۱۴۰۰/۱/۱۸ فناوری اطلاعات

کی بازار- به طور پیش‌فرض، هر کسی که این اپ را داشته باشد به طور مجازی تصاویری را که در پروفایل اینستاگرام خود به اشتراک می‌گذارید می‌بیند. اما اگر ترجیح می‌دهید خیلی در دیدرس افراد نباشید راهکاری وجود دارد که بتوانید با استفاده از آن‌ها اکانت اینستاگرام خود را پنهان کنید. بعنوان مثال با برداشتن یک سری اطلاعات خاص –حتی اگر فردی شماره تلفن شما را هم در اختیار داشته باشد- کاربران دیگر نخواهند توانست اکانت اینستاگرام شما را پیدا کنند. با ما همراه بمانید تا این راهکار را خدمتتان توضیح دهیم.

برداشتن اکانت فیسبوک‌تان از روی اینستاگرام

برای آسان‌تر کردن امر اشتراک‌گذاری، اینستاگرام به شما اجازه می‌دهد اکانت فیسبوک خود را به این اپ لینک دهید. اگر می‌خواهید اکانت اینستاگرام خود را پنهان کنید ما برعکسش را توصیه می‌کنیم. وقتی این دو اکانت را به هم لینک می‌دهید یعنی تب Discover People افرادی را که شما را در فیسبوک اد کرده‌اند پاپ‌آپ کرده‌اید. اگر از پیش این دو اپ را به هم لینک داده‌اید، بروید و کانکشن فیسبوک را از فیسبوک بردارید.

  1.      اپ اینستاگرام را روی گوشی اندرویدی خود باز کنید.
  2.      روی آیکون دایره‌ای پروفایل خود در بخش پایین سمت راست ضربه بزنید.
  3.      به سمت منوی همبرگر واقع در گوشه بالا سمت راست پروفایل خود رفته،
  4.      Settings را انتخاب کنید.
  5.      در زیر بخشی را خواهید دید که می‌گوید Accounts Center. رویش کلیک کنید.
  6.      گزینه Accounts & Profiles را بزنید.
  7.      پروفایل فیسبوک خود را انتخاب نمایید.
  8.      برای خلاص شدن از شر این اکانت روی گزینه Remove from Accounts Center بزنید.
  9.      اینستاگرام از شما خواهد خواست تأیید کنید آیا می‌خواهید تجارب مشترک را برای این اکانت غیرفعال کنید یا خیر. روی دکمه آبی‌رنگ Continue بزنید.

وقتی اکانت فیسبوک خود را از حالت لینک‌شده برداشتید، دیگر وقتی دوستان فیسبوکی‌تان تصمیم دارند کانتکت‌های خود را سینک کنند در تب Discover People ظاهر نخواهید شد.

اکانت خود را خصوصی کنید

تنظیم حساب کاربری‌تان روی حالت private یکی از ساده‌ترین کارهایی است که شما از نقطه دیدرس پنهان نگه می‌دارد. حتی اگر کسی در نهایت شما را هم پیدا کرد قادر به دیدن عکس‌های شما نخواهد بود مگر آنکه شما به او چنین اجازه‌ای را بدهید.

شما می‌توانید حالت حریم خصوصی را با Settings -> Privacy و بعد روشن کردن تاگل Private Account فعالسازی نمایید.

برداشتن شماره تلفن‌تان از روی اینستاگرام

پیش از اینکه بخواهید شماره تلفن خود را از اینستاگرام بردارید در نظر داشته باشید که نخواهید توانست قابلیت احراز هویت دوعاملی را داشته باشید. همچنین برای این کار به آدرس ایمیل اعتبارسنجی‌شده نیاز دارید چون اینستاگرام دست‌کم یک راه معتبر برای احراز هویت شما نیاز دارد. شما می‌توانید با رفتن به Settings -> Security -> Two-Factor Authentication و خاموش کردنش از آنجا احراز هویت دو عاملی را غیرفعال کنید.

