۱۴۰۰/۱۱/۴ فناوری اطلاعات

کی بازار- مایکروسافت اج بین کاربران جایگاه مخصوصی پیدا کرده است  در حال حاضر دومین مرورگر دسکتاپی محبوب بعد از گوگل کروم به حساب می‌آید. اگر زیاد پیش می‌آید که سر کار از مایکروسافت اج استفاده کنید و یا به تازگی از گوگل کروم، فایرفاکس یا هر مرورگر دیگری بدان سوئیچ کرده‌اید شاید بخواهید همه بوکمارک‌های قبلی‌تان را Import کنید (البته مایکروسافت اسم بوکمارک را به Favorites یا همان علاقه‌مندی‌ها تغییر داده است). همچنین اگر تصمیم گرفته‌اید از اج به مرورگر دیگری سوئیچ کنید و یا در حال عوض کردن دستگاه خود هستید هم باید بوکمارک‌ها را export کنید. در این مقاله آموزش خواهیم داد چطور می‌توانید این کار را انجام دهید. با ما همراه باشید.

اکسپورت بوکمارک‌ها در مایکروسافت اج

پنجره جدید مرورگر اج را باز کردهو روی آیکون سه نقطه در بالا سمت راست بزنید. از لیست دراپ‌داون گزینه‌ها می‌توانید روی منوی Favorites زده و بعد Manage Favorites را کلیک کنید؛ این دکمه به طور خاص صفحه جدیدی را باز خواهد کرد. همچنین می‌توانید آن را با تایپ آدرس edge://favorites را روی Edge omnibox تایپ کنید.

در همان حال که صفحه نوار  Favorites باز است روی منوی سه نقطه بزنید تا گزینه Export favorites انتخاب شود. این کار به شما کمک می‌کند تا در قالب فایل HTML بوکمارک‌ها را ذخیره کنید. مجبور خواهید شد نام و موقعیت ذخیره‌گاه را برا فایل بوکمارک وارد کرده و برای ذخیره‌اش Save را بزنید. این فایل را می‌شود براحتی به صورت آنلاین منتقل کرد.

ایمپورت بوکمارک‌ها در مایکروسافت اج

در پنجره باز شده مرورگر Edge، گزینه import bookmarks Edge را می‌توان مستقیماً از آیکون سه نقطه و به دنبال آن منوی "Favorites" مشاهده کرد. همچنین می‌توانید آن را از صفحه نوار علاقه‌مندی‌ها که برای اکسپورت بوکمارک‌ها نمایش داده می‌شود راه اندازی کنید.

منوی جدید پاپ‌آپی اکنون باز خواهد شد که همه آیتم‌های ورودی شامل علاقه‌مندی‌ها یا همان بوکمارک‌ها را نمایش می‌دهد. اگر نمی‌خوهید سایر آیتم‌ها مانند کوکی‌ها، اطلاعات پرداختی یا موتورهای جستجو نمایش داده شوند از اقدام ایمپورت آن‌ها را غیرفعال کنید.

از منوی دراپ‌داون Import from گزینه آخر را که favorites or bookmarks HTML file است انتخاب کنید (همانی که از پیش اکسپورت کرده‌اید). این رویه‌ی آسانی است که به شما کمک می‌کند از دستگاهی به دستگاه دیگر بوکمارک‌های اج خود را اکسپورت کنید. همچنین می‌توانید از گوگل کروم یا موزیلا فایرفاکس داده‌ها را ایمپورت کنید؛ هرچند بهتر است برای آن‌ها هم فایل html ایمپورت کنید.

می‌توانید پنجره دراپ‌داون دیگری را ببینید که در آن باید انتخاب فایل HTML علاقمندی‌ها یا بوکمارک‌ها را تأیید کنید.

اگر فایل html اکسپورت‌شده را در لوکیشین پی‌سی ذخیره کرده‌اید دیگر زمانش رسیه که فایل را در بوکمارک‌هایی که با موفقیت ایمپورت شدند باز کنید.

حال باید متوجه یک پیام وضعیت نهایی بشوید که می‌گوید: «همه چیز تمام شد! ما داده‌های شما را آورده‌ایم."

ایمپورت بوکمارک‌های گوگل کروم. موزیلا فایرفاکس در مرورگر اج

اگر اخیراً از مرورگرهای دیگر به Microsoft Edge سوئیچ کرده‌اید، می‌توانید بوکمارک‌ها را از منوی کشویی (در فوق نشان داده شده است) وارد کنید. اگر در حال تغییر دستگاه هستید، وارد کردن فایل HTML بوکمارک‌ها سریع‌تر است. برای ایجاد چنین فایل HTML در گوگل کروم، ابتدا از منوی "بوکمارک‌ها" به Bookmark Manager آن مراجعه کنید.

