۱۴۰۱/۱/۲۹ فناوری اطلاعات

کی بازار- آیا کانتکت خاصی را روی گوشی اندرویدی خود دارید که دوست دارید هشدارهای دریافتی‌شان برای خودتان باشد و کسی آن را نبیند؟ برخی‌اوقات متن‌ها و تما‌س‌های ناخواسته روی اسکرین می‌آیند و شاید بخواهید آن‌ها را از نمایش در صفحه گوشی پنهان کنید. در ادامه با ما همراه شوید تا توضیح دهیم چطور می‌شود این کار را انجام دهید.

پنهان کردن تما‌س‌ها و پیام‌های متنی روی گوشی اندرویدی برای برخی از کانتکت‌ها

برنامه‌های اندرویدی زیادی وجود دارد که تاریخچه تماس‌ها و پیامک‌های شما را پنهان می‌کنند. اما اگر این ویژگی را فقط برای چند مخاطب خاص می‌خواهید، Calculator Pro+  را توصیه می‌کنیم که به ذخیره گزارش‌های SMS/MMS/call در پشت یک صفحه نمایش معمولی ماشین حساب کمک می‌کند.

آیکون ماشین‌حساب برنامه به‌عنوان پوششی عالی برای پیام‌های خصوصی عمل می‌کند و اطمینان می‌دهد که هیچ‌کس نمی‌تواند به پیام‌های SMS و سوابق تماس‌های شما بدون پین دسترسی داشته باشد. Calculator Pro+ تبلیغات بسیار کمی دارد و حتی نسخه رایگان آن کار مناسبی را انجام می‌دهد. در ادامه خواهیم آموخت چگونه از برنامه برای مخفی کردن تماس‌ها و پیام های یک یا چند نفر استفاده کنیم.

  •         اپ را از پلی استور دانلود و سپس اجرایش کنید.
  •         با زدن روی Next و بعد گزینه Finish نمایه‌های مقدمه را رد کنید.
  •         برای فعال کردن دسترسی برنامه به مخاطبین تلفن و فضای ذخیره‌سازی، روی Got it  کلیک کنید. این مرحله اجباری است. شما به سرعت در هر مرحله هدایت خواهید شد.
  •         یک پین چهار رقمی برای پنهان کردن تماس‌ها و گزارش‌های پیامک برای مخاطبین خاص در پشت صفحه ماشین حساب وارد کنید. حتما شماره پین را یادداشت کنید. اگر پین را فراموش کردید، باید برنامه را حذف نصب کنید و دوباره شروع کنید.
  •         سیاست حفظ حریم خصوصی را بپذیرید و شماره تلفن خود را در دستگاه از طریق یک رمز عبور یک بار مصرف تأیید کنید.
  •         در صفحه Message box که نشان داده می‌شود، روی آیکون «add contact» در پایین سمت راست کلیک کنید و مخاطبینی را که می‌خواهید تماس‌ها و پیام‌هایشان نمایش داده شود، انتخاب کنید. اگر از شما خواسته شد یک برنامه مرتبط به نام AdvanceSMS  را نصب کنید، ادامه دهید. این برنامه برای نظارت بر پیامک‌های شما برای اسکرینینگ[1] مورد نیاز است.
  •         پس از اتمام افزودن یک مخاطب، هشداری دریافت خواهید کرد که تمام متون متعلق به مخاطب به یک پایگاه داده خصوصی منتقل شده است. در واقع، این انتقال شامل گزارش تماس‌های مربوط به مخاطب نیز می‌شود.
  •         Calculator Pro+  دارای برخی ویژگی‌های پیشرفته است، مانند خرید شماره تلفن مجازی (در نسخه حرفه‌ای)، تم‌های تیره، و یک تنظیمات پیشرفته که در آن می‌توانید خود برنامه را از منوی برنامه تلفن خود پنهان کنید. هنگامی که برنامه را پنهان کردید، از هر مرورگر تلفن همراه با این لینک یا با استفاده از ویجت برنامه در تلفن خود به آن دسترسی پیدا کنید. در نهایت، می‌توانید یک نوتیف سفارشی‌شده برای هر مخاطب فعال کنید تا بدانید از طرف آن‌ها است.
  •         به‌عنوان جایگزینی برای Calculator Pro+، TextU را امتحان کنید تا تماس‌ها و پیامک‌ها را برای مخاطبین خاص تلفن Android نمایش دهد.

