۱۴۰۰/۵/۲۵ فناوری اطلاعات

کی بازار- اغلب برخی سرویس‌هایی که برای کمک به مردم طراحی شده‌اند بیش از اینکه کمک کنند بدان‌ها آزار می‌رسانند. نمونه‌اش قابلیت حالت Do Not Disturb موقع رانندگی. در ادامه با ما همراه شوید تا توضیح دهیم چطور می‌شود این قابلیت را حین رانندگی خاموش کنید. وقتی این قابلیت فعال می‌شود با خود کلی نوتیفیکیشن از دست رفته به همراه دارد که خوشبختانه می‌شود این مشکل را روی گوشی‌های اندرویدی و آیفون حل کرد.

نحوه‌ خاموش کردن Do Not Disturb حین رانندگی روی گوشی آیفون

  1.      تنظیمات آیفون خود را باز کرده و روی Do not Disturb ضربه بزنید.
  2.      به سمت پایین اسکرول کنید و روی گزینه Activate بزنید. گزینه  Manually را انتخاب کنید. این کار باعث می‌شود قابلیت وقتی حالت DND اتوماتیک موقع رانندگی فعال می‌شود و یا وقتی به بلوتوث خودروی شما وصل می‌شود خاموش شود. اکنون نیاز دارید به طور دستی در صورت لزوم DND را روشن کنید. همچنین تاگل کنار Activate with CarPlay را نیز خاموش کنید.
  3.      اگر در صندلی مسافر نشسته‌اید یا می‌خواهید لحظه‌ای این قابلیت را خاموش کنید روی نوتیفیکشن لاک اسکرین ضربه زده و گزینه I’m not driving را انتخاب کنید.
  4.      همچنین می‌توانید آن را از Control Center غیرفعال کنید. کنترل سنتر را باز کرده و روی آیکون ماشین ضربه بزنید تا غیرفعال یا فعال شود. اگر آیکون ماشین را در کنترل سنتر مشاهده نمی‌کنید، به Settings -> Control Center رفته، گزینه Do not Disturb while driving را به لیست شامل‌شده اضافه کنید. سپس از کنترل سنتر برای فعال/غیرفعال کردن این قابلیت حین رانندگی استفاده کنید.

نحوه‌ی خاموش کردن Do Not Disturb حین رانندگی روی گوشی‌ها اندرویدی

  1.      تنظیمات حالت رانندگی
  •         تنظیمات گوشی اندرویدی خود را باز کرده و روی گزینه Connected devices بزنید.
  •         روی Connection preferences و بعد Driving mode بزنید.
  •         روی گزینه Turn on automatically بزنید و مطمئن شوید تاگل هیچیک از دو گزینه When driving is detected و When connected to Bluetooth روشن نیست. اگر این راه هم میسر نیافتاد به اسکرین قبلی بازگردید و به جای Turn on automatically گزینه Behavior را بزنید. به جای Turn on Do Not disturb گزینه Android auto را بزنید.
  1.      از تنظیمات Do Not Disturb

به طور جایگزین می‌توانید از خود تنظیمات این حالت را در حین رانندگی غیرفعال کنید. با این وجود، این متود تنها وقتی در ماشین در حال حرکت هستید کارا خواهد بود.

  •         تنظیمات را باز کرده و به بخش Sound بروید.
  •         ابتدا گزینه Do Not Disturb و سپس Schedules را بزنید.
  •         از اینجا جدول زمانی  Driving Mode را مشاهده خواهید کرد. روی تاگل تنظیمات کنارش ضربه بزنید. When driving is detected و When connected to Bluetooth را روی اسکرین بعدی خاموش کنید.
  1.      استفاده از اپCarrier

اگر گوشی اندرویدی شما اصطلاحاً قفل کریر (اپراتور) شده است باید از اپراتور خود به دنبال اپ از پیش نصب‌شده باشید. آن را باز کرده و تنظیماتش را بررسی کنید ببینید آیا حالت Do Not Disturb حین رانندگی را پیدا می‌کنید یا خیر. آن را خاموش کنید.

  1.      از تنظیمات Quick

برای خاموش کردن موقتی این حالت روی گوشی اندرویدی حین رانندگی تنظیمات Quick را باز کنید و روی آیکون Do Not Disturb ضربه بزنید.

سوالات پرتکرار

  •         وقتی DND موقع رانندگی روی آیفون یا گوشی اندرویدی روشن باشد چه اتفاقی می‌افتد؟

وقتی حالت  Do Not Disturb موقع رانندگی روشن است –آن هم روی گوشی اندرویدی یا آیفون- همه نوتیفیکیش‌های پیام‌ها، زنگ‌ها و سایر اپ‌ها به غیر از آن‌هایی که در لیست مجوزدارها هستند به حالت سایلنت یا بیصدا درمی‌آیند. افزون بر این، روی آیفون یک پیام خودکار به افرادی که وقتی دارید رانندگی می‌کنید بهتان پیام می‌دهند ارسال می‌شود.

  •         چرا آیفون من مدام می‌گوید Do Not Disturb while driving؟

چون قابلیت DND در حال رانندگی روی آیفون شما فعال است. با مراحل فوق می‌توانید آن را غیرفعال کنید.

  •         چه کسی می‌توانند این حالت را دور بزنند و بدان نفوذ کنند؟

فقط آن دسته از افرادی که در لیست مجوزدارها یا استثناها قرار دارند (در فهرست DND) می‌توانند از سد این حالت موقع رانندگی عبور کنند. در اصل همه تنظیمات DND روی حالت رانندگی هم اعمال می‌شود. فقط کافیست تنظیمات DND را روی گوشی خود باز کنید و بر اساس نیازهای خود آن‌ را سفارشی‌سازی کنید.

  •         آیا در حالت DND گوشی‌ام زنگ می‌خورد؟

نه تا وقتی که فرد پشت سر هم زنگ بزند. البته باید تنظیمات تماس‌های تکرارشده روی آیفون‌ فعالسازی شده باشد. گوشی همچنین اگر فردی به لیست مجوزدارها یا استثناها افزوده شده باشد هم می‌تواند در این حالت به شما زنگ بزند.

 

منبع: کی بازار (فروشگاه آنلاین نرم افزارهای اورجینال)، با دریافت انواع لایسنس‌های معتبر از تامین‌کنندگان جهانی این امکان را برای تمام کاربران فراهم آورده است تا در چند ثانیه، از خدماتی بین‌المللی لذت ببرند. در کی بازار امکان خرید لایسنس‌های اورجینال نرم افزار‌های کاربردی و امنیتی(ویندوز اورجینال، آفیس اورجینال، آنتی ویروس اورجینال، آنتی ویروس کسپرسکی، آنتی ویروس پادویش و آنتی ویروس نود 32) بصورت ارسال آنی فراهم آمده است.