۱۴۰۰/۱۰/۵ فناوری اطلاعات

کی بازار- Webp یک افزونه فایل ساخت گوگل است. در حقیقت فرمتی است با کیفیتی بالاتر و سایز کوچک‌تر. گوگل این فرمت جدید تصویر را به منظور کاهش سایز تصویر بدون اینکه نیازی به قربانی کردن کیفیت تصویر باشد ساخته است. این اواخر کلی وبسایت دارند از فرمت تصویر Webp استفاده می‌کنند. تنها مشکلی که وجود دارد این است که در یک image viewer نرمال مانند ادوبی فوتوشاپ یا اپ Photos ویندوز 10 باز نمی‌شود. راه‌حل تبدیل آن به فرمت JPG است. با ما همراه شوید تا این راهکار را خدمتتان توضیح دهیم.

  1.      پلاگین فوتوشاپ گوگل

قبل از اینکه برسیم به راهکارهای آنلاین و ابزارهای طرف‌سوم بروید اگر می‌شد فایل‌های Webp را مستقیماً از طریق فتوشاپ باز کنید عالی بود مگر نه؟ برخی از توسعه‌دهندگان که وقت کافی در اختیار داشتند این فرضیه را محق کردند.  بله، این بدان معنی است که می‌توانید فایل های Webp را مستقیماً از طریق فتوشاپ باز کنید و آنها را در آنجا تبدیل کنید (توجه داشته باشید که این فقط در نسخه‌های جدید فتوشاپ کار می‌کند).

  •         ابتدا از گیت‌هاب، باینری را دانلود کنید (WebPShop.8bi)
  •         سپس، فایل را به فهرست پلاگین‌های فتوشاپ خود منتقل کنید (پیش‌فرض: C:\Program Files\Adobe\Adobe Photoshop 2022\Plug-ins\) . ممکن است پیامی دریافت کنید مبنی بر اینکه به مجوز ادمین نیاز دارید. اگر ظاهر شد، فقط روی «ادامه» کلیک کنید.
  •         اگر فتوشاپ باز بود، آن را مجدداً ریستارت کنید، و حالا می‌توانید فایل‌های WEBP را مانند هر فرمت تصویر دیگری باز کنید. برای ذخیره آن به صورت JPG، به File -> Save for Web یا Save As)  بروید، سپس فرمت JPG را از آنجا انتخاب کنید.
  1.      iLoveIMG

iLoveIMG توانایی تبدیل تقریباً هر فرمت تصویری را به JPG دارد، خواه PNG، GIF، TIF، PSD، SVG، WEBP یا  . RAW به سادگی تصویر منبع را آپلود کنید و دکمه Convert to JPG را فشار دهید.

وبسایت iLoveIMG رابط کاربری تمیز و مرتبی دارد. این امکان را به کاربر می‌دهد تا تصاویر را از طریق Google Drive یا DropBox آپلود و آنها را به صورت رایگان تبدیل کند. علاوه بر این، وب سایت امکان تبدیل دسته‌ای نامحدود را نیز فراهم کرده است. شما می‌توانید واترمارک ها را برای مقاصد تبلیغاتی به تصاویر اضافه کنید.

  1.      FreeConvert

یکی دیگر از وبسایت های رایگان و آسان برای تبدیل Webp به JPG FreeConvert است. با کمک این وبسایت می‌توانید Webp را به JPG و فرمت‌های دیگر از جمله SVG، BMP، GIF، PNG و غیره تبدیل کنید.

وبسایت FreeConvert به شما امکان دسترسی به تنظیمات اضافی برای تغییر اندازه تصویر خروجی و رنگ پس‌زمینه را می‌دهد. همچنین می‌توانید فشرده‌سازی تصویر را انتخاب کنید. قابل ذکر است که این وبسایت تبدیل دسته‌ای را نیز انجام می‌دهد. برای کاربران رایگان، حداکثر اندازه فایل تا 1 گیگابایت محدودیت وجود دارد.

  1.      Tinyimg

Tinyimg وب سایت دیگری برای تبدیل فایل های Webp شما به فرمت JPG است. این کار تبدیل Webp به Jpg را به سرعت انجام می دهد. می توانید همزمان 10 تصویر را آپلود و تبدیل کنید. حداکثر اندازه مجاز هر فایل 3 مگابایت است.

تنها کاری که باید انجام دهید این است که تصویر منبع را آپلود کنید تا به صورت خودکار آپلود، پردازش و به فرمت JPG تبدیل می‌شود. پس از انجام تبدیل، دکمه "DOWNLOAD ALL" را در پایین فشار دهید تا همه فایل‌ها به طور همزمان دانلود شوند.

  1.      Aconvert

وبسایت محبوب دیگری که امکان تبدیل دسته‌ای فایل‌های Webp به فرمت Jpg را فراهم می‌کند Aconvert است. می‌توانید هر تعداد فایلی را که می‌خواهید در یک جلسه آپلود کنید و نتیجه دلخواه را با فرمت JPG بگیرید. فرآیند تبدیل بسیار سریع است. با این حال، می‌شود به یک عیب آن اشاره کرد و آن این است که شما نمی‌توانید همه فایل‌ها را یکجا دانلود کنید و باید هر فایل را به صورت دستی دانلود نمایید.

قابل ذکر است، برخی تنظیمات وجود دارد که با استفاده از آن‌ها می‌توانید قبل از شروع تبدیل، آنها را تغییر داده و با آنها بازی کنید. می‌توانید فرمت مورد نظر را تنظیم کرده و اندازه تصویر را تغییر دهید. هنگامی که از تنظیمات راضی شدید، روی Convert Now! بزنید.

  1.      OnlineImageTool

OnlineImageTool راهکاریست جذاب برای تبدیل تصاویر Webp به JPG است. هیچ محدودیتی برای استفاده از این وبسایت وجود ندارد. می‌توانید هر تعداد فایلی را که می‌خواهید به JPG آپلود و تبدیل کنید. OnlineImageTool همچنین پشتیبانی درگ و دراپ دارد.

یکی از ویژگی‌های جالب این وبسایت این است که به شما امکان می‌دهد فشرده‌سازی کیفیت تصویر را در زمان واقعی از طریق یک اسلایدر مشاهده کنید. شما می‌توانید تمام تصاویر تبدیل‌شده را به یکباره در یک فایل فشرده دانلود و در نتیجه در وقت صرفه‌جویی کنید. فرآیند تبدیل نیز بسیار سریع است.

 

منبع: کی بازار (فروشگاه آنلاین نرم افزارهای اورجینال)، با دریافت انواع لایسنس‌های معتبر از تامین‌کنندگان جهانی این امکان را برای تمام کاربران فراهم آورده است تا در چند ثانیه، از خدماتی بین‌المللی لذت ببرند. در کی بازار امکان خرید لایسنس‌های اورجینال نرم افزار‌های کاربردی و امنیتی(ویندوز اورجینال، آفیس اورجینال، آنتی ویروس اورجینال، آنتی ویروس کسپرسکی، آنتی ویروس پادویش و آنتی ویروس نود 32) بصورت ارسال آنی فراهم آمده است.