کی بازار- امروزه اینطور به نظر می‌رسد که هر رسانه اجتماعی یا اپ پیام‌رسانی که زیر چتر فیسبوک است به قابلیت استوری (الهام‌گرفته از اسنپ‌چت) مجهز می‌باشد. استوری‌های اینستا آگوست 2016 معرفی شدند و از آن زمان به بعد محبوب‌ترین قابلیت‌های اینستاگرامی محسوب می‌شوند. اما اگر بخواهید پستی بیش از  ساعت طول بکشد چه؟ اگر ویدیو یا میم بامزه‌ای پیدا کردید که حس کردید دلتان می‌خواهد به کالکشن خود اضافه کرده یا بعداً به اشتراکش بگذارید چه؟ در ادامه با ما همراه شوید تا توضیح دهیم چطور می‌شود استوری‌ها اینستاگرامی را در پی‌سی دانلود کرد.

  1.      از یک وبسایت دانلود استفاده کنید

پیش از رفتن به سراغ اپ‌های طرف‌سوم (برخی از آن‌ها پولی هستند) بد نیست اگر ببینید آیا می‌توانید استوری‌های اینستاگرامی را از طریق وبسایت دانلود دریافت کنید یا خیر. این متود اغلب ساده است و نیازی هم به وارد شدن به اینستاگرام ندارد اما شاید بدین‌معنا باشد که در صورت خصوصی بودن اکانت‌تان نخواهید توانست استوری‌ها را دانلود کنید.

سایت‌های مختلفی وجود دارند که می‌توانید برای این کار مورد استفاده قرار دهید. Toolzu یکی از همین‌هاست که به هیچ نوع sign in هم نیاز ندارد. دیگری Story Saver است. کلی سایت از این دست هست که می‌توانید امتحان کنید هرچند اغلب قابلیت‌های اپ‌های طرف‌سوم را ندارند.

اگر می‌خواهید کنترل بیشتری روی دانلود استور‌ی‌های اینستاگرامی داشته باشید همچنان همراه با بمانید:

  1.      استفاده از پلت‌فرم k Stogram4

4k Stogram در حال حاضر یکی از مجهزترین اپ‌های بیناپلت‌فرمی است که با هر چیزی که با اینستاگرام در ارتباط باشد دست و پنجه نرم می‌کند. اما این را هم توجه داشته باشید که برای دانلود استوری‌ها باید نسخه پولی این پلت‌فرم را امتحان کنید. پیش از اینکه بتوانید با این پلت‌فرم استوری‌ها را دانلود کنید باید به اکانت اینستاگرام خود وارد شوید (از طریق خود همان نرم‌افزار 4k Stogram). روی آیکون پروفایل در گوشه بالا سمت راست کلیک کرده و بعد وارد شوید.

وقتی این کار را انجام دادید به Tools -> Preferences بروید تا همه‌چیز آنطور که دوست دارید تنظیم شود: فولدر دانلودتان، اینکه چطور محتوای اینستاگرامی دانلود‌شده‌تان مرتب‌سازی شده است و غیره.

سپس نام اکانتی را که از آن می‌خواهید استوری‌ها را در جعبه اصلی k Stogram4 دانلود کنید وارد کرده روی آیکون تنظیمات کنار Download کلیک کنید و گزینه Download Stories را بزنید. همچنین می‌توانید دامنه تاریخی را که از آن استوری‌ها دانلود می‌شود محدود کنید. برای شروع دانلود گزینه Download را که نارنجی‌رنگ است بزنید.

  1.      دانلود کل وب‌پیج

برای این نمونه ما هم از کروم و هم از فایرفاکس استفاده کردیم. کروم برای عکس‌هاست و چندان میانه‌ای با ویدیوها ندارد و این درحالیست که فایرفاکس دراین خصوص هیچ مشکلی ندارد.

  •         استوری اینستاگرام را که می‌خواهید داشته باشید باز کنید.
  •         روی هر ضلع متسطیل جایی که استوری در آن نمایش داده می‌شود راست‌کلیک کنید (نه روی ویدیو یا عکس بلکه هر فضای خالی‌ای اطراف آن). با این کار منوی زمینه به شما داده می‌شود.
  •         از منو گزینه Save As یا Save page as (اگر از فایرفاکس استفاده می‌کنید) را انتخاب کنید.
  •         با این کار اسکرین Save as نمایش داده می‌شود. از اینجا می‌توانید انتخاب کنید کجا می‌خواهید وب‌پیج را ذخیره کنید. می‌توانید هرچه خواستید نامگذاری‌اش کنید؛ توصیه ما اما این است که افزونه html نگه داشته شود.
  •         فایل اکسپلورر (یا هر اپلیکیشنی که بعنوان مرورگر فایل استفاده می‌کنید) را باز کنید. جایی که در آن وب‌پیج استوری‌های اینستاگرام را سیو کردید سرچ کنید. هر بار که وب‌پیجی را کامل سیو می‌کنید یک فولدر منبع همراه هم با آن می‌آید که در آن فایل‌هایی چون تصاور و اسکریپت‌ها ذخیره می‌شود. این فولدر باید نامش با پسوند _files بیاید. برای مثال اگر نام وب‌پیج ذخیره‌شده شما Stories • Instagram باشد نام فولدر منبع شما Stories • Instagram_files خواهد بود. فولدر منبع را سرچ کنید.
  •         در فولدر منبع لیستی را پیدا خواهید کرد از فایل‌هایی که کارشان نمایش صحیح وب‌پیج است. آنچه اینجا حایز اهمیت است تصاویر می‌باشد. پیشنهاد ما این است که فایل‌ها را با نوعشان مرتب‌سازی کرده و فایل‌ها را یا با آیکون بزرگ یا خیلی بزرگ مشاهده نمایید. این کار به شما اجازه می‌دهد تصایر بندانگشتی استوری مورد نظر خود را ببینید.
  •         بعد از پیدا کردن تصویر، می‌توانید وب‌پیج و هر چیز دیگر را در فولدر منبع پاک کنید. بزرگ‌ترین عیب این متود این است که کمی زمان‌بر است. مزیتش هم این است که فقط به یک مرورگر وبی ساده نیاز دارد- هیچ افزونه‌ای مورد نیاز نیست.
  1.      استفاده از Chrono Download Manager