برای ادامه، از منوی سه نقطه در بالا سمت راست، Export bookmarks  را انتخاب کنید. همه بوکمارک‌های کروم در قالب HTML در لوکیشن دلخواه شما در پی‌سی ذخیره می‌شوند. به راحتی می‌توان آن را به صورت آنلاین انتقال داد.

در مرورگر فایرفاکس، صفحه بوکمارک‌ها را می‌توان از گزینه «View history, saved bookmarks, and more» در بالا سمت راست مشاهده کرد.

از آنجا، می‌توانید به منوی «Show all bookmarks» بروید که می‌تواند با استفاده از Ctrl + Shift + B برای نمایش آرشیو فایرفاکس راه‌اندازی شود. برای دسترسی به گزینه Export Bookmarks to HTML  به Import and Backup  بروید. این بوکمارک‌های فایرفاکس را ذخیره می‌کند؛ بوکمارک‌هایی که می‌توان آن‌ها را با استفاده از روش‌های نشان‌داده‌شده در بخش قبل به راحتی به Edge وارد کرد.

سینک کردن داده‌های مایکروسافت اج در همه دستگاه‌ها

درست مانند Google Chrome، سریع‌ترین راه برای انتقال داده بین چندین دستگاه استفاده از ویژگی Sync است که از منوی «تنظیمات» Edge قابل دسترسی است. برای ورود به حساب مایکروسافت خود، به Profiles  بروید.

یک منوی پاپ‌آپ خواهید دید که همگام‌سازی پروفایل شما را پیشنهاد می‌کند. برای ادامه روی گزینه  Sync کلیک کنید. در هر دستگاه ویندوزی، شما حتی نیازی به ورود به سیستم ندارید، زیرا این فرآیند در پس‌زمینه انجام می‌شود.

شما قادر خواهید بود ببینید آیا سینک در پنجره  Your Profileروشن است یا نه.

شما می‌توانید برای حریم خصوصی بیشتر با sign outهر زمانی که خواستید گزینه سینک را خاموش کنید.

پرسش‌های پرتکرار

  •         لوکیشن مخصوص بوکمارک‌های اج در پی‌سی کجاست؟

اگر می‌خواهید به صورت دستی علاقه‌مندی‌های اج خود را در ویندوز 10 بیابید و مدیریت کنید، کمی پیچیده‌تر از زمان اینترنت اکسپلورر است. دیگر (به راحتی) از طریق File Explorer قابل دسترسی نیست، اما می‌توانید فایل Favorites را در این آدرس پیدا کنید: «C:\Users\%username%\AppData\Local\Microsoft\Edge\User Data\Default»

شما می‌تونید این فایل را در نوت‌پد یا ویرایشگر متن باز کنید و به آن صورت بوکمارک‌ها را ادیت کنید اما متأسفانه دیگر مثل قبل کار آسانی نیست.

  •         چطورمی‌توانم به صورت دستی از علاقه‌مندی‌های اج بک‌آپ بگیرم؟

اگر از آن دسته افرادی هستید که دوست دارند به صورت دستی از علاقه‌مندی‌های خود نسخه پشتیبان تهیه کنند، می‌توانید این کار را با Edge انجام دهید. به پوشه User Data در "C:\Users\%username%\AppData\Local\Microsoft\Edge" بروید، سپس پوشه User Data را در مکان مورد نظر خود کپی کنید.

  •         علاقه‌مندی‌های اج من گم شده است

اگر علاقه‌مندی‌های شما در Edge به دلایلی ناپدید می‌شوند و نمی‌توانید آنها را هنگام سینک بین دستگاه ها یا وارد کردن از مرورگر دیگری پیدا کنید، باید طبق نکته لیست ما از فایل User Data بک‌آپ بگیرید، Edge را حذف کنید، دوباره آن را نصب کنید. سپس فایل User Data را دوباره در "C:\Users\ %username% \AppData\Local\Microsoft\Edge" کپی کنید.


منبع: کی بازار (فروشگاه آنلاین نرم افزارهای اورجینال)، با دریافت انواع لایسنس‌های معتبر از تامین‌کنندگان جهانی این امکان را برای تمام کاربران فراهم آورده است تا در چند ثانیه، از خدماتی بین‌المللی لذت ببرند. در کی بازار امکان خرید لایسنس‌های اورجینال نرم افزار‌های کاربردی و امنیتی(ویندوز اورجینال، آفیس اورجینال، آنتی ویروس اورجینال، آنتی ویروس کسپرسکی، آنتی ویروس پادویش و آنتی ویروس نود 32) بصورت ارسال آنی فراهم آمده است.