۱۴۰۱/۵/۲۶ فناوری اطلاعات

در واقع، فتوشاپ دارای ویژگی های بسیار زیادی است که ممکن است برای بسیاری از کاربران بسیار قدرتمند باشد. همچنین بسیار گران است، بنابراین، مگر اینکه نیاز به ویرایش حرفه ای عکس ها یا گرافیک داشته باشید، ممکن است بهترین گزینه برای شما نباشد. ممکن است بخواهید درس ما در مورد جایگزین های فتوشاپ را مرور کنید تا با سایر برنامه های ویرایش تصویر که می توانید استفاده کنید آشنا شوید.

 Photoshop Versions

در مورد این آموزش

از آنجایی که فتوشاپ در درجه اول برای حرفه ای ها طراحی شده است، استفاده از آن می تواند تا حدودی چالش برانگیز باشد، به خصوص اگر برای اولین بار است که آن را یاد می گیرید. با این حال، برای استفاده موثر از فتوشاپ نیازی به درک همه ویژگی های فتوشاپ ندارید. در طول این آموزش، ما به شما کمک می کنیم تا ابتدایی ترین و ضروری ترین مهارت های فتوشاپ را درک کنید. همچنین اگر می‌خواهید درباره ابزارها و تکنیک‌های پیشرفته بیشتر بدانید، پیوندهایی به آموزش‌های دیگر ارائه خواهیم کرد.

 

ما در طول این آموزش از Photoshop CC استفاده خواهیم کرد تا ویژگی های فتوشاپ را به شما نشان دهیم. اگر از نسخه قدیمی فتوشاپ استفاده می کنید - مانند Photoshop CS6 یا نسخه قبلی - برخی از ویژگی ها ممکن است کمی متفاوت عمل کنند، اما همچنان باید بتوانید آن را دنبال کنید. با این حال، اگر از عناصر فتوشاپ استفاده می‌کنید، مهم است که توجه داشته باشید که برخی از ویژگی‌هایی که ما پوشش می‌دهیم ممکن است از بین رفته باشند یا به روش دیگری کار کنند. در درس بعدی در مورد عناصر فتوشاپ بیشتر صحبت خواهیم کرد.

 Photoshop Versions

خرید فتوشاپ

اگر به خرید یا ارتقاء به آخرین نسخه ادوبی فتوشاپ فکر می کنید، قبل از خرید باید موارد مهمی را در نظر بگیرید. برای مثال، باید درباره گزینه های مختلف خرید بیشتر بدانید و نسخه مناسب فتوشاپ را انتخاب کنید.

گزینه های خرید فتوشاپ

Photoshop CC: اگر می‌خواهید نسخه کامل فتوشاپ را بخرید، باید هزینه اشتراک ماهانه Adobe Creative Cloud را بپردازید. Photoshop CC هم برای ویندوز و هم برای مک در دسترس است.

عناصر فتوشاپ: اگر به تمام ویژگی‌های نسخه کامل فتوشاپ نیاز ندارید، ممکن است به جای آن به خرید عناصر فتوشاپ فکر کنید. Photoshop Elements هم برای ویندوز و هم برای مک در دسترس است.

برنامه های موبایل: اگر می خواهید عکس ها را در حال حرکت ویرایش کنید، چند برنامه موبایل فتوشاپ برای iOS و اندروید موجود است. با این حال، بیشتر این برنامه ها ممکن است قدرت کمتری داشته باشند و کنترل کمتری نسبت به نسخه کامل دسکتاپ ارائه دهند.

نرم‌افزار جایگزین: اگر به همه ویژگی‌های فتوشاپ نیاز ندارید - یا اگر می‌خواهید در هزینه خود صرفه‌جویی کنید - بسیاری از برنامه‌های ویرایش تصویر دیگر وجود دارند که می‌توانید استفاده کنید. می‌توانید درس ما در مورد جایگزین‌های فتوشاپ را مرور کنید تا درباره برخی از برنامه‌های رایگان و کم‌هزینه که ممکن است بتوانید به جای آن استفاده کنید، بیشتر بدانید.

 

Adobe Creative Cloud  و  Photoshop CC

برخلاف بسیاری از برنامه‌های کاربردی که ممکن است استفاده کرده باشید، نمی‌توانید یک نسخه جعبه‌دار Photoshop CC بخرید. در عوض، به یک طرح اشتراک از طریق Adobe Creative Cloud، سرویس نرم افزاری مبتنی بر ابر Adobe نیاز دارید. سپس، Photoshop CC را در رایانه خود دانلود خواهید کرد. اشتراک Creative Cloud دارای مزایای دیگری از جمله فضای ذخیره سازی مبتنی بر ابر برای پروژه های فتوشاپ شما است. همچنین هر زمان که فتوشاپ در دسترس باشد، جدیدترین نسخه فتوشاپ را دریافت خواهید کرد، بنابراین هرگز نگران ارتقاء به جدیدترین نسخه نخواهید بود.

می توانید با حدود 10 دلار در ماه (یا حدود 120 دلار در سال) در Creative Cloud مشترک شوید. قبلاً می‌توانستید یک نسخه جعبه‌دار فتوشاپ را بدون اشتراک بخرید، اما معمولاً بیش از 700 دلار هزینه داشت. در حالی که این بدان معناست که هزینه ورود برای استفاده از فتوشاپ بسیار کمتر از گذشته است، به خاطر داشته باشید که این هزینه اشتراک به مرور زمان افزایش می یابد، به خصوص اگر قصد دارید اشتراک را برای چندین سال حفظ کنید.

همچنین می توانید سایر برنامه های Adobe را از طریق Adobe Creative Cloud خریداری کنید، از جمله Lightroom، Illustrator، و InDesign. بسته به نیاز شما، طرح‌ها و گزینه‌های قیمتی متفاوتی وجود دارد. برای اطلاعات بیشتر در مورد خرید اشتراک Creative Cloud از این صفحه دیدن کنید. اگر هنوز درباره نحوه عملکرد Creative Cloud سؤالی دارید، می توانید از صفحه سؤالات متداول Creative Cloud Adobe دیدن کنید.

منبع: کی بازار (فروشگاه آنلاین نرم افزارهای اورجینال)، با دریافت انواع لایسنس‌های معتبر از تامین‌کنندگان جهانی این امکان را برای تمام کاربران فراهم آورده است تا در چند ثانیه، از خدماتی بین‌المللی لذت ببرند. در کی بازار امکان خرید لایسنس‌های اورجینال نرم افزار‌های کاربردی و امنیتی(ویندوز اورجینال، آفیس اورجینال، آنتی ویروس اورجینال، آنتی ویروس کسپرسکی، آنتی ویروس پادویش و آنتی ویروس نود 32) بصورت ارسال آنی فراهم آمده است.