۱۴۰۰/۵/۱۹ فناوری اطلاعات

کی بازار-بیش از 700 میلیون نفر روزانه از واتس‌اپ برای پیام دادن به هم و ویدیوکال‌ها و ارتباطات اینترنتی خود استفاده می‌کنند که به احتمال زیاد شما هم یکی از آن‌ها هستید. در ادامه با ما همراه شوید تا توضیح دهیم چطور می‌شود یک گروه واتس‌اپی ساخته و آن را مدیریت کنید.

آنچه برای ساختن یک گروه واتس‌اپی نیاز است

برای ساختن گروه واتس‌اپی باید واتس‌اپ را روی دستگاه اندرویدی، آیفون، مک یا ویندوزی خود نصب کنید.

همچنین به یک آیکون گروه، نام گروه، و هدف برای ساخت این گروه نیز نیاز خواهید داشت؛ همینطور مجوز برای افزودن شرکت‌کنندگان و لیستی از شرکت‌کنندگانی که دوست دارند با رضایت خود به فهرست اضافه شوند.

بسته به ماهیت و سایز گروه، شاید به چند ادمین نیاز باشد تا گروه بخوبی مدیریت گردد و نیز چند قانون پایه برای هدایت کردن شرکت‌کنندگان گروه.

نحوه ساختن گروه واتس‌اپی

واتس‌اپ را روی گوشی اندرویدی خود باز کنید و روی سه نقطه (دکمه More) بزنید. از منوی مینی گزینه New Group را به منظور ساخت گروه واتس‌اپی انتخاب کنید.

می‌توانید تا سقف 256 شرکت‌کننده را با زدن روی اسمشان در نوار جستجو و یا اسکرول کردن کانتکت‌ها برای افزودنشان به گروه استفاده کنید. وقتی کارتان تمام شد کمان سبزرنگ زیر اسکرین خود را بزنید.

در صفحه بعدی زیر Add subject نام گروه واتس‌اپی خود را تایپ کنید.

همچنین می‌توانید برای آپلود آیکون گروه روی آیکون دوربین بزنید. می‌توانید این کار را با یکی از گزینه‌های Gallery، Camera یا Search Web انجام دهید. وقتی کارتان تمام شد روی چک‌مارک سبزرنگ بزنید.

نحوه مدیریت گروه واتس‌اپی

در زیر توصیه‌هایی ارائه داده‌ایم برای مدیریت یک گروه واتس‌اپی:

خوشامدگویی به همه شرکت‌کنندگان و بیان مجدد هدف این گروه

بعد از افزودن شرکت‌کننده‌ها، هدف گروه را مجدداً بیان کنید. می‌توانید بعنوان پیام خوشامدگویی آن را پین کنید تا شرکت‌کننده‌های جدید ایده واضحی از کلیت گروه داشته باشند.

وضع یک سری قوانین پایه

وضع قوانین پایه کلید اصلی مدیریت یک گروه واتس‌اپی است. قوانین به تعاملات عضو به عضو کمک می‌کند. قوانین پایه‌ای شما باید ساده، سرراست، منعطف و قابل‌اجرا باشد.

سایر تنظیمات گروه واتس‌اپی

در زیر تنظیمات دیگر را که مهمند آورده‌ایم:

سه نقطه (دکمه More)

چت گروهی را باز کرده و روی سه نقطه (همان دکمه More) بزنید تا Group info مشاهده شود (همچنین می‌توانید روی آیکون گروه هم بزنید)، سپس Group media ،  Mute notofications، More -> Report,” “Exit group,” “Clear chat,” “Export chat,” و Add shortcut.

برای Group Info

شما می‌توانید با زدن روی آیکون گروه یا زدن روی سه نقطه و بعد Group info به اطلاعات گروه دسترسی پیدا کنید.

  1.      افزودن شرکت‌کننده‌ها

فقط کافیست روی تب شرکت‌کنندگان بزنید (آیکون گروه با علامت به اضافه) و بعد دنبال شرکت‌کننده‌هایی که تمایل به افزودنشان دارید بگردید.

  1.      تغییر آیکون گروه

برای تغییر آیکون گروه، رویش ضربه بزنید و آیکون ویرایش را بزنید. سپس عکس جدیدی را انتخاب و آپلود کنید.

  1.      تغییر نام گروه

برای تغییر نام گروه یا موضوع آن روی آیکون ویرایش بزنید.

  1.      افزودن شرحیات گروه

روی Add group description بزنید تا ماهیت گروه شرح داده شود.