Chrono manager یک افزونه چندمنظوره است مخصوص کرومیوم مبتنی بر مرورگرهای وبی. کارش جایگزین کردن دانلود منیجر پیش‌فرض با یکی به مراتب قابل‌سفارشی‌سازی‌تر است. این افزونه مجهز است به یک اسنیفر که می‌تواند برای پیدا کردن و دانلود تصاویر، ویدیوها، لینک‌ها و داکیومنت‌ها از وب‌پیج استفاده شود. اسنیفر کرونو دانلود استوری‌ها را آسان می‌سازد. شما حتی می‌توانید ویدیوهای استوری را در مدل‌های مختلف و ابعاد گوناگون دانلود کنید. کرونو به شما اجازه می‌دهد تا به طور دسته‌ای استورهای کاربری را دانلود کنید و این بدان‌معناست که لازم نیست یکی یکی آن‌ها را دانلود کنید.

  •         از مرورگر، استورهای اینستاگرامی که دوست دارید را باز کرده و می‌توانید بگذارید تا زمان تکمیل پیش روند اما مطمئن شوید پیش از آنکه کاملاًبه انتها برسد دکمه Close را زده باشید. در غیر این صورت به هوم‌پیج اینستاگرامی خود هدایت خواهید شد و اسنیفر کرونو هم فهرست استور‌ی‌ها را از دست خواهد داد.
  •         روی آیکون کرونو روی مرورگر خود کلیک کنید. اگر فهرست دانلود نمایش داد فقط روی آیکون اسنیفر در گوشه بالا سمت راست فهرست کلیک کنید.
  •         اسنیفر کرونو به شما 4 بخش اصلی جداشده با تب می‌دهد: ویدیو، عکس، داکیومنت و سایر موارد. از آنجایی که استوری‌های اینستاگرام موارد یک دو دو هستند (عکس و ویدیو) ما هم تمرکز خود را روی همین موارد می‌گذاریم. زیر بخش ویدیو که در اسنیفر کرونو پیدا می‌کنید لیستی بلند بالا وجود دارد از لینک‌ها. اگر می‌خواهید بدانید هر یک استوری‌اند یا خیر در فهرست گزینه Remarks را بررسی کنید. در کل استوری‌ها این ریمارک را دارند: Stories • Instagram.
  •         تنها ایرادی که اسنیفر کرونو دارد این است که برای ویدیوها نمای بندانگشتی ارائه نمی‌دهد و نمی‌توانید با لینک تشخیص دهید کدام به کدام است. باید حدسی کار را جلو ببرید، آزمون و خطا. دلیلش هم این است که اینستاگرام به طور خودکار کیفیت را عوض می‌کند تا سرعت اینترنت کاربر تنظیم باشد. می‌توانید هر لینکی را که می‌خواهید از فهرست دانلود کنید تیک بزنید و یا همه را با هم انتخاب کنید.
  •         خیلی راحت می‌شود فهمید چه عکس‌هایی را می‌خواهید دانلود کنید و کدام‌ها را خیر. فقط مطمئن شوید Preview تیک خورده باشد. باری دیگر بگوییم که عکس‌های استوری اینستاگرام ریمارک Stories • Instagram در کنار خود دارند. شما می‌توانید با استفاده از همین هدینگ آن‌ها را مرتب‌سازی کنید. وقتی این کار انجام شد می‌توانید انتخاب کنید چه عکس‌هایی باید دانلود شوند.

 

منبع: کی بازار (فروشگاه آنلاین نرم افزارهای اورجینال)، با دریافت انواع لایسنس‌های معتبر از تامین‌کنندگان جهانی این امکان را برای تمام کاربران فراهم آورده است تا در چند ثانیه، از خدماتی بین‌المللی لذت ببرند. در کی بازار امکان خرید لایسنس‌های اورجینال نرم افزار‌های کاربردی و امنیتی(ویندوز اورجینال، آفیس اورجینال، آنتی ویروس اورجینال، آنتی ویروس کسپرسکی، آنتی ویروس پادویش و آنتی ویروس نود 32) بصورت ارسال آنی فراهم آمده است.