برای برداشتن شماره تلفن‌تان روی آیکون پروفایل خود ضربه زده و Edit Profile را انتخاب نمایید. به سمت پایین سوایپ کنید تا Personal Information Settings, پیدا شود. شماره تلفن دومین خواهد بود.

وقتی شماره تلفن‌تان برداشته شد، افرادی که دیجیت‌های شما را در موبایل خود ذخیره کرده‌اند وقتی Connect Contacts را فعال کنند قادر به پیدا کردن شما نخواهند بود.

خاموش کردن گزینه Contact Syncing

احتمالاً بار اول که داشتید اینستاگرام خود را راه می‌انداختید این گزینه را استفاده کرده‌اید.

هنوز هم اگر قصد دارید از نظرها پنهان بمانید می‌بایست این گزینه را خاموش کنید. Settings -> Account -> Contacts Syncing را رفته و از آنجا Connect Contacts را غیرفعال نمایید.

نگذارید دوستانتان شما را در اکانت‌های مشابه پیدا کنند

فردی را که سعی دارید خود را از او پنهان کنید می‌تواند –اگر اکانت مشابه اکانت شما را فالو داشته باشد-براحتی شما را پیدا کند. به منظور غیرفعالسازی این قابلیت اینستاگرام را روی مرورگر دسکتاپی خود باز کنید. عجیب است که از گوشی یا تبلت نمی‌شود این ویژگی را خاموش نمود!

وقتی از روی وب به اینستاگرام خود دسترسی پیدا کردید روی آیکون پروفایل خود کلیک کرده (بالا سمت راست صفحه) و بعد دکمه  Edit Profile را بزنید. به سمت پایین که می‌آیید کادری را خواهید دید که می‌توانید تیکش را بردارید. این کار باعث می‌شود اکانت‌تان در هیچ نتیجه‌ای از اکانت‌های مشابه ظاهر نشود. یادتان نرود که دکمه آبی Submit را بزنید. از اینجا همچنین محال است بشود شماره تلفنی را اضافه یا حذف کرد؛ اگر مراحل بالا را طی کرده باشید.

وضعیت آنلاین خود را خاموش کنید

اگر حریم خصوصی بیشتری می‌خواهید وضعیت آنلاین خود را خاموش کنید. برای پنهان کردن online status از سایرین باری دیگر به Setting رفته و به سمت پایین سوایپ کرده تا Privacy پیدا شود.

روی Activity Status زده و تاگل Show Activity Status را خاموش کنید. اگر دکمه آبی بود یعنی روشن است و اگر خاکستری یعنی خاموش.

برخی اکانت‌های مشخص را بلاک کنید

اگر فرد خاصی را مد نظر دارید که می‌خواهید خود را از دید او پنهان نگه دارید خیلی ساده می‌توانید آن شخص را در اینستاگرام بلاک کنید (البته باید نام کاربری او را بدانید).

براحتی پروفایل فرد را سرچ کرده و روی منوی سه نقطه در گوشه نمایشگر بزنید. منوی پاپ‌آپی از زیر نمایشگر ظاهر خواهد شد. از آنجا گزینه Block را بزنید. تنها راهی که می‌شود 100 مطمئن بود آن فرد دسترسی به اکانت شما نخواهد داشت همین کار است. اما برای آن دسته از افرادی که نمی‌خواهند دست به چنین کاری بزنند شاید پنهان کردن صِرف اکانت اینستاگرام روش بهتری باشد.



منبع: کی بازار (فروشگاه آنلاین نرم افزارهای اورجینال)، با دریافت انواع لایسنس‌های معتبر از تامین‌کنندگان جهانی این امکان را برای تمام کاربران فراهم آورده است تا در چند ثانیه، از خدماتی بین‌المللی لذت ببرند. در کی بازار امکان خرید لایسنس‌های اورجینال نرم افزار‌های کاربردی و امنیتی(ویندوز اورجینال، آفیس اورجینال، آنتی ویروس اورجینال، آنتی ویروس کسپرسکی، آنتی ویروس پادویش و آنتی ویروس نود 32) بصورت ارسال آنی فراهم آمده است.