۱۴۰۰/۱۰/۸ فناوری اطلاعات

کی بازار- جذب فالوور جدید برای هر برند تازه‌و‌اردی در اینستاگرام اولویت اصلی است، اما اگر در این فرآیند گیر کرده باشید و تعداد فالوورهای شما به سادگی افزایش نیابد چه؟ چاره‌ی افزایش فالوور خود در شبکه‌های اجتماعی این است که مطمئن شوید در سرچ ظاهر می‌شوید. این مقاله نکات و ترفندهایی را توضیح می‌دهد که چگونه می‌توانید راحت‌تر در جستجو کشف شوید. با ما همراه شوید تا توضیح دهیم چطور می‌توان این کار را انجام داد.

Instagram Search چیست؟

سرچ بخشی از تب Explore است که می‌توانید با ضربه زدن روی دکمه ذره‌بین در پایین صفحه به آن دسترسی پیدا کنید. نواریست در بالای صفحه است که به شما کمک می‌کند دست به جستجو بزنید و می‌گذارد اکانت‌ها، برچسب‌ها و مکان‌ها را جستجو کنید.

به نقل از اینستاگرام، نتایج جستجویی که مشاهده می‌کنید بر اساس عوامل مختلفی مانند اکانت‌هایی هستند که دنبال می‌کنید، تعامل شما با آنها و عکس ها و ویدیوهایی که در اینستاگرام دوست دارید. این اپ از الگوریتم خود که در پس‌زمینه فعال است استفاده می‌کند تا مرتبط‌ترین و دقیق‌ترین نتایج را برای شما به ارمغان بیاورد. با در نظر گرفتن این موضوع، چنانچه قصد دارید از جستجوی اینستاگرام به نفع خود استفاده کنید تا درست در دیدرس مخاطبان خود باشید می‌بایست روی بهبود پروفایل اینستاگرام خود به گونه‌ای تمرکز کنید که به شما کمک کند بیشتر در جستجوی اینستاگرام کشف شوید. چند پیشنهاد برای شما داریم:

  •         از هندل مرتبط اینستاگرام استفاده کنید

هندل اینستاگرام شما (نام کاربری) تقریباً همیشه باید نشان‌دهنده نام تجاری شما باشد. اگر برند شما بخواهد به عنوان مثال کیف بفروشد اینکه نامش نام شخصی شما یا چیزی به ظاهر نامرتبط باشد تلاشتان بیهوده خواهد بود. در عوض، گزینه بهتر این است که نامی مربوط به کیف انتخاب کنید؛ چیزی که به نحوی به کیف، پوشیدنش، جنسش یا هر چیز دیگری شبیه به این بخورد.

اگر از قبل هندل اینستاگرام خود را انتخاب کرده‌اید، نگران نباشید – می‌توانید به راحتی آن را تغییر دهید. داشتن یک هندل اینستاگرام مرتبط، شانس شما را برای کشف شدن در سرچ توسط افرادی که از کلمات کلیدی گسترده مانند "کیف" برای کشف مشاغل مرتبط جدید با محوریت علایق خود استفاده می‌کنند، افزایش می‌دهد.

  •         در فیلد نام خود از کلیدواژه‌های درست استفاده کنید

فیلد نام در نمایه شما قابل جستجو است، بنابراین باید با درج کلمات کلیدی مرتبط با برند شما بهینه شود. برای مثال، اگر لوازم آرایشی ارگانیک (مراقبت از پوست) می‌فروشید، این دو کلمه کلیدی باید در قسمت نام نمایه شما درج شود. ما چند نمونه مرتبط را در زیر پیوست کرده‌ایم.

به خاطر داشته باشید که نام اینستاگرام شما نباید با نام کاربری (یا هندل) شما یکی باشد. می‌توانید با رفتن به پروفایل خود در اینستاگرام و فشار دادن دکمه «Edit» درست در زیر آن را تغییر دهید. از آنجا می‌توانید فیلد نام خود را بازنگری کنید. توجه داشته باشید که می‌توانید هشتگ‌ها و لینک‌ها را نیز درج کنید.

