۱۴۰۰/۳/۱۰ امنیت اطلاعات

کی بازار- برخی‌اوقات تنها چیزی که نیاز دارید یک صفحه از داکیومنت بزرگ PDF است اما مطمئن نیستید چطور می‌شود به سرعت با براحتی تک صفحه‌ای را از داکیومنت چدین صفحه‌ایِ پی‌دی‌اف استخراج کنید. هر کسی که مک داشته باشد می‌توان از Preview برای انجام این کار استفاده کند؛ بدون اینکه نیاز باشد دانلود اضافه داشته باشد یا از نرم‌افزار طرف‌سوم استفاده کند. در ادامه با ما همراه شوید تا نحوه‌ی استخراج صفحه‌ای از داکیومنت پی‌دی‌اف را روی مک آموزش دهیم.

استخراج صفحه‌ای از داکیومنت پی‌دی‌اف

  1.      روی فایل pdf که می‌خواهید یک صفحه از آن را استخراج کنید راست‌کلیک کرده و ابتدا Open With و بعد Preview را بزنید. حال داکیومنت شما باید در اپ Preview اجرا شود.
  2.      وقتی Preview با داکیومنت پی‌دی‌اف انتخاب شما اجرا شد، روی View و بعد Thumbnails کلیک کنید. باید اکنون دید بندانگشتی از صفحات داکیومنت پی‌دی‌اف خود داشته باشید.
  3.      اکنون قادرید صفحات داکیومنت خود را به طور جداگانه مشاهده نمایید. مرحله بعدی که آسانترین مرحله است شماره صفحه‌ای را که می‌خواهید بعنوان تک صفحه ذخیره کنید مشخص خواهد کرد. وقتی صفحه را دانستید به File -> Print بروید. در منوی پرینت، تنظیمات را زیر Pages به گزینه سوم که From باشد تغییر داده و مطمئن شوید مشخص کردید چه صفحه‌ای را قرار است در دو کادر مجزا قرار دهید.
  4.      به طور معمول، در این مرحله روی دکمه Print می‌زنید. در عوض به سمت چپ دکمه چاپ نگاه کنید و کادر دراپ داون را با برچسب PDF پیدا نمایید. روی کادر کلیک کرده و گزینه Save as PDF را بزنید.
  5.      در آخر روی دکمه Print بزنید و فایل را در فرمت پی‌دی‌اف ذخیره کنید.

گزینه طرف‌سوم برای استخراج صفحه‌ای از پی‌دی‌اف

گرچه Preview برای اکثر کاربران مک‌او‌اس کار می‌کند اما تنها گزینه‌ی موجود هم نیست. برخی گزینه‌های طرف‌سوم خیلی خوب هستند و اگر ترجیحتان بر استفاده از آن‌ها بود می‌توانند کمک بسیاری به شما بکنند. یکی از آن‌ها SmallPDF است.

  1.      با استفاده از لینک بالا و کلیک روی Choose Files سایت را باز کرده و کار خود را شروع کنید. یا هم می‌توانید فایل را در کادر درگ و دراپ کنید.
  2.      بعد از انتخاب فایل، آپلود خواهد شد و می‌توانید از بین دو گزینه انتخاب داشته باشید: استخراج صفحه یا جداسازی پی‌دی‌اف در چندین آپشن. ما برای هدف خود از اولین متود استفاده کردیم (استخراج صفحات).
  3.      با انتخاب Extract pages و کلیک روی Choose option به صفحه‌ای برده خواهید شد که در آن پی‌دی‌اف به چندین صفحه مجزا منفک شده است. با تیک زدن کادر و زدن بر روی گزینه Extract صفحه‌ای را که می‌خواهید انتخاب نمایید. وقتی صفحه بعدی پدیدار شد Download را بزنید تا پی‌دی‌اف جدید و مجزایی را دریافت کنید.

جمع‌بندی

اگر فقط یک صفحه از داکیومنت پی‌دی‌اف را نیاز دارید لازم نیست کل داکیومنت را نگه دارید. در این مطلب متوجه شدید چطور می‌شود به آسانی صفحه‌ای را از داکیومنت پی‌دی‌اف روی مک استخراج کرد. با Preview همچنین می‌شود کارهایی دیگری چون از بین بردن پسورد از روی فایل پی‌دی‌اف و نیز تبدیل فایل‌های HEIC به فرمت JPG انجام داد.

 

منبع: کی بازار (فروشگاه آنلاین نرم افزارهای اورجینال)، با دریافت انواع لایسنس‌های معتبر از تامین‌کنندگان جهانی این امکان را برای تمام کاربران فراهم آورده است تا در چند ثانیه، از خدماتی بین‌المللی لذت ببرند. در کی بازار امکان خرید لایسنس‌های اورجینال نرم افزار‌های کاربردی و امنیتی(ویندوز اورجینال، آفیس اورجینال، آنتی ویروس اورجینال، آنتی ویروس کسپرسکی، آنتی ویروس پادویش و آنتی ویروس نود 32) بصورت ارسال آنی فراهم آمده است.