۱۴۰۰/۱۲/۴ فناوری اطلاعات

کی بازار- جدا از رابط کاربری مینیمال، افزونه‌ها دلیل دیگری هستند که افراد از مرورگر کروم استفاده می‌کنند. به منظور نصب افزونه کروم تمام آنچه باید انجام دهید بازدید از پیج افزونه و کلیک روی دکمه Add to Chrome است. با این حال این رویکرد به شما اجازه ذخیره افزونه کروم در قالب فایل CRX را نمی‌دهد. برخی‌اوقات شاید خواسته باشید فایل افزونه را طوری دانلود کنید که بتوانید حتی اگر در فروشگاه کروم هم موجود نبود افزنه را نصب کنید؛ همینطور نحوه عملکرد افزونه را نیز مشاهده و تحلیل نمایید. در این مقاله قصد داریم نحوه دانلود و ذخیره این افزونه را بعنوان فایل سی‌ارایکس خدمتتان توضیح دهیم.

پک کردن افزونه بعد از نصب

اگر از قبل افزونه‌ای را که می‌خواهید دانلود کنید نصب کرده‌اید، می‌توانید آن را دوباره در یک فایل CRX قرار دهید. قبل از انجام هر کاری، باید Extension ID  افزونه‌ای را که می‌خواهید دانلود کنید، بدانید. از آنجایی که قبلاً افزونه را نصب کرده‌اید، می‌توانید این آی‌دی را مستقیماً از صفحه تنظیمات افزونه‌های Chrome دریافت کنید. برای شروع، روی نماد منو کلیک کنید و از گزینه های More tools گزینه Extensions را انتخاب کنید.

اقدام فوق برایتان صفحه Extensions را باز خواهد کرد. گزینه Developer mode را گوشه بالا سمت راست انتخاب کنید.

به سمت پایین اسکرول کنید، افزونه‌ای را که می‌خواهید ریپک کنید پیدا کرد و به آی‌دی افزونه توجه نمایید.

پس از دریافت آی‌دی روی  Win + E  درویندوز زده و لوکیشن زیر را در File Explorer جستجو کنید.

C:\Users\<Username>\AppData\Local\Google\Chrome\User Data\Default\Extensions

 

فراموش نکنید کهUsername  را با نام کاربری واقعی خود جایگزین کنید. فولدر با آی‌دی افزونه را پیدا نموده و آن را در دسکتاپ کپی کنید.

توجه: اگر از سیستم عامل‌های دیگری مانند macOS  (معمولاً در "~/Library/Application Support/ folder"  ) یا لینوکس (معمولاً در پوشه "~/.config/") استفاده می‌کنید باید فولدر برنامه مربوطه را پیدا کنید.

به صفحه افزونه‌ها بازگشته و روی دکمه Pack extension بزنید.

این کار برایتان پاپ‌آپی را خواهد آورد. خیلی ساده فقط روی Browse کلیک کنید.

در پنجره Browse، فولدر را که قبلاً کپی کرده‌اید، پیدا کرده و آن را باز کنید، فولدری را با شماره نسخه انتخاب کنید و روی گزینه Select Folder بزنید.

شما می‌توانید فیلد  Private Key را نادیده بگیرید. روی دکمه Pack Extension بزنید.

اکنون اگر فولدرافزونه را در دسکتاپ خود باز کنید فایل CRX را خواهید دید.

اگر می‌خواهید در مرورگر کروم به کار خود ادامه دهید، درگاه تماس بعدی شما باید بخش فلگ‌ها باشد. فهرست بهترین فلگ‌های Chrome را که مرتباً به‌روزرسانی می‌شوند بررسی کنید تا شما را در مسیر درست راهنمایی کنند.

 

 

منبع: کی بازار (فروشگاه آنلاین نرم افزارهای اورجینال)، با دریافت انواع لایسنس‌های معتبر از تامین‌کنندگان جهانی این امکان را برای تمام کاربران فراهم آورده است تا در چند ثانیه، از خدماتی بین‌المللی لذت ببرند. در کی بازار امکان خرید لایسنس‌های اورجینال نرم افزار‌های کاربردی و امنیتی(ویندوز اورجینال، آفیس اورجینال، آنتی ویروس اورجینال، آنتی ویروس کسپرسکی، آنتی ویروس پادویش و آنتی ویروس نود 32) بصورت ارسال آنی فراهم آمده است.