۱۳۹۹/۹/۲ امنیت اطلاعات

کی بازار- در دوران کرونا دیگر خوب با مزایایی که خرید آنلاین دارد آشنا شده‌ایم. شما با خرید آنلاین می‌توانید هر زمان که اراده کردید محصول مورد نظر خود را بخرید، قیمت‌ها را در کمال راحتی با همدیگر مقایسه کنید و محصول هم بدون هیچ زحمتی درب منزل‌تان ارسال می‌شود. دیگر از این بهتر هم مگر می‌شود؟ اما عجله نکنید: مثل خیلی‌ چیزهای دیگر در این زندگی، خرید آنلاین هم 100% بدون ریسک نیست. با این حال اگر نسبت به خطرات احتمالی خرید اینترنتی آگاهی داشته باشید و بتوانید از خود در این دنیای دیجیتال محافظت کنید قادر به تضمین تجربه‌ی امن‌تری خواهید بود. در ادامه با ما همراه شوید تا 3 راهکار کلیدی در خصوص خرید آنلاین مطمئن  خدمتتان ارائه دهیم:

1-    با فروشگاه‌های قابل‌اعتماد خرید اینترنتی خود را شروع کنید

بهتر آن است که از برندهایی که می‌شناسید و بدان‌ها اعتماد دارید خرید اینترنتی کنید. با این حال اسکمرها خوب بلدند چطور خود را شبیه به وبسایت‌های اصلی بکنند؛ پس حواستان باشد وبسایتی که خود را رسمی معرفی کرده واقعاً رسمی باشد! به جزئیات یو‌آر‌ال و املای کلمات دقت کنید؛ ممکن است خیلی نامحسوس یکی دو حرف با هم جابجا شده باشد. اگر از برند ناشناخته محصولی را به طور اینترنتی می‌خرید قبل از تکمیل خرید کمی محصولات آن را بالا و پایین کنید؛ خصوصاً اگر فروشنده تخفیف‌های عجیب و غریب و محصولات ارزان به شما پیشنهاد کرده باشد. برای ارزیابی قانونی بودن فروشگاه می‌توانید چند نکته را مد نظر قرار دهید. ببینید آیا شبکه اجتماعی دارند و یا مشتری نظراتی روی محصولات آن‌ها داده است یا نه. همچنین جزئیات تماس و شرایط و ضوابط فروشنده را نیز به دقت مطالعه نمایید. اغلب فقط کافیست اسم فروشنده را در گوگل جست‌وجو کنید و سابقه‌‌اش را درآورید. اگر فروشگاهی قانونی نباشد، اخطارهایی را در نتایج گوگل خواهید دید- شاید هم هیچ نتیجه‌ای یافت نشود.

2-    تنها از طریق وبسایت‌های امن اقدام به خرید نمایید

هنگام خرید آنلاین مطمئن شوید حتماً این کار روی سایت‌های امن انجام گیرد؛ سایت‌هایی که از روی یو‌آر‌ال‌شان معلوم است قانونی‌اند. وبسایت‌های امن آدرس یو‌آر‌ال‌شان به جای http:// با https:// شروع می‌شود. آیکون کوچک پدلاک در نوار آدