنی خاص بستگی دارد. برخی از برنامه های افزودنی در پس زمینه کار می کنند و وظایف خاصی را به صورت خودکار انجام می دهند. وقتی روی یک صفحه وب کلیک راست می‌کنید، برنامه‌های افزودنی دیگر گزینه‌های منو را به منو اضافه می‌کنند.

 

اکثر برنامه های افزودنی همچنین نمادهای کوچکی را در سمت راست فیلد آدرس در مرورگر اضافه می کنند. برای دسترسی به عملکرد برنامه افزودنی می توان روی این نمادها کلیک یا راست کلیک کرد. نمونه ای از آیکون های افزونه را در تصویر زیر مشاهده می کنید.

 

از کجا می توانم برنامه های افزودنی گوگل کروم را برای نصب پیدا کنم؟

در حالی که برخی از توسعه دهندگان دانلود مستقیم برنامه های افزودنی خود را ارائه می دهند، بهترین مکان برای نصب افزونه کروم از فروشگاه وب کروم گوگل است. در حالی که این سایت فروشگاه نامیده می شود و تعدادی افزونه وجود دارد که باید قبل از استفاده از آنها خریداری کنید، اکثریت قریب به اتفاق افزونه های لیست شده در اینجا رایگان هستند.

 

فروشگاه وب کروم

برای استفاده از فروشگاه، به سادگی یک افزونه را با کلمه کلیدی جستجو کنید یا دسته های فهرست شده در فروشگاه را مرور کنید. مهم است که هنگام نصب برنامه‌های افزودنی مراقب باشید، زیرا هرچه افزونه‌های بیشتری نصب کنید، Chrome از حافظه بیشتری در رایانه شما استفاده می‌کند. بنابراین، فقط افزونه ای را که قصد استفاده از آن را دارید نصب کنید.

علاوه بر این، مهم است که قبل از نصب یک برنامه افزودنی، بررسی های آن را بخوانید. این به این دلیل است که بسیاری از آنها به درستی کار نمی کنند یا فقط برای تغییر موتور جستجو، صفحه شروع یا صفحه برگه جدید شما طراحی شده اند. از این نوع پسوندها باید اجتناب شود.

منبع: کی بازار (فروشگاه آنلاین نرم افزارهای اورجینال)، با دریافت انواع لایسنس‌های معتبر از تامین‌کنندگان جهانی این امکان را برای تمام کاربران فراهم آورده است تا در چند ثانیه، از خدماتی بین‌المللی لذت ببرند. در کی بازار امکان خرید لایسنس‌های اورجینال نرم افزار‌های کاربردی و امنیتی(ویندوز اورجینال، آفیس اورجینال، آنتی ویروس اورجینال، آنتی ویروس کسپرسکی، آنتی ویروس پادویش و آنتی ویروس نود 32) بصورت ارسال آنی فراهم آمده است.