۱۳۹۹/۹/۱۸ فناوری اطلاعات

کی بازار- اینستاگرام پلت‌فرم اشتراک عکس غالب در جهان اینترنتی به حساب می‌آید و به جرأت می‌توان گفت تنها شبکه اجتماعی برای افرادی است که ترجیح می‌دهند به جای واژه از عکس برای ابزار احساسات خود استفاده کنند. اما وقتی چنین پلت‌فرم محبوبی کار نکند چه؟ در ادامهبا ما همراه شوید تا دلایل کار نکردن اینستاگرام و روش‌های رفع آن را خدمتتان توضیح دهیم.

توجه: بهترین نقطه‌ی شروع، ریستارت کردن دستگاهتان و حصول اطمینان از داشتن کانکشن ثابت اینترنت است. اگر هر مورد را چک کردید و همچنان اینستاگرامتان کار نکرد راهکارهای زیر را امتحان کنید:

  1.      داده‌ها و حافظه پنهان برنامه را پاک کنید (اندروید و iOS)

اگر ریستارت مشکل‌تان را حل نکرد، داده‌ها و حافظه پنهان برنامه را پاک کنید. در اندروید می‌شودداده‌ها و حافظه پنهان برنامه را پاک کرد اما در آیفون باید ابتدا اپ را پاک کرده و سپس مجدداً آن را نصب کنید. خوشبختانه، کارکردی وجود دارد تحت عنوان Offload بدا‌ن‌معنا که داده‌های اینستاگرام شما وقتی اپ پاک هم شده باشد در گوشی نگه داشته می‌شود؛ بنابراین وقتی اینستاگرام را reinstall می‌کنید همه‌چیز ریستور خواهد شد. برای آفلود کردن اینستاگرام از آیفون مسیر Settings -> General -> iPhone Storage را طی کنید.

به سمت پایین اسکرول کنید تا اپ اینستاگرام را پیدا کرده بعد از انتخاب آن روی Offload App ضربه بزنید. به اپ‌استور بروید، اینستاگرام را پیدا کنید و آن را مجدداً نصب نمایید.

برای پاک کردن حافظه پنهان اینستاگرام در اندروید:

-         Settings -> Apps را باز کنید.

-         روی گزینه Instagram ضربه بزنید. بسته به نسخه دستگاه اندرویدی شما شاید باید برای دسترسی به تنظیمات Clear data  و Clear Cache گزینه Storage را انتخاب کنید.

-         اکنون روی گزینه Clear cache بزنید. برای پاک کردن داده همان پروسه قبلی را طی کنید با این تفاوت که این بار باید Clear data را بزنید.

  1.      مجوزهای اینستاگرام را فعالسازی کنید (اندروید و iOS)

اینستاگرام برای درست کار کردن روی گوشی اندرویدی و iOS به بسیاری مجوز اپ‌ نیاز دارد- دوربین، مخاطبین، میکروفون، عکس‌ها و ذخیره (و کلی موارد دیگر). اگر فقط چندتایی از این مجوزها داده نشود اینستاگرام نمی‌تواند عملکرد درستی داشته باشد. روی گوشی‌های اندرویدی، با رفتن به Settings -> Apps & notifications -> Instagram -> Permissions مطمئن شوید این مجوزها فعالسازی شده‌اند. بسته به نسخه‌ی اندرویدی‌تان روی همین صفحه باید یا روی سوئیچ‌های کنار هر گزینه ضربه بزنید (تا سبز شوند) یا باید ورودی‌های داخل فهرست Denied را انتخاب کرده و بدان‌ها اجازه دهید.

برای آی‌او‌اس هم به Settings -> Instagram رفته و مطمئن شوید همه مجوزهای مربوطه داده شده‌اند.

  1.      آیا اینستاگرام کند است؟

اگر اینستاگرام به طور جهانی دچار مشکل شده باشد دیگر چاره‌ای نیست جز صبر کردن تا در نهایت تیم فنی آن را رفع کند. اگر خطای 5xx را دریافت کردید پر واضح است که مشکل از سرورهاست.

