کی بازار-فیسبوک مجهز به ابزار انتقال داده است که به شما اجازه می‌دهد مستقیماً عکس‌ها و ویدیوهای خود را به دراپ‌باکس، Koofr و گوگل‌فوتوز انتقال دهید. مزیت اصلی این متود این است که نیازی نیست به صورت دستی عکس‌ها/ویدیوها را دانلود و مجدداً آپلود کنید. در ادامه همراهمان باشید تا توضیح دهیم چطور می‌شود عکس‌ها و ویدیوهای فیسبوک خود را به خارج از این برنامه انتقال دهید.

انتقال عکس‌ها و ویدیوهای فیسبوک به کامپیوتر

  1.      روی کامپیوترتان، وبسایت فیسبوک را باز کنید. به اکانت خود لاگین شوید و از آیکون کمان بالا سمت راست گزینه Settings & privacy را انتخاب نمایید.
  2.      در اینجا، روی دکمه‌ی Settings کلیک کنید.
  3.      از منوی سمت چپ گزینه Your Facebook Information را انتخاب کنید.

   حال باید Transfer a Copy of your Photos or Videos را مشاهده کنید. روی گزینه Click on the “View کنار آن کلیک کنید.

  1.      بعد از اینکه مجدداً پسورد خود را وارد کردید، آپشن‌هایی از سرویس‌های مختلف برای انتقال مدیای خود در اختیارتان قرار خواهد گرفت. این سرویس‌ها عبارتند از گوگل‌فوتوز، دراپ‌باکس و Koofr. سرویس ذخیره کلود مورد نظر خود را برای انتقال انتخاب کنید.
  2.      در گام بعدی، انتخاب کنید که آیا دوست دارید به ذخیره کلود خود عکس منتقل کنید یا ویدیو. متأسفانه، فقط می‌توانید یکی را در آن واحد انتقال دهید؛ بنابراین اگر دوست داشتید هر دو را انتقال دهید باید این پروسه را تکرار نمایید.

برای انتخاب عکس‌ها/ویدیوهای خاص، گزینه‌ای وجود ندارد. فیسبوک هرآنچه در اکانت شما آپلود شده است را انتقال خواهد داد.

  1.      وقتی نوع رسانه‌ی خود را برای انتقال انتخاب کردید، فیسبوک از شما خواهد خواست تا به اکانت ذخیره کلود خود لاگین کنید.
  2.      به اکانت خود لاگین کرده و روی Allow کلیک کنید تا به فیسبوک اجازه‌ی افزودن عکس‌ها و ویدیوها را بدهید.
  3.      وقتی به فیسبوک برگشتید، برای شروع فرآیند انتقال روی گزینه Confirm Transfer کلیک کنید.

این ابزار در پس‌زمینه اجرا می‌شود؛ بنابراین شما می‌توانید در صورت تمایل تب را ببندید. می‌توانید با بازبینی صفحه ابزار انتقال این رویه را زیر نظر قرار داده و بخش Activity وضعیت انتقال را به شما نشان خواهد داد. فیسبوک همچنین وقتی پروسه تکمیل شد، برایتان نوتیفیکیشنی ارسال خواهد کرد. لازم به ذکر است که تمامی عکس‌ها/ویدیوها در همان ساختار آلبوم انتقال داده خواهند شد؛ جایی آن‌ها در آن روی پروفایل شما موجود خواهند بود. بعنوان مثال، فولدرهای جداگانه‌ای را برای Profile Pictures، Cover Photos، Timeline Photos و غیره مشاهده خواهید نمود.

انتقال عکس‌ها و ویدیوهای فیسبوک با استفاده از اپ فیسبوک

اگر به کامپیوتر دسترسی ندارید می‌توانید همین پروسه را روی موبایل خود انجام دهید.

  1.      اپ فیسبوک را روی آیفون، آیپد یا دستگاه اندرویدی خود باز کنید.
  2.      منوی تنظیمات را با زدن روی آیکون سه خط گوشه پایین سمت راست اپ باز کنید.
  3.      به سمت پایین اسکرول کرده تا گزینه Settings را زیر Settings and Privacy مشاهده کنید.
  4.      در Settings and Privacy روی Transfer a Copy of Your Photos or Videos بزنید.
  5.      پسورد فیسبوک خود را وارد نموده و Continue را بزنید.
  6.      ذخیره کلود مد نظر خود را انتخاب نموده و انتخاب کنید آیا می‌خواهید عکس انتقال دهید یا ویدیو.
  7.      جزئیات اکانت ذخیره کلود خود را وارد نموده و به فیسبوک مجوز افزودن مدیا دهید. به طور مشابهی به اپ فیسبوک بازگشته برای شروع فرآیند Confirm Transfer را انتخاب کنید. انتقال شما در پس‌زمینه اجرا خواهد شد. فیسبوک وقتی عکس‌ها و ویدیوهای شما به طور موفقیت‌آمیزی انتقال داده شدند به شما اطلاع خواهد داد. با فرآیند مشروح در فوق، کپی بک‌آپی از مدیای فیسبوک خود -سیو شده در کلود- خواهید داشت. جدا از انتقال مدیا به بیرون از فیسبوک، همچنین می‌توانید پیام‌های فیسبوک مسنجر خود را به طور انبوه پاک کنید. 

 

منبع: کی بازار (فروشگاه آنلاین نرم افزارهای اورجینال)، با دریافت انواع لایسنس‌های معتبر از تامین‌کنندگان جهانی این امکان را برای تمام کاربران فراهم آورده است تا در چند ثانیه، از خدماتی بین‌المللی لذت ببرند. در کی بازار امکان خرید لایسنس‌های اورجینال نرم افزار‌های کاربردی و امنیتی(ویندوز اورجینال، آفیس اورجینال، آنتی ویروس اورجینال، آنتی ویروس کسپرسکی، آنتی ویروس پادویش و آنتی ویروس نود 32) بصورت ارسال آنی فراهم آمده است.