۱۴۰۰/۱۰/۲۰ فناوری اطلاعات

کی بازار- اگر تا به حال پیش آمده باشد که برای رانندگی کردن به جایی که آدرس پستی دقیقی ندارد بخواهید از گوگل‌مپس استفاده کنید حتماً با محدودیت‌هایی مواجه شده‌اید. برای مثال گشتن به دنبال جای پارک، مکان‌هایی برای کمپ کردن یا لوکیشن خاصی با دید عالی می‌توان کار سختی باشد و حتی به اشتراک گذاشتن آن کاری به مراتب سخت‌تر. گوگل‌مپس دراپ کردن پین‌ها روی نقشه‌های خود را در هر لوکیشنی که بخواهید آسانتر کرده است. با ما همراه شوید تا طریقه انجام این کار را خدمتتان آموزش دهیم.

دراپ کردن یا انداختن پین‌ها اصطلاحی است برای تعیین مکانی روی نقشه که با آدرس قابل جستجو مشخص نمی‌شود. می‌توانید پین‌ها را رها کنید و سپس آنها را ذخیره یا به اشتراک بگذارید یا با استفاده از آن پین‌ها مسیرهای نویگیشن ایجاد کنید. می‌توانید پین‌ها رادراپ نموده و از آن‌ها در Google Maps در Android یا iPhone یا لپ‌تاپ خود استفاده کنید.

دراپ پین‌ها روی موبایل

  1.      اپ Google Maps را روی آیفون یا گوشی اندرویدی خود باز کنید.
  2.      یا آدرسی را که دنبالش هستید سرچ کنید و یا انگشتخود را دور مپ درگ کنید تا لوکیشنی را که می‌خواهید علامت بزنید پیدا شود.
  3.      پین را فشار داده و نگه دارید تا دراپ شود. (اگر از آیفون استفاده می‌کنید آنقدری فشار ندهید که تاچ سه‌بعدی فعال شود). پین قرمزرنگی در مکان ظاهر خواهد شد.
  4.      برای دریافت مسیرهای لوکیشن پین یا روی پین ضربه بزنید و یا زیر نمایشگر گزینه Directions را انتخاب کنید.
  5.      همچنین می‌توانید با ضربه زدن روی پین و بعد انتخاب گزینه save مسیرها را در پین ذخیره کرده یا به اشتراک بگذارید.
  6.      این همه قصه نیست. در صفحه پین، می‌توانید از «اMeasure distance» از پین تا هر جایی که دوست دارید استفاده کنید. هنگامی که روی «Measure distance» ضربه زدید، فقط صفحه را بکشید و فاصله را در زمان واقعی به‌روزرسانی می‌کند. اگر می‌خواهید زاویه را تغییر دهید، می‌توانید روی «Add point» در گوشه سمت راست پایین ضربه بزنید. این بیشتر زمانی به کارتان می‌آید که حسابی مستأصل شده‌اید.

در صفحه پین، همچنین می‌توانید به عکس‌های مکان و همچنین «Add a missing place» نگاه کنید، البته اگر چیزی قابل‌توجهی در آنجا وجود داشته که در Google Maps نشان داده نشده است.

دراپ کردن پین‌ها روی کامپیوتر

  •         گوگ‌مپس را روی مرورگر باز کنید.
  •         یا آدرسی را که می‌خواهید پیدا کنید را سرچ کرده و یا مپ را نگه داشته و به اطراف بکشید تا جای مورد نظرتان پیدا شود.
  •         جایی را که می‌خواهید پین دراپ شود کلیک کنید. اگر می‌خواهید مکانی نزدیک به پین موجود علامت‌گذاری کنید، ممکن است لازم باشد بیشتر زوم کنید و کمی به سمت چپ یا راست پین کلیک کرده تا یک پین جدید ایجاد شود. اکنون یک پین خاکستری کوچک ظاهر می‌شود.
  •         برای دریافت مسیرهای مکان، روی نماد آبی‌رنگ نویگیشن در کادر اطلاعاتی که در پایین صفحه ظاهر می‌شود، پس از انداختن پین کلیک کنید.

