۱۳۹۸/۸/۱۱ امنیت اطلاعات

کی بازار- راه‌اندازی سیستم نمایشگر دوگانه به دلایل مختلفی می‌تواند به درد کاربران بخورد؛ مثلاً می‌توانند چندین کار را در آن واحد انجام دهند یا بین دو اپ یا دو صفحه‌ی وبی عقب و جلو بروند بدون اینکه مدام آن‌ها را مینیمایز کنند (با زدن علامت منفی گوشه بالا سمت راست آن‌ها را بیاندازند پایین صفحه). شاید برخی مواقع فکر کنید برای نمایشگر دومی‌تان مشکلی پیش آمده است. در ادامه ما را همراهی کنید تا بگوییم چطور می‌شود این را مشکل را حل کرد.

عدم وجود سیگنال

اگر مانیتور فرعی‌تان no signal باشد بدان معناست که اطلاعات از کامپیوتر به این نمایشگر وارد نمی‌شود. راهکارهای مختلفی برای حل کردن این مشکل وجود دارد.

اگر در حالیکه مانیتور روشن بود آن را به سیستم وصل کردید، شاید سیستم آن را نشناسد. کامپیوتر را خاموش کنید و حالا ببینید سیستم، نمایشگر جدید را می‌شناسد یا نه.

راه‌حل ساده‌ی دیگر این است که کابل‌ها را چک کنید. مطمئن شوید کابل‌ها همه بدرستی وصل شده‌اند و هیچیک از آن‌ها شل نشده و یا نیافتاده‌اند. شاید هم نیاز باشد کابل‌های جدیدی را امتحان کنید.

از ابزار شناسایی ویندوز استفاده کنید تا ببینید آیا ویندوز شناسایی کرده که نمایشگر وصل شده است یا خیر.

برای بررسی این بخش:

  1. روی دسکتاپ راست‌کلیک کرده و تنظیمات Display را انتخاب کنید.

 

 

  1. به سمت پایین اسرول کنید تا بخش Multiple display را پیدا نمایید.

 

 

2. روی دکمه‌ی Detect کلیک کنید.

اگر نمایشگر فرعی (ثانویه) بیش از یک گزینه‌ی ورودی داشت مطمئن شوید دکمه‌ی مخصوص انتخاب نوع ورودی را فشار داده باشید.

اگر از کارت گرافیکی مخصوصی که چند خروجی‌ دارد استفاده می‌کنید، پورت گرافیکی‌ای را که استفاده می‌کنید تغییر دهید. این پورت می‌تواند آسیب دیده باشد و با سوئیچ کردن پورت‌ها این مشکل حل خواهد شد.

گرچه ویندوز 10 به طور پیش‌فرض از نمایشگرهای چندگانه پشتیبانی می‌کند، اما می‌توانید درایورهای گرافیکی خود را آپدیت نمایید.

  1. در کادر جست‌وجو روی تسک‌بار، Device Manager را وارد کرده و بعد آن را انتخاب نمایید.
  2. روی کمان کنار Display adapters کلیک کنید. روی کارت گرافیکی‌ای که می‌خواهید آپدیت کنید راست‌کلیک نمایید.

 

 

 

  1. برای نرم‌افزار درایور آپدیت‌شده Search automatically را انتخاب نمایید.

 

 

  1. Update Driver را انتخاب کنید.
  2. اگر ویندوز درایو جدیدی را پیدا نکرد، می‌توانید در وبسایت تولیدکننده دنبال آن‌ بگردید.

رزولوشن اشتباه

اگر مانیتور جدید با رزولوشن بالاتری را به سیستم خود اضافه کرده‌اید، نمایشگر جدید شاید سعی کند تنظیمات را از نمایشگر قدیمی‌تان کپی کند و یا تنظیمات خود را با تنظیمات نمایشگر از قبل موجود، تطابق دهد. با این اقدامات، رزولوشن نمایشگر جدید را تنظیم نمایید:

  1. روی دسکتاپ راست‌کلیک کنید و از منو گزینه‌ی Display settings را انتخاب نمایید.
  2. روی نمایشگری که می‌خواهید در پنجره‌ی بالایی ویرایشش کنید کلیک نمایید.
  3. به سمت پایین اسکرول کرده تا گزینه‌ Scale and layout را پیدا کنید.
  4. زیر رزولوشن، از منوی دراپ‌داون برای انتخاب رزولوشن درست مانیتور خود استفاده کنید.

