۱۳۹۷/۳/۲۲ فناوری اطلاعات

کی بازار-در مقاله ی قبل ما به 15 دستور ضروری Run ویندوز که هر کاربر باید بداند پرداختیم. امروز قصد داریم به ادامه ی دستورهای ضروری بپردازیم. کاربران ویندوز با استفاده از این دستورات می توانند به تمام اطلاعات مربوط به سیستم خود دست یافته و دسترسی سریع تری داشته باشند.

16. powershell: اگر دستور command prompt برای شما خیلی قدیمی شده باشد شما می توانید به جای آن از  PowerShell استفاده کنید. کافی است که این دستور را در  Run وارد کنید و powershell خود را بدون داشتن امتیاز مدیریت باز کنید.

17. netplwiz: همیشه برای کاربران حساب های کاربری از طریق کنترل پنل قابل دسترس است اما اگر قصد دارید تا گزینه های پیشرفته ی حساب های کاربری کار کنید، از این دستور برای آن استفاده کنید. اگر قصد دارید با مجوز مدیریت وارد شوید از دستور azman.msc استفاده کنید.

 

 

18. gpedit.msc: Group Policy Editor در ویندوز به شما اجازه می دهد تا سیاست های مختلف ویندوز را به صورت محلی یا از راه دور تنظیم و ویرایش کنید. از آنجا که Group Policy Editor یک ابزار پیشرفته است ابزاری پنهان تلقی می شود و استفاده از این دستور در Run به شما دسترسی آسان می دهد.

19. lusrmgr.msc: با استفاده از این دستور شما می توانید Local Users and Groups Manager را باز کنید، در این بخش شما می توانید تنظیمات مربوط به گروه ها و کاربران را ویرایش کنید.

 

 

20. Mrt: هر ماه ویندوز نسخه های جدیدتری از ابزارهای حذف نرم افزارهای مخرب را از طریق آپدیت ویندوز منتشر می کند. این ابزار به صورت بی صدا در بک گراند اجرا می شود اما اگر قصد دارید تا آن را به صورت دستی اجرا کنید از دستور Run برایش استفاده کنید.

 

 

21. ncpa.cpl:  یک کاربر اینترنت به این معنا است که شما باید با مشکلات شبکه که ممکن است روزانه شما را تهدید کند مقابله کنید و یکی از راه های قطع اتصال از طریق Network Adapters انجام می گیرد. برای دسترسی به Network Adapters شما این دستور را در Run اجرا کنید.

22. perfmon.msc: اگر قصد دارید تا عملکرد کامپیوتر و اثرات برنامه های اجرا شده را کنترل کنید کافی است که از این دستور استفاده کنید. شما با استفاده از این دستور می توانید به Performance Monitor دسترسی یابید.

 

 

23. powercfg.cpl: ویندوز دارای طیف گسترده ای از گزینه های مختلف برای مقابله با مصرف برق کامپیوتر شما است. شما می توانید با استفاده از این دستور به تمام گزینه های مربوط دسترسی داشته باشید.

 

 

24. appwiz.cpl: با استفاده از این دستور می توانید به سرعت به پنجره ی برنامه ها و ویژگی های آن ها دسترسی پیدا کنید.

25. devmgmt.msc: Windows Device Manager جایی است که شما می توانید تمام دستگاه های سخت افزاری خود را مدیریت کنید و شما با استفاده از این دستور می توانید به آن ها سریعا دسترسی یابید. شما همچنن می توانید از دستور hdwwiz.cpl نیز استفاده کنید.

26. regedit: دستور regedit را برای دسترسی به رجیستری ویندوز که یک دیتابیسی است که تمام تنظیمات مربوط به سیستم عامل و برنامه های نصب شده در آن وجود دارد، استفاده می کنند.

27. msconfig: Windows System Configuration جایی است که در آن شما می توانید گزینه های مختلفی همانند بوت، گزینه های راه اندازی، سرویس ها و غیره را ویرایش کنید. شما می توانید از این دستور در Run برای دسترسی به آن استفاده کنید.

 

 

28. sysdm.cpl: اگر که شما همیشه قصد دارید تا به System Properties دسترسی داشته باشید فورا این دستور را در Run باز کنید.

 

 

29. firewall.cpl: اگر که می خواهید فایروال خود را مدیریت و یا پیکربندی کنید می توانید از این دستور برای دسترسی راحتر به آن استفاده کنید.

30. wuapp: شما می توانید از این دستور برای بررسی، مدیریت، پیکربندی تمام تنظیمات آپدیت ویندوز خود استفاده کنید. 

    منبع:کی بازار (فروشگاه آنلاین نرم افزارهای اورجینال)،با دریافت انواع لایسنس‌های معتبر از تامین‌کنندگان جهانی این امکان را برای تمام کاربران فراهم آورده است تادر چند ثانیه، از خدماتی بین‌المللی لذت ببرند. در کی بازار امکان خرید لایسنس‌های اورجینال نرم افزار‌های کاربردی و امنیتی(ویندوز اورجینال، آفیس اورجینال، آنتی ویروس اورجینال، آنتی ویروس کسپرسکی، آنتی ویروس پادویش و آنتی ویروس نود 32) بصورت ارسال آنی فراهم آمده است.