  1.      مشاهده مدیا، لینک‌ها و داکیومنت‌ها

با زدن روی آیکون گروه می‌توانید همه مدیاها، لینک‌ها و داکیومنت‌هایی که در گروه به اشتراک گذاشته شده‌اند ببینید.

  1.      نوتیفیکیشن‌های بی‌صدا

نوتیفیکیشن‌های گروه به طور پیش‌فرض صدادار هستند. برای بی‌صدا کردنشان تاگل Mute notifications را به سمت روشن سوئیچ کنید.

  1.      نوتیفیکیشن‌های سفارشی‌سازی

وقتی روی Custom notifications می‌زنید و تیک Use custom notifications را هم می‌زنید قادر خواهید بود تون نوتیفیکیشن پیش‌فرض خود را تغییر داده روی تنظیماتی چون ویبره، پاپ‌آپ نوتیف‌ها، نور و غیره کنترل داشته باشید.

  1.      قابلیت رؤیت مدیا

مدیای تازه دانلودشده از چت گروهی به طور پیش‌فرض در گالری گوشی شما نمایش داده خواهند شد. برای تغییر این تنظیمات روی Media visibility بزنید.

  1.      تنظیمات گروه

زیر تب Group Settings می‌توانید انتخاب کنید چه کسی اطلاعات گروه را ویرایش کند (مثلاً موضوع گروه، آیکون، شرحیات و تنظیمات پیام از بین رفته). بین All participants و Only admins حق انتخاب دارید.

اینجا شما همچنین می‌توانید تنظیم کنید چه کسی در گروه پیام بفرستد. روی Send message زده و بین All participants و Only admins یکی را انتخاب کنید. روی Edit group admins بزنید تا ادمین‌های گروه اضافه یا حذف شوند. برای افزودن ادمین گروه روی نام زده و بعد چکمارک سبز را بزنید. سپس دکمه X زیر عکس پروفایل را بزنید. و حالا می‌رسیم به روش‌های افزودن یا حذف ادمین‌ها:

برای افزودن ادمین:

لیست شرکت‌کننده‌ها را اسکرول کرده روی نامی بزنید و بعد گزینه Make group admin. همچنین می‌توانید روی نام ضربه زده و نگه دارید؛ سپس Make group admin را بزنید.

برای حذف ادمین:

لیست را اسکرول کنید، روی نام ادمینی که می‌خواهید حذف شود بزنید و بعد Dismiss as admin را بزنید. یا هم می‌توانید ضربه زده و نگه داشته و بعد گزینه Dismiss as admin را بزنید.

10. پیام‌های غیب‌شده

پیام‌های غیب‌شده پیام‌هایی هستند که بعد از هفت روز از بین می‌روند. برای فعال کردن این تنظیمات روی Disappearing messages زده و بعد Continue را بزنید.

11. افزودن شرکت‌کننده‌ها

برای افزودن شرکت‌کننده، می‌توانید اسکرول به سمت پایین کرده و روی Add participants بزنید. برای افزودن او یا سرچ کنید و یا روی کانکتک‌شان ضربه بزنید.

12. دعوت با لینک

برای دعوت و افزودن شرکت کننده‌ها با ارسال لینک بدان‌ها روی Invite via link ضربه بزنید. با زدن روی Send link via WhatsApp، Copy Link ، Share link ، یا QR code  لینک را به اشتراک بگذارید.

برای ریست کردن لینک دعوت Reset link را بزنید.

13. خروج و پاک کردن گروه

اگر حس می‌کنید گروه کار خودش را برای شما انجام داده و صلاح دیدید که دیگر از گروه بروید کافیست به پایین اسکرول کرده و روی Exit group بزنید. به منظور پاک کردن گروه روی گزینه Delete group بزنید.

 

منبع: کی بازار (فروشگاه آنلاین نرم افزارهای اورجینال)، با دریافت انواع لایسنس‌های معتبر از تامین‌کنندگان جهانی این امکان را برای تمام کاربران فراهم آورده است تا در چند ثانیه، از خدماتی بین‌المللی لذت ببرند. در کی بازار امکان خرید لایسنس‌های اورجینال نرم افزار‌های کاربردی و امنیتی(ویندوز اورجینال، آفیس اورجینال، آنتی ویروس اورجینال، آنتی ویروس کسپرسکی، آنتی ویروس پادویش و آنتی ویروس نود 32) بصورت ارسال آنی فراهم آمده است.