دراپ کردن پین‌ها روی مپ‌های سفارشی‌سازی

یکی از محدودیت‌های اصلی در انداختن پین‌ها برای مسیرها این است که می‌توانید هر بار فقط یک پین را رها کنید. اگر می‌خواهید نقشه‌ای با بیش از یک پین دراپ‌شده بسازید، می‌توانید با استفاده از Google Maps یک نقشه سفارشی برای ذخیره یا اشتراک‌گذاری ایجاد کنید. برای ایجاد این نقشه‌ها با دنبال کردن این دستورالعمل‌ها از کامپیوتر استفاده کنید.

  •         گوگل‌مپس را باز کرده و اگر لاگ‌اوت شده‌اید وارد شوید.
  •         در گوشه بالا سمت چپ روی آیکون منو (سه خط افقی) کلیک کنید.
  •         روی Your places کلیک کنید.
  •         تب Maps را بزنید.
  •         Create map را آن پایین کلیک کنید و حالا پنجره‌ی جدیدی باز خواهد شد.
  •         در صور تمایل به مپ عنوانی دهید و شرحی برایش بگذارید (با کلیک روی Untitled Map در گوشه بالا سمت چپ و ویرایش اطلاعات داخل کادری که ظاهر می‌شود).
  •         اگر چیزی را تغییر دادید Save را بزنید.
  •         با سرچ مکان‌ها یا اسکرول دور مپ پین‌ها را به نقشه اضافه کنید.
  •         روی آیکون پین در زیر نوار جستجو در بالای صفحه کلیک کنید. سپس روی مکان روی نقشه کلیک کنید تا یک نشانگر دراپ شود، سپس نامی برای آن بگذارید. می توانید این روند را تکرار کنید تا هر تعداد پین/مارکر را که دوست دارید رها کنید.

سایر گزینه‌های مپ‌های سفارشی‌

نقشه‌های سفارشی همچنین به شما امکان می‌دهد جهت‌ها را بین دو پین ایجاد و نمای را سفارشی کنید. برای ایجاد یک نقشه نویگیشن که نحوه سفر از یک پین دراپ‌شده به پین دیگر را نشان می‌دهد:

  •         روی آیکون کمان زیر نوار جستجو کلیک کنید. لایه جدیی با کادر اطلاعات در سمت چپ ظاهر خواهد شد.
  •         روی کادر لوکیشن در لایه مسیرها کلیک کرده و پین دراپ‌شده‌ای را که نقطه شروع را نشان می‌دهد بزنید. نام مبدا در کادر نمایان خواهد شد.
  •         پروسه را برای مقصد هم تکرار کنید.
  •         این مسیر روی نقشه ظاهر خواهد شد.

شما می‌توانید از مپ لایه‌ها چندین گزینه دیگر را نیز برای نقشه خود تغییر دهید.

روی غلتک رنگ با برچسب Individual styles کلیک کنید. می‌توانید پین‌ها را بر اساس ویژگی‌های مختلف سازماندهی کنید یا برچسب‌ها و توضیحات آنها را مستقیماً به نقشه اضافه کنید. با کلیک بر روی گزینه Base map در نقشه لایه‌ها، می‌توانید نقشه را از نمای نقشه استاندارد به تصاویر ماهواره‌ای یا زمین و همچنین شش گزینه دیگر تغییر دهید. دفعه بعد که خواستید نقشه‌ای را برای مکانی ایجاد کنید که یافتن آن ممکن است با استفاده از جستجوی معمولی Google Maps آسان نباشد، سعی کنید پین‌ها را دراپ کنید.

 

منبع: کی بازار (فروشگاه آنلاین نرم افزارهای اورجینال)، با دریافت انواع لایسنس‌های معتبر از تامین‌کنندگان جهانی این امکان را برای تمام کاربران فراهم آورده است تا در چند ثانیه، از خدماتی بین‌المللی لذت ببرند. در کی بازار امکان خرید لایسنس‌های اورجینال نرم افزار‌های کاربردی و امنیتی(ویندوز اورجینال، آفیس اورجینال، آنتی ویروس اورجینال، آنتی ویروس کسپرسکی، آنتی ویروس پادویش و آنتی ویروس نود 32) بصورت ارسال آنی فراهم آمده است.