 

ایده این است که به کاربران جدید کمک کنید سریعتر صفحه شما را پیدا کنند، و برای رسیدن به این هدف، باید از کلمات کلیدی استفاده کنید که بدون زحمت توصیفگر برند شما هستند. مطمئن شوید که توضیحات خیلی طولانی نیستند زیرا قسمت نام فقط می‌تواند 30 کاراکتر داشته باشد.

  •         با استفاده از هشتگ‌ها و کلیدواژه‌ها بیو خود را بهینه کنید

بیوگرافی شما زمانی نمایان می‌شود که شخصی در جستجوی برندی مانند شما باشد، بنابراین ممکن است به او کمک کند روی نمایه شما کلیک کند. به همین دلیل است که باید مطمئن شوید که این قسمت از نمایه خود را مطابق با آن سفارشی‌سازی کرده‌اید. علاوه بر کلمات کلیدی، می‌توانید از هشتگ‌ها (و لینک‌ها) نیز استفاده کنید و این تضمینی است برای این که وقتی شخصی در حال جستجوی هشتگ مربوطه است، نمایه شما ظاهر شود. شما 150 کاراکتر برای پر کردن بیوگرافی خود در اختیار دارید.

برای اینکه افراد راحت‌تر شما را پیدا کنند، پیشنهاد می‌کنیم یک هندل تجاری نیز اضافه کنید تا فالوورهای بالقوه بتوانند به سرعت بین برند شما و برند دیگری با طرح نام‌گذاری مشابه تمایز قائل شوند. می‌توانید این کار را با رفتن به بیو خود و فشار دادن دکمه  Edit انجام دهید. به پایین اسکرول کنید تا بخش «Category» را پیدا کنید، روی آن ضربه بزنید و جایگاه خود را انتخاب کنید. مطمئن شوید گزینه "Display on profile" را در بالا فعال است.

  •         هشتگ‌های مربوطه را به پست‌ها و استوری‌های خود اضافه کنید

هشتگ‌ها برای جستجوی بیشتر پست‌ها و استوری‌های اینستاگرام شما ضروری هستند. هنگامی که به درستی استفاده شوند، می‌توانند جوامعی ایجاد کنند و افراد همفکر را به پروفایل شما جذب کنند. کاربران اینستاگرام می‌توانند هشتگ‌ها را در جستجو سرچ کرده و نتایج در بالای صفحه و همچنین «Tags » ظاهر می‌شود و شانس شما را برای کشف شدن دوبرابر می‌کند. برندها می‌توانند تا 30 هشتگ در هر پست استفاده کنند، اما نظرات در مورد تعداد بهینه هشتگ‌ها متفاوت است. برخی طرفدارهشتگ‌های بیشترند و این در حالیست که برخی دیگر رویکرد مینیمالیستی را شاخصی از طبقه بندی مطمئن‌تر می‌دانند. بسته به اهداف بازاریابی اینستاگرام خود، می‌توانید کم و بیش از آن استفاده کنید. فقط به خاطر داشته باشید که کلمه «بیشتر» صرفاً به معنای «بهتر» نیست.

انواع هشتگ

  •         هشتگ‌ برند

هشتگ‌های برند کسب و کار شما را سرشناس کرده به شما کمک می‌کنند جامعه‌ای پیرامون کسب و کار خود بسازید. این نوع هشتگ می‌تواند هر چیزی باشد – نام یک خط از محصولات، نام کسب و کار شما یا شعاری که ساخته‌اید.

  •         هشتگ سرویس و محصول

این هشتگ‌ها باید برای هدف قرار دادن کاربرانی که به دنبال نوع خاصی از محصول هستند، مانند #sumerdress، #icecreamrolls و غیره استفاده شوند.

  •         هشتگ کنام صنعت

این‌ها می‌توانند برای نشان دادن جایگاه خاص شما استفاده شوند و باید از هشتگ های محصول و خدمات شما محدودتر باشند. به عنوان مثال، #شمع_های_دست_ساز یا #وگان.

