۱۳۹۸/۶/۱۳ امنیت اطلاعات

کی بازار- اپ جدید Windows Photos (در واقع از ویندوز 8 این اپ وجود دارد اما همچنان جدیدترین گزینه‌ی درون‌سازه‌ای برای مشاهده‌ی عکس‌هاست) بد نیست؛ رابط کاربری معقول و گزینه‌های فیلتر عکس قابل‌‌قبولی دارد. اما ایرادی که بر آن وارد است: بعضی‌وقت‌ها آنطور که باید عمل نمی‌کند. اگر حس می‌کنید اپ Photos ویندوزی‌تان کار نمی‌کند، در ادامه راهکارهایی جهت رفع ایرادات آن خدمتتان ارائه داده‌ایم. پس خواهشمندیم تا آخر این مطلب همراهی‌مان کنید.

توجه: پیش از رفتن به سراغ توصیه‌های زیر، اولین چیزی که باید چک کنید (مشکلی که خیلی از ویندوزها دارند) چک کردن فایل‌های فاسد سیستم روی ویندوز 10 است. برای انجام این کار تنها کافیست خط فرمان را باز کرده، فرمان sfc /scannow را وارد و بعد ویندوز را ریستارت کنید.

آپدیت  Photos App

در این فهرست، چندین راه‌حل پیچیده وجود دارد پس با خود فکر کردیم بهتر است اول از راه‌حل‌های ساده شروع کنیم. اولین کار این است که این اپ را آپدیت کنید. شاید طی همین آپدیت، قابلیت‌ها ارتقا یافته و باگ‌ها برطرف شود. برای انجام این کار، به اپ Microsoft Store رفته روی آیکون منوی سه نقطه کلیک کنید (گوشه بالا سمت چپ) و بعد روی گزینه‌ی Downloads and Updates کلیک کنید.

 

 

در نمایه‌ی جدید، روی Get updates بزنید. اگر آپدیتی هست که تا الان برای اپ فوتوز نصب کرده‌اید حالا در صف دانلود برایتان ظاهر شده و شروع به دانلود خواهد کرد.

اگر همان لحظه شروع به دانلود نکرد و روی Pending گیر کرد، می‌توانید روی آیکون منوی سه نقظه به سمت راست کلیک کرده و گزینه‌ی Download now را بزنید.

ریست Photos App

 

 

ریست کردن اپ Photos کلِ کَشِ (cache) اپ را پاک و همه‌ی اطلاعات را به تنظیمات پیش‌فرض ریست خواهد کرد.

برای انجام این کار، روی منوی استارت راست‌کلیک کنید، به Apps and Features رفته و بعد به سمت پایین اسکرول کنید تا در فهرست، Photos را دیده و رویش کلیک کنید. بعد روی Advanced options بزنید و در پنجره بعدی روی گزینه Reset کلیک کنید. با این کار، همه‌ی اطلاعات‌تان -شامل هر تصویر ذخیره‌شده یا تنظیمات از پیش راه‌اندازی‌شده از -Photos app پاک خواهد شد و به حالت اصلی خود باز می‌گردد.

پاک کردن و نصب مجدد Photos App

گزینه‌ی پیچیده‌تر برداشتن اپ و نصب مجددش است. متأسفانه شما نمی‌توانید این کار را از فهرست Apps and Features (که در همه‌ی اپ‌های معمول این امکان وجود دارد) انجام دهید. در عوض می‌بایست از فرمان PowerShell استفاده کنید.

روی منوی استارت کلیک کرده، تایپ کنید powershell و بعد روی  PowerShell کلیک کنید و Run as administrator را بزنید. در قاب Powershell این را تایپ کنید:

get-appxpackage *Microsoft.Windows.Photos* | remove-appxpackage

 

 

بعد از اینکه دکمه Enter را زدید، Photos app باید از کامپیوتر شما پاک شود. برای نصب مجدد آن، به اپ Microsoft Store رفته و به دنبال Photos بگردید. سپس Photos app را انتخاب و مجدداً نصب کنید.

اجرای ریستورِ سیستم

 

 

 

اگر کم و بیش اطلاع دارید مشکلات‌تان با اپ Photos شروع شده است می‌توانید سیستم را به دوران شکوهش برگردانید.

به منوی استارت رفته، تایپ کنید restore و بعد روی گزینه‌ی Create a restore point کلیک کنید. در پنجره‌ی جدید روی System Restore کلیک کرده و بعد فرمان‌ها را دنبال کنید تا بتوانید به نقطه‌ی ریستور برسید. آنی را که می‌خواهید را انتخاب و بقیه مسیر را طی نمایید.

از Windows Photo Viewer استفاده کنید

 

 

 

برای خیلی از افراد نسخه‌ی قدیمی Windows Photo Viewer عملکرد بسیار بی‌نقصی داشت. شاید مثل Photos آنقدرها پر زرق و برق نبود ولی دست کم همیشه یک سطح از کارایی را به کاربر ارائه می‌کرد.

مایکروسافت Photo Viewer را از فهرست برنامه‌های خود خارج کرده است. با این حال اگر پی‌سی‌تان از قبل ویندوز 10 را روی خود نصب دارد باید برای پیش‌فرض کردن Photo Viewer کمی دقت و مهارت خود را بالا برید.

 

منبع: کی بازار (فروشگاه آنلاین نرم افزارهای اورجینال)، با دریافت انواع لایسنس‌های معتبر از تامین‌کنندگان جهانی این امکان را برای تمام کاربران فراهم آورده است تا در چند ثانیه، از خدماتی بین‌المللی لذت ببرند. در کی بازار امکان خرید لایسنس‌های اورجینال نرم افزار‌های کاربردی و امنیتی(ویندوز اورجینال، آفیس اورجینال، آنتی ویروس اورجینال، آنتی ویروس کسپرسکی، آنتی ویروس پادویش و آنتی ویروس نود 32) بصورت ارسال آنی فراهم آمده است.