شما می‌توانید از بررس طرف‌سوم مانند Down Detector، Is It Down? یا Outage Report استفاده کنید. یوآرال را وارد نموده و بررس به شما با دادن پیام‌هایی چون Possible problems at Instagram  یا Problems at Instagram خواهد گفت اینستاگرام کند عمل می‌کند. هندل توییتر اینستاگرام هم می‌تواند جای خوبی برای چک کردن این موارد باشد.

  1.      دستگاه دیگری را امتحان کنید

اگر مشکل از کانکشن اینترنت‌تان نیست می‌توانید با گوشی دیگری اینستاگرام خود را چک کنید. همچنین می‌توانید چک کنید ببینید آیا اپ روی گوشی کس دیگری کار می‌کند یا آیا افراد دیگر می‌توانند فید را مشاهده نموده و عکس/ویدیو آپلود کنند یا خیر.

  1.      اینستاگرام را آپدیت کنید

اگر تا اینجای کار هنوز اینستاگرام‌تان خراب است شاید دیگر وقتش رسیده دستی به سر و روی این اپ کشیده و آن را آپدیت کنید. نسخه‌های جدیدتر معمولاً علاوه بر ویژگی‌های جدید همراه با پچ‌های امنیتی و فیکس‌های باگ هستند.

برای آپدیت این اپ:

_ پلی‌استور را باز کرده منو (همان آیکون همبرگر یا سه‌نقطه افقی) بالا سمت چپ صفحه را بزنید.

_ گزینه My apps and games را انتخاب کرده و بعد چک کنید ببینید کنار واژه اینستاگرام گزینه Update وجود دارد یا خیر.

وقتی آپدیت اپ تمام شد باری دیگر اینستاگرام را اجرا کنید.

  1.      اینستاگرام را Uninstall و بعد reinstall کنید

اگر علت، وجود باگ است می‌توانید با uninstall و reinstall کردن اپ اینستاگرام مشکل را برطرف کنید.

برای انجام این کار:

_ Settings -> Apps & Notifications را باز کنید.

_  روی Instagram ضربه بزنید.

_ گزینه Uninstall را زده و سپس به Google Play Store بازگشته و آخرین نسخه‌ی اینستاگرام را مجدداً نصب نمایید. دوباره Sign in کنید و ببینید مشکل حل شده است یا خیر.

  1.      پیام خطاهای رایج و مشکلات شناخته‌شده را بررسی کنید

درست مانند اکثر اپ‌ها، اینستاگرام نیز مجموعه خطاها و مشکلات مرسومی دارد و این فهرست مرتباً آپدیت می‌شود تا کاربران بتوانند برای مشکلات روزانه‌ی خود با این اپ، راهکارهای احتمالی پیدا کنند. اکثر اوقات، این مشکلات در نسخه موبایل اتفاق می‌افتد؛ بنابراین اگر اینستاگرام روی دستگاه موبایل شما کار نمی‌کند، چک کنید ببینید روی نسخه وبی‌تان کار می‌کند یا خیر.

شما می‌توانید ارور را جایی یادداشت کنید و در گوگل سرج نمایید؛ شاید خود توانستید راه‌حلی برایش پیدا کنید.

هنوز هم موفق نشدید؟ به خود اینستاگرام مشکل را گزارش دهید

اگر هیچیک از راهکارهای فوق افاقه نکرد می‌توانید این باگ را در خود اپ گزارش دهید تا ترتیب اثر داده شود. مطمئن شوید گزارشی که ارائه می‌دهید بازتاب کاملی از مشکل‌تان باشد. 

 

منبع: کی بازار (فروشگاه آنلاین نرم افزارهای اورجینال)، با دریافت انواع لایسنس‌های معتبر از تامین‌کنندگان جهانی این امکان را برای تمام کاربران فراهم آورده است تا در چند ثانیه، از خدماتی بین‌المللی لذت ببرند. در کی بازار امکان خرید لایسنس‌های اورجینال نرم افزار‌های کاربردی و امنیتی(ویندوز اورجینال، آفیس اورجینال، آنتی ویروس اورجینال، آنتی ویروس کسپرسکی، آنتی ویروس پادویش و آنتی ویروس نود 32) بصورت ارسال آنی فراهم آمده است.