  •         هشتگ کمپین

اگر قصد دادن جایزه یا راه‌انداختن کمپین حمایت‌شده‌ای را دارید، افزودن هشتگ برای هایلایت این جنبه کار هوشمندانه‌ای است.

  •         هشتگ ترندینگ

اینها هشتگ‌های حساس به زمان بوده که مربوط به رویدادهای جاری (فصلی) یا ترندهای مرتبط هستند، بنابراین استفاده از آنها ممکن است توجه بیشتری را به پست‌های شما جلب کند. به عنوان مثال می‌توان به #BLM، #کریسمس و موارد دیگر اشاره کرد.

  •         به همه پست‌های خود تگ لوکیشن اضافه کنید

افزودن تگ لوکیشنباعث می‌شود وقتی افراد آن مکان خاص را در تب "Places " در سرچ جستجو می‌کنند. پست‌های شما براحتی قابل شناسایی باشند اینجاست که آنها می‌توانند محتوای مرتبط با یک مکان خاص را کشف کنند. بنابراین، با افزودن لوکیشن به همه پست‌های خود، شانس خود را برای بازدید بیشتر افزایش خواهید داد.

شاید قبل‌تر کشف استوری از طریق تگ‌های لوکیشن ممکن بود، به نظر می‌رسد که دیگر اینطور نباشد. با این حال، هنوز هم می‌توانید مکانی را به استوری‌های خود اضافه کنید، اما احتمالاً تأثیر مهمی نخواهد داشت.

  •         زمان مناسبی پست کنید

هنگام مرور تب‌های  Places  یا  Hashtagsدر بخش سرچ، کاربران می‌توانند براحتی آخرین پست‌های این طبقه‌بندی‌ها را با سوئیچ به تب «Recent» مرور کنند. این می‌تواند انگیزه خوبی برای انتخاب تایم درست انتشار پست توسط شما باشد. اساساً، زمانی که مخاطبان شما در بیشترین فعالیت خود به سر می‌برند، پست‌های خود را منتشر کنید. برای دسترسی به این اطلاعات، برندها می‌توانند کنسول Instagram Insights خود را بررسی کنند، که باید نشان دهد چه زمانی فالوورهای آنها بیشتری میزان فعالیت را دارند. از طرف دیگر، آنها می‌توانند به اطلاعات مربوط به این موضوع به طرف‌سوم‌ها نیز اعتماد کنند.

  •         روی Reelها تمرکز کنید

اینستاگرام به کاربران اجازه می‌دهد reelهایی را که با هشتگ‌های خاصی تگ شده‌اند مرور کنند. این می‌تواند فرصت عالی دیگری برای کشف شدن باشد. اینستاگرام در چند ماه گذشته جایگزین TikTok خود را (منظور همان Reel است) به شدت تبلیغ کرده است، بنابراین اگر Reels را share نکنید ممکن است فرصت بزرگی را برای افزایش تعداد طرفداران خود از دست بدهید.

  •         از رقابت لذت ببرید

به رقابت فکر کنید و از آن لذت ببرید. به عنوان مثال، می‌توانید بهترین پست‌ها را بررسی کنید و ببینید از چه هشتگ‌ها و کلمات کلیدی استفاده می‌کنند. همچنین به بیوگرافی آنها هم نگاهی بیندازید تا احتمالاً چند چیز برای بهتر دیده‌شدن پروفایل نیز پیدا کنید.

 

منبع: کی بازار (فروشگاه آنلاین نرم افزارهای اورجینال)، با دریافت انواع لایسنس‌های معتبر از تامین‌کنندگان جهانی این امکان را برای تمام کاربران فراهم آورده است تا در چند ثانیه، از خدماتی بین‌المللی لذت ببرند. در کی بازار امکان خرید لایسنس‌های اورجینال نرم افزار‌های کاربردی و امنیتی(ویندوز اورجینال، آفیس اورجینال، آنتی ویروس اورجینال، آنتی ویروس کسپرسکی، آنتی ویروس پادویش و آنتی ویروس نود 32) بصورت ارسال آنی فراهم آمده است.