۱۴۰۱/۱/۲۴ فناوری اطلاعات

کی بازار- اینستاگرام پیوسته قابلیت‌های جدیدی را اضافه می‌کند تا تجربه‌ای برتر را به کاربران خود ارائه دهد. در اینجا به طور خاص داریم به یکی از جدیدترین مواردی که اوایل پاندمی معرفی شد اشاره می‌کنیم: Guides. با این حال ممکن است هنوز بسیاری به این قابلیت توجه نکرده باشند؛ به خصوص که در ابتدا فقط برای اکانت‌های منتخب در دسترس بود اما اکنون این شرایط تغییر کرده است. با ما همراه شوید تا نحوه استفاده از این قابلیت را خدمتتان توضیح دهیم.

Guideها چیستند؟

راهنماها یا همان Guideها اساساً مجموعه‌هایی هستند که هم متن و هم تصاویر را با هم ترکیب می‌کنند و به سازنده اجازه می‌دهند به راحتی توصیه‌ها و نکاتی را با دنبال‌کنندگان خود به اشتراک بگذارند. راهنماها یک مکان اختصاصی در پروفایل شما دارند: آنها را در زیر دکمه Follow در پروفایل خود خواهید یافت. اگر Highlights را برای حساب خود تنظیم کرده باشید، راهنماها در ردیف آیکون‌های زیر قرار می‌گیرند. برای دسترسی به راهنماها، باید روی نماد «Open book» ضربه بزنید.

 

هنگام مشاهده یک راهنما، کاربران به مجموعه‌ای از پست‌ها دسترسی خواهند داشت که سازنده به‌طور ویژه با در نظر گرفتن یک موضوع، و همچنین نکات و توصیه‌های مفیدی را تنظیم کرده است.

وقتی این قابلیت در ابتدا در سال 2020 معرفی شد، این ویژگی به منظور ارتقاء رفاه بود و در پروفایل سازندگان یا سازمان‌های مختلف فعال در بخش نمایش داده شد. از آن زمان، راهنماها در دسترس همگان قرار گرفته است، نه فقط برندها و مشاغل.

چطور اولین Guide خود را بسازیم؟

ایجاد یک راهنما در اینستاگرام یک فرآیند کاملاً خاص است. شما نمی‌توانید این کار را از طریق فید اینستاگرام به سادگی با ضربه زدن روی دکمه "+" در گوشه سمت راست بالای نمایشگر انجام دهید. در عین حال، نمی‌توانید مستقیماً از اتر دوربین اینستاگرام یک راهنمای ایجاد کنید. کاری که باید انجام دهید این است که به پروفایل خود بروید.

  •         روی دکمه + گوشه راست بالای صفحه بزنید.
  •         از منویی که پاپ‌آپ می‌شود Guide را بزنید.
  •         در اینجا سه گزینه به شما داده می‌شود: مکان ها، محصولات و پست‌ها. مورد اول به شما امکان می‌دهد مکان‌هایی را در شهر خود یا فراتر از آن توصیه کنید، در حالی که دومی به شما امکان می‌دهد برخی از محصولات مورد علاقه خود را با دنبال کنندگان خود به اشتراک بگذارید. با آخرین مورد، می‌توانید مجموعه ای از پست‌هایی را که ایجاد کرده یا ذخیره کرده‌اید، گروه‌بندی کنید.

سه نوع Guide

سه نوع راهنما ویژگیهای خاص خود را دارند، اما به طور کلی ظاهر یکسانی خواهند داشت. آنها را به عنوان یک نوع فهرست بسیار متمرکز بصری در نظر بگیرید. بسته به نوع محصول یا خدماتی که می‌خواهید تبلیغ کنید، باید نوع مناسبی از راهنما را برای هدف خاص خود انتخاب کنید.

