استفاده از ابزار Brush

استفاده از ابزار Brush برای نقاشی در سندتان آسان است. به سادگی ابزار Brush را از پنل Tools بیابید و انتخاب کنید، سپس روی پنجره سند کلیک کرده و بکشید تا نقاشی کنید. همچنین می توانید کلید B را روی صفحه کلید خود فشار دهید تا ابزار Brush را در هر زمان انتخاب کنید.

Photoshop Brush Tool

برای انتخاب رنگ براش متفاوت، روی بالاترین رنگ در Color Picker Tool (که به عنوان رنگ پیش زمینه شناخته می شود) کلیک کنید، سپس رنگ مورد نظر را از کادر ابزاری، انتخاب کنید.

 Photoshop Brush Colour

همچنین می‌توانید تنظیمات مختلف ابزار Brush را از پانل کنترل نزدیک بالای صفحه تغییر دهید.

Photoshop Brush Options

برخی از تنظیماتی که می توانید در اینجا انجام دهید عبارتند از:

Brush Size: اگر می‌خواهید قلم مو را بزرگ‌تر یا کوچک‌تر کنید، روی فلش کشویی Brush Picker در کنترل پنل کلیک کنید، سپس نوار لغزنده Size را تنظیم کنید. همچنین می توانید کلیدهای براکت [ ] را فشار دهید تا به سرعت اندازه قلم مو را در هر زمان افزایش یا کاهش دهید.

سختی: اگر می‌خواهید لبه‌های برس را سخت‌تر یا نرم‌تر کنید، می‌توانید سختی را از همان منوی کشویی تنظیم کنید. براش سخت‌تر لبه‌های واضح و مشخصی خواهد داشت، در حالی که برس نرم‌تر لبه‌های تار و کم‌تعریف دارد. برای اکثر موقعیت‌ها، توصیه می‌کنیم سختی را روی 50% یا کمتر تنظیم کنید، زیرا این کار کمک می‌کند تا تک تک ضربه‌های قلم مو کمتر مشخص شود.

نکته قلم مو: اگر می خواهید جلوه ای منحصر به فرد ایجاد کنید، نکات مختلفی برای انتخاب در منوی کشویی وجود دارد. برخی از اینها برای تقلید از ابزارهای طراحی واقعی مانند خودکار و نشانگر طراحی شده اند، در حالی که برخی دیگر ساده تر هستند.

Opacity: به طور پیش فرض، opacity براش شما روی 100% تنظیم شده است، به این معنی که براش از بالاترین شدت استفاده می کند. با این حال، می توانید کدورت برس خود را کاهش دهید تا شدت آن کمتر شود.

ابزارهای دیگری که از تنظیمات Brush استفاده می کنند.

همانطور که در بالا ذکر کردیم، بسیاری از ابزارهای دیگر به روشی مشابه کار می کنند. به عنوان مثال، اگر ابزار Eraser را انتخاب کنید، می توانید برای پاک کردن بخش هایی از لایه انتخاب شده، در پنجره سند کلیک کرده و بکشید. می توانید ابزار Eraser را با تغییر اندازه، سختی، کدورت و موارد دیگر از کنترل پنل تنظیم کنید.

منبع: کی بازار (فروشگاه آنلاین نرم افزارهای اورجینال)، با دریافت انواع لایسنس‌های معتبر از تامین‌کنندگان جهانی این امکان را برای تمام کاربران فراهم آورده است تا در چند ثانیه، از خدماتی بین‌المللی لذت ببرند. در کی بازار امکان خرید لایسنس‌های اورجینال نرم افزار‌های کاربردی و امنیتی(ویندوز اورجینال، آفیس اورجینال، آنتی ویروس اورجینال، آنتی ویروس کسپرسکی، آنتی ویروس پادویش و آنتی ویروس نود 32) بصورت ارسال آنی فراهم آمده است.