۱۴۰۰/۶/۱۰ فناوری اطلاعات

کی بازار- به مرور زمان فولدر Downloads روی گوشی شما می‌تواند پر گشته و در نهایت باعث شود خطای internal storage full را دریافت کنید. مهم است که این فولدر را از شر فایل‌هایی که استفاده نمی‌شوند خلاص کنید. در ادامه با ما همراه شوید تا سه روش برای پاک کردن دانلودها روی گوشی اندرویدی‌تان معرفی کنیم.

  1.      استفاده از اپ File Manager روی گوشی

پاک کردن دانلودها یا فایل‌های دانلودشده روی اندروید چندان کار سختی هم نیست. فقط کافیست با استفاده از یک اپ فایل‌منیجر، فولدر Downloads را باز کرده و بعد فایلی را که می‌خواهید پاک کنید را انتخاب کرده و دکمه Delete را بزنید. همین و بس. به طور معمول، گوشی شما از پیش فایل منیجر را به طور نصب‌شده دارد. نام آن می‌تواند My Files، Files، File Manager، File Explorer و غیره باشد. اگر گوشی شما اپ فایل اکسپلورر را ندارد همیشه می‌توانید آن را از پلی‌استور نصب کنید. یکی از بهترین اپ‌های File Manager برنامه Files گوگل است.

بیایید سری بزنیم به اقداماتی برای پاک کردن دانلودها روی گوشی اندروید آن هم با استفاده از دو اپ محبوب فایل‌منیجر: Files برای گوگل و Samsung My Files. گام‌های اولیه در سایر اپ‌های فایل‌منیجر مشترک خواهد بود.

پاک کردن دانلودهای اندرویدی با استفاده از اپ Files by Google

  •         Files اپ گوگل را روی گوشی اندرویدی خود باز کنید (اگر از پیش نصب نشده بود).
  •         اپ را باز کرده و فولدر Downloads را روی هوم‌اسکرین زیر تب Browse پیدا کنید. اگر آن را ندیدید، به سمت پایین اسکرول کنید تا تب Browse را پیدا کنید. سپس روی Internal storage -> Downloads بزنید.
  •         وقتی داخل فولدر Downloads شدید روی آیکون سه نقطه کنار فایل ضربه زده و گزینه Move to Trash را انتخاب کنید. اگر پاپ‌آپ تأیید آمد تأیید کنید که می‌خواهید آن را به سطح آشغال انتقال دهید.

چنانچه می‌خوهید چندین فایل را پاک کنید یکی از فایل‌ها را برای انتخاب لمس کرده و نگه دارید، سپس روی کادرهای انتخاب زده تا فایل‌های بیشتری را برگزینید. در آخر، روی آیکون Delete زده تا دانلودها پاک شوند.

پاک کردن دانلودها با استفاده از اپ Samsung My Files

  •         روی گوشی سامسونگ خود اپ My Files خود را باز کرده،
  •         روی فولدر Downloads ضربه بزنید. این احتمال وجود دارد که هیچ فایلی نباشد یا تعداد محدودی باشد. روی Internal storage -> Download ضربه بزنید. همه فایل‌های دانلودتان را در این فولدر مشاهده خواهید کرد.

  •         فایلی را که می‌خواهید پاک کنید لمس کرده و نگه دارید. قابلیت انتخاب چندگانه به طور خودکار فعال خواهد شد. حال می‌توانید هر چند فایل را با هم انتخاب کنید. برای حذف فایل‌ها روی گزینه Delete بزنید. پاپ‌آپ تأیید ظاهر خواهد شد. روی گزینه Move to trash بزنید.

Trash چیست؟

وقتی با استفاده از اپ فایل منیجر فایل‌ها را پاک می‌کنید، فایل‌ها به جای اینکه برای همیشه پاک شوند به ، فولدر Trash منتقل می‌شوند. فولدر Trash (Recycle bin) فایل‌های پاک شده شما را به مدت 7، 15 یا 30 روز نگه می‌دارد (بسته به اپ فایل منیجری که استفاده می‌کنید) و درست پس از بازه زمانی مشخص‌شده فایل‌ها حذف خواهند شد. شما می‌توانید پیش از رسیدن این موعد اطلاعات را ریستور کنید. با این حال اگر نمی‌خواهید فایل‌ها در Trash نگهداری شوند می‌توانید به صورت دستی آن‌ها را پاک کنید. برای انجام این کار در Files اپ گوگل روی آیکون سه نقطه در بالا بزنید.

 

در اپ Samsung My Files هم روی آیکون سه نقطه بالا بزنید و گزینه Trash را انتخاب کنید. فایل‌هایی که قرار است پاک شوند را انتخاب کرده و بعد گزینه Delete را بزنید.

  1.      پاک کردن فایل‌های دانلودشده از PC

شما می‌توانید از روی پی‌سی هم دانلودهای گوشی خود را پاک کنید. فقط کافیست گوشی اندرویدی خود را با استفاده از کابل یو‌اس‌بی به کامپیوتر وصل کنید. وقتی پی‌سی شما  گوشی را شناسایی کند آنوقت فولدر روی پی‌سی باید باز شده و Internal storage -> Downloads سرچ گردد. حال باید فایل‌ها را پاک کنید. هر عملیاتی در پی‌سی انجام شود در گوشی هم انجام خواهد شد.

  1.      پاک کردن فایل‌های دانلودشده درست از خود گوگل کروم

شما می‌توانید مستقیماً دانلودها را از مرورگر پاک کنید. مراحلی که در زیر نمایش داده شده برای مرورگر گوگل کروم است.

  •         کروم را روی گوشی خود باز کنید.

  •         روی آیکون سه نقطه در بالا ضربه زده و Downloads را انتخاب نمایید.
  •         آیکون سه نقطه کنار فایلی را که می‌خواهید پاک کنید بزنید و از منو گزینه Delete  را بزنید. برای پاک کردن چند فایل یکی از فایل‌هایی را که قصد پاک کردنش را دارید انتخاب کرده و نگه دارید، سپس سایر فایل‌ها را نیز انتخاب کرده و روی آیکون Delete بزنید.

عیب‌یابی: عدم توانایی در پاک کردن دانلودها روی اندروید

راهکار:

  •         ابتدا با ریبوت کردن گوشی اندرویدی خود شروع کنید و بعد فایل را باری دیگر پاک کنید.
  •         پاک کردن دانلودها با استفاده از اپ فایل منیجر دیگر.
  •         پاک کردن Cache

 

 

 

 

منبع: کی بازار (فروشگاه آنلاین نرم افزارهای اورجینال)، با دریافت انواع لایسنس‌های معتبر از تامین‌کنندگان جهانی این امکان را برای تمام کاربران فراهم آورده است تا در چند ثانیه، از خدماتی بین‌المللی لذت ببرند. در کی بازار امکان خرید لایسنس‌های اورجینال نرم افزار‌های کاربردی و امنیتی(ویندوز اورجینال، آفیس اورجینال، آنتی ویروس اورجینال، آنتی ویروس کسپرسکی، آنتی ویروس پادویش و آنتی ویروس نود 32) بصورت ارسال آنی فراهم آمده است.