۱۴۰۱/۱/۲۰ فناوری اطلاعات

کی بازار- کاربران توییتر مدت هاست که درخواست دکمه ویرایش را داده‌اند. پس از توئیتی مبنی بر اضافه شدن دکمه ادیت برای توییتر که تصور می شد شوخی اول آوریل[1] باشد، اعلام شد که توییتر واقعاً دارد روی دکمه ویرایش کار می‌کند. آیا این می‌تواند به سهام ایلان ماسک در شرکت توییتر مربوط باشد؟ با ما همراه بمانید.

ایلان ماسک بزرگ‌ترین سهامدار توییتر می‌شود

ماسک روز دوشنبه 9.2 درصد از سهام توییتر را خریداری کرد که تقریباً 3 میلیارد دلار بود. این خبر بهترین روز معاملاتی خود را در 9 سال اخیر برای شبکه اجتماعی به ارمغان آورد. پاراگ آگراوال، مدیرعامل توییتر در توییتی نوشت، «از طریق گفتگو با ایلان در هفته‌های اخیر، برای ما روشن شد که او ارزش زیادی برای هیئت مدیره ما به ارمغان می‌آورد» و افزود، «او هم معتقدی پرشور و هم منتقد شدید خدماتی است که دقیقاً همان چیزی است که ما نیاز داریم. باید در توییتر و در اتاق هیئت مدیره، ما را در درازمدت قوی‌تر کند».

ماسک پاسخ داد، «منتظر همکاری با پاراگ و هیئت مدیره توییتر برای ایجاد پیشرفت‌های قابل توجه در توییتر در ماه‌های آینده هستم!».  ماسک همچنین یک نظرسنجی ایجاد کرد و پرسید، «آیا دکمه ویرایش می‌خواهید؟». نتایج نهایی 76 درصد آری به 24 درصد منفی بود و تقریباً 4.5 میلیون کاربر توییتر رأی دادند.

آگراوال نظرسنجی ماسک را بازنشر کرد و خاطرنشان کرد، «پیامدهای این نظرسنجی مهم خواهد بود. لطفاً با دقت رأی دهید.»

قبل از آخر هفته، توییتر پستی منتشر کرد که روی دکمه ویرایش کار می‌کند. در پاسخ به اینکه آیا این شوخی اول آوریل بود، این شرکت پاسخ داد، «ما نمی‌توانیم تایید یا تکذیب کنیم، اما ممکن است بعدأ بیانیه خود را ویرایش نماییم». در حالی که یک دکمه ویرایش توییتر به حل اشتباهات شرم آور کمک می کند، همچنین می تواند مشکل ساز شود زیرا توییت ها گاهی اوقات به عنوان رکورد عمومی نگه داشته می شوند و یک ویرایش می تواند همه اینها را تغییر دهد.


اندرو باسورث، مدیر ارشد فناوری متا، شرکت مادر فیس‌بوک، گفت که تیم او با نشان دادن زمان ویرایش یک پست و شامل ثبت گزارش تغییرات، این مشکل را حل کرده است.

 

ممکن است فقط بحث دکمه ویرایش نباشد که باعث شد ماسک توییتر را بخرد. او از اینکه توییت‌هایش در معرض کمیسیون SEC قرار گرفت ناراحت بود و پیشنهاد کرد که پلت‌فرم رسانه اجتماعی خود را ایجاد کند. دونالد ترامپ نیز زمانی همین را گفته بود.

این منجر به این سوالی مبرهن می‌شود که آیا ماسک این حرکت را صرفاً برای استفاده شخصی خود انجام داده است یا به این دلیل که می‌خواهد تغییراتی در محتوا مانند دکمه ویرایش ایجاد کند؟ ماسک پس از اینکه در توییتر پرسید آیا باید 10 درصد سهام تسلا خود را بفروشد یا خیر، مورد علاقه SEC قرار گرفت و این منجر به سقوط سهام شد.

ماجرای دکمه ادیت توییتر، واقعیت دارد

به نظر می‌رسد که دکمه ویرایش توییتر واقعی باشد. ماجرای دکمه را فقط ایلان ماسک مطرح نکرده بود اما ماجرا بیشتر سر این است که آیا قبل از خرید سهام توییتر توسط ماسک این موضوع مطرح شده یا بعد از آن.

توییتر ادعا می‌کند از سال پیش دارد روی دکمه Edit کار می‌کند. این شرکت افزود، «ما کلید کار را بر اساس نظرسنجی مردم زدیم. این قابلیت ابتدا روی توییتر بلو[2] ظاهر خواهد شد».

مدیر بخش محصولات مصرفی توییتر به نام جی سالیوان اینطور توییت کرد که دکمه ادیت سالهاست بالاترین درخواست را از سوی کاربران توییتر داشته است.

 

[1] April Fool’s Day

[2] Twitter Blue

 

منبع: کی بازار (فروشگاه آنلاین نرم افزارهای اورجینال)، با دریافت انواع لایسنس‌های معتبر از تامین‌کنندگان جهانی این امکان را برای تمام کاربران فراهم آورده است تا در چند ثانیه، از خدماتی بین‌المللی لذت ببرند. در کی بازار امکان خرید لایسنس‌های اورجینال نرم افزار‌های کاربردی و امنیتی(ویندوز اورجینال، آفیس اورجینال، آنتی ویروس اورجینال، آنتی ویروس کسپرسکی، آنتی ویروس پادویش و آنتی ویروس نود 32) بصورت ارسال آنی فراهم آمده است.