اگر جواب نداد، آپدیت درایورهای گرافیکی خود را (همانطور که در فوق شرح دادیم) امتحان کنید.

نرخ تازه‌سازی[1]

ویندوز معمولاً آمادگی انتخاب بهترین تنظیمات برای مانیتور جدید شما را ندارد؛ از این رو شاید بهتر باشد خودتان نرخ تازه‌سازی را تنظیم کنید تا سرعت نمایشگرتان بیشتر شود.

برای چک کردن نرخ تازه‌سازی‌ای که مانیتور شما از آن استفاده می‌کند، از TestUFO استفاده کنید. سپس، -برای مانیتور جدیدتان- آن را با سریعترین نرخ مقایسه کنید. اگر می‌خواهید رنخ را عوض کنید مراحل زیر را طی کنید:

  1. روی دسکتاپ راست‌کلیک کنید و از منو Display settings را انتخاب نمایید.
  2. به سمت پایین پنجره اسکرول کنید و گزینه‌ی Advanced display settings را بزنید.
  3. روی Display adapter properties for X کلیک کنید. مطمئن شوید همان مانیتوری است که می‌خواهید تغییرش دهید.

 

 

 

  1. تب Monitor را در بالا انتخاب کنید.
  2. زیر تنظیمات Monitor از کادر دراپ‌داون استفاده کنید تا نرخ تازه‌سازی دلخواهتان را انتخاب کنید.

نوع نمایشگر

وقتی نمایشگر دوم را به سیستم خود اضافه می‌کنید، می‌توانید دسکتاپ را بسط دهید، آن را کپی کنید و یا آن را تنها به یکی از مانیتورها اختصاص دهید. برای تغییر این تنظیمات:

  1. Win + P را بزنید.
  2. نمایشگرهای دلخواه را انتخاب نمایید.

 

 

 

گیم‌های مینیمایز شده

مشکل دیگری که حین استفاده از مانیتور ثانویه با آن مواجه می‌شوید این است که گیمی که دارید روی یک نمایشگر واحد بازی‌اش می‌کنید بی‌هیچ دلیلی مینیمایز می‌شود (می‌‌افتد زیر صفحه). شاید تصادفاً روی نمایشگر دوم‌تان کلیک کرده باشید چون هیچ مانعی بین این و نمایشگر وجود ندارد.

اگر چنین چیزی برایتان پیش آمده است، یکی از عیب‌یابی‌های زیر را امتحان کنید:

  • گزینه‌های نمایشگرتان را در خودِ گیم چک کنید. اگر دارید در حالت Windowed بازی می‌کنید، سعی کنید به Full Screen سوئیچ کنید.
  • سعی کنید به حالت Borderless Window سوئیچ کنید. جلوی حرکت دادن موس‌تان روی نمایشگر دیگر را نخواهد گرفت اما نمی‌گذارد وقتی این کار را می‌کنید، گیم مینیمایز شود.
  • Dual Monitor Tool را امتحان کنید. ابزار Cursor به شما اجازه می‌دهد تا پوینتر موس را روی یکی از مانیتورها قفل کنید. یادتان باشد وقتی کارتان با گیم تمام شد آن را از حالت قفل دربیاورید.
  • نمایشگر دوم را خاموش کنید و یا برای تغییر نمایشگر به حالت دسکتاپ Win + P را بزنید.

 

[1] Refresh Rate

 

منبع: کی بازار (فروشگاه آنلاین نرم افزارهای اورجینال)، با دریافت انواع لایسنس‌های معتبر از تامین‌کنندگان جهانی این امکان را برای تمام کاربران فراهم آورده است تا در چند ثانیه، از خدماتی بین‌المللی لذت ببرند. در کی بازار امکان خرید لایسنس‌های اورجینال نرم افزار‌های کاربردی و امنیتی(ویندوز اورجینال، آفیس اورجینال، آنتی ویروس اورجینال، آنتی ویروس کسپرسکی، آنتی ویروس پادویش و آنتی ویروس نود 32) بصورت ارسال آنی فراهم آمده است.