پنهان کردن پیام‌های متنی واتس‌اپ روی اندروید برای برخی کانتکت‌های مشخص

بسیاری از افراد از واتس‌اپ به عنوان جایگزینی برای پیامک استفاده می‌کنند. برای مسدود کردن پیام‌ها و تماس‌ها در واتس‌اپ برای مخاطبین خاص، باید برنامه‌ای به نام Chat Locker برای WhatsApp را از فروشگاه Google Play دانلود کنید.

  •          Chat Locker  را اجرا کرده و کدعبوری برایش راه‌اندازی نمایید. همچنین می‌توانید از قفل اثر انگشت از تنظیمات برنامه استفاده کنید.
  •         به گزینه «Accessibility» در تنظیمات گوشی خود رفته و به برنامه اجازه دسترسی به چت‌ها/گروه‌های WhatsApp را بدهید. مکان تنظیمات مجوز ممکن است بر اساس مدل تلفن Android شما متفاوت باشد.
  •         اکنون به صفحه اصلی WhatsApp Chat Locker بروید و روی علامت "+" کلیک کنید تا مخاطبین WhatsApp را اضافه کنید. مطمئن شوید که مجوزهای دسترسی فعال باقی می‌مانند. گاهی اوقات آنها خود به خود از کار می افتند و ممکن است مجبور شوید دوباره آنها را فعال کنید.
  •         مخاطب یا گروه WhatsApp را که می‌خواهید از چشمان بیگانه دور نگه دارید، انتخاب کنید. پس از افزودن، می‌توانید مخاطب را در صفحه اصلی برنامه قفل چت ببینید.

پس از انجام این کار، پیام‌ها و تماس‌های واتس‌اپ از این مخاطب دیگر بدون وارد کردن مجدد رمز عبور قابل مشاهده نیستند.

پرسش‌های پرتکرار

  •         آیا می‌توانم اپ بخصوصی را روی گوشی اندرویدی‌ام پنهان کنم؟

بله، این امکان وجود دارد. خوب است که اطمینان حاصل کنید برنامه‌های خصوصی مانند WhatsApp، Facebook، Telegram، Skype، Gallery، Gmail و Settings و حتی Calculator Pro+ از چشمان شرور دور می‌مانند. AppLock یکی از بهترین برنامه‌ها برای دستیابی به این لایه اضافی از حریم خصوصی است.

  •         می‌توانم شماره تلفنم را از گیرندگان وقتی بهشان زنگ می‌زنم پنهان کنم؟

اگر نمی‌خواهید شماره تلفن شما را بشناسند، می‌توانید هنگام تماس با افراد غریبه، شماره تلفن خود را از شناسه تماس‌گیرنده پنهان کنید. به عنوان مثال، اگر در آمریکای شمالی هستید، 67 * را در ابتدای عدد اضافه کنید تا به عنوان ناشناس یا ناشناس نشان داده شود. (این با شماره‌های رایگان یا اضطراری کار نمی‌کند و همچنین کاری هم به خانواده و دوستان ندارد، زیرا آنها جزو مخاطبین ذخیره هستند) سایر کشورها و مناطق پیشوندهای خود را برای پنهان کردن شماره تلفن شما دارند. برای اطلاعات بیشتر با شرکت مخابراتی محلی تماس بگیرید.

 به عنوان جایگزین، Hiya را نصب کنید تا شناسه تماس‌گیرنده خود را در اندروید پنهان کنید. همچنین پیام‌های متنی شماره‌های خاصی را مخفی می‌کند. همچنین می‌توانید برای حفظ حریم خصوصی بیشتر از برنر فون استفاده کنید.

[1] screening

 

منبع: کی بازار (فروشگاه آنلاین نرم افزارهای اورجینال)، با دریافت انواع لایسنس‌های معتبر از تامین‌کنندگان جهانی این امکان را برای تمام کاربران فراهم آورده است تا در چند ثانیه، از خدماتی بین‌المللی لذت ببرند. در کی بازار امکان خرید لایسنس‌های اورجینال نرم افزار‌های کاربردی و امنیتی(ویندوز اورجینال، آفیس اورجینال، آنتی ویروس اورجینال، آنتی ویروس کسپرسکی، آنتی ویروس پادویش و آنتی ویروس نود 32) بصورت ارسال آنی فراهم آمده است.