Places

  •         اگر اولین گزینه یعنی Places را انتخاب کرده باشید، اینستاگرام از شما می‌خواهد مکانی را که می‌خواهید راهنما را برای آن ایجاد کنید، انتخاب کنید.
  •         اینستاگرام پست‌هایی را که در آن مکان تگ شده‌اند جستجو کرده و آنها را در یک پنجره جدید به شما نشان می‌دهد. برای مرور نتایج و انتخاب موارد دلخواه، انگشت خود را به سمت پایین بکشید. جالب است که شما مجاز به انتخاب تصاویر خود برای این نوع راهنما نیستید و باید به محتوای ایجاد شده توسط دیگران تکیه کنید.
  •         هنگامی که انتخاب خود را انجام دادید، عنوانی را برای راهنمای خود انتخاب کنید، جلدی را انتخاب کنید و توضیح کوچکی برای هر گروه عکس و همچنین یادداشت های جداگانه برای هر تصویر اضافه کنید (اختیاری). توجه داشته باشید که راهنمای مکان‌ها قبل از ارسال باید حداقل دو مکان را شامل شود. برای افزودن مکان جدید، روی دکمه «+Add place » در پایین ضربه بزنید.
  •         اگر در هر نقطه‌ای خواستید ترتیب ورودی‌های خود را در راهنما تغییر دهید، روی سه نقطه کنار یک مورد ضربه بزنید و  Reorder Posts را انتخاب کنید.
  •         با درگ کردن هر پست با انگشت خود، آنها را به دلخواه مرتب کنید، سپس "Done" را فشار دهید.
  •         پس از انجام تمام موارد بالا، دکمه «Next» را در گوشه سمت راست بالای نمایشگر فشار دهید.
  •         اینستاگرام به شما اطلاع می‌دهد که راهنما در تب «Guidesا» در نمایه شما نمایش داده می‌شود و در شبکه نمایه شما به اشتراک گذاشته نخواهد شد. با این حال، دنبال کنندگان شما می‌توانند پیش نمایشی از راهنما را در فیدهای خود ببینند.

Products

  •         اگر به جای Places، محصولات را انتخاب کرده باشید، اینستاگرام به شما امکان می‌دهد مارک‌های مورد علاقه خود را در مرحله بعدی جستجو کنید. چه در مورد لوازم آرایشی، چه لباس یا کتاب صحبت کنیم، گزینه های شما بی پایان هستند.
  •         محصولات موجود از یک برند خاص را مرور کنید و با ضربه زدن روی آن، موردی را که می‌خواهید به راهنمای خود اضافه کنید، انتخاب کنید. توجه داشته باشید که همه محصولات ارائه شده از یک برند در این لیست نمایش داده نمی‌شوند.
  •         یکی از تصاویر نشان دهنده محصول ارائه شده توسط برند را انتخاب کنید یا با ضربه زدن روی Your Posts در پایین، تصاویر محصول خود را اضافه کنید. علاوه بر این، می‌توانید گزینه «From shop» را انتخاب کنید.
  •         هر تعداد محصول مورد علاقه خود را اضافه کنید. مطمئن شوید که عنوانی اضافه کرده‌اید، عکس روی جلد را انتخاب کرده و کمی در مورد آنچه راهنما است بنویسید.
  •         مانند قبل، "Next" را فشار دهید، سپس دکمه "Share" را فشار دهید تا ساخته خود را به جهان معرفی کنید.

Posts

آخرین نوع راهنما، Posts است. شما می‌توانید مجموعه‌های عالی از پست‌ها را ایجاد کنید که در یک دسته‌بندی خاص قرار می‌گیرند. می‌توانید از پست‌های افراد دیگر استفاده کنید، مشروط بر اینکه آن‌ها را به مجموعه ذخیره‌شده خود اضافه کرده باشید.

به عنوان مثال، برای ذخیره یک پست هنگام مرور فید خود، باید روی آیکون بوک‌مارک‌مانندِ مانند زیر تصویر در سمت راست ضربه بزنید.

بازگشت به راهنمای خود یک عنوان اضافه کنید، یک جلد انتخاب کنید و شاید چند کلمه برای توصیف راهنمای خود و پست‌ها بگویید.

پس از انتشار، راهنما(های) جدید شما باید از طریق پروفایل شما از طریق تب راهنماها قابل دسترسی باشد.

 

اشتراک‌گذاری گایدها در اینستاگرام

هنگامی که اولین راهنمای خود را ایجاد کردید، احتمالاً بخواهید آن را با دوستان و دنبال‌کنندگان خود به اشتراک بگذارید. همانطور که در زیر خواهید دید بسیار آسان است.

راهنمای مورد نظر برای به اشتراک گذاشتن را باز کنید. (می تواند متعلق به شما یا هر کس دیگری باشد.)

روی آیکون صفحه کاغذ در گوشه سمت چپ پایین صفحه نمایش ضربه بزنید.

راهنما را به عنوان یک پیام مستقیم ارسال کنید و آن را به عنوان بخشی از داستان خود به اشتراک بگذارید، حتی اگر برای شما نیست!

اگر می‌خواهید آگاهی خود را در مورد راهنما(های) خود افزایش دهید، به اشتراک گذاشتن آن در استوری‌هایتان راهی عالی برای تبلیغ آن با دنبال‌کنندگانتان است.

پرسش‌های پرتکرار

چطور می‌توانم Guideهای بیشتری را در اینستاگرام کشف کنم؟

اگر به دنبال یافتن راهنماهای ایجاد شده توسط افراد دیگر در اینستاگرام هستید، این کار خیلی ساده نیست. می‌توانید از تب اکسپلور استفاده کنید (از طریق آیکون جستجو در پایین قابل دسترسی است) و ممکن است به‌طور تصادفی با راهنماهایی در آنجا برخورد کنید. آنها باید با یک آیکون مرتبط علامت‌گذاری شوند تا از پست‌های معمولی متمایز شوند. ساده ترین راه برای کشف راهنماهای جدید این است که آنها را در پروفایل کاربر بررسی کنید. در اینجا چند نمونه آورده شده است: @afspnational، @heads_together، @vitaalere، @klicksafe، @headspace_aus، @deepikapadukone، @sudahdong و @eenfance.

می‌توانم بعد از نشر Guide آن را ویرایش کنم؟

بله، امکانش هست. اگر می‌خواهید پست‌های خود را دوباره مرتب کنید یا صرفاً می‌خواهید موارد دیگری را اضافه یا حذف نموده به راهنما دسترسی پیدا کنید و روی سه نقطه در گوشه سمت راست بالا ضربه بزنید و Edit Guide را انتخاب کنید.

اصلاحات خود را از آنجا به کار ببندید.

می‌توانم روی اینستاگام دسکتاپی به Guideها دسترسی پیدا کنم؟

بله، می‌توانید وقتی از اینستاگرام در رایانه شخصی خود استفاده می‌کنید، راهنماها را بررسی و مرور کنید. با این حال، شما نمی‌توانید آنها را از پی‌سی خود ایجاد کنید. در حال حاضر، فقط امکان افزودن پست‌های معمولی به پروفایل شما وجود دارد. همچنین، به خاطر داشته باشید گرچه می‌توانید به راهنماها در پی‌سی دسترسی داشته باشید اما نمی‌شود آنها را از طریق DM یا یک پست به اشتراک گذاشت.

 

 

منبع: کی بازار (فروشگاه آنلاین نرم افزارهای اورجینال)، با دریافت انواع لایسنس‌های معتبر از تامین‌کنندگان جهانی این امکان را برای تمام کاربران فراهم آورده است تا در چند ثانیه، از خدماتی بین‌المللی لذت ببرند. در کی بازار امکان خرید لایسنس‌های اورجینال نرم افزار‌های کاربردی و امنیتی(ویندوز اورجینال، آفیس اورجینال، آنتی ویروس اورجینال، آنتی ویروس کسپرسکی، آنتی ویروس پادویش و آنتی ویروس نود 32) بصورت ارسال آنی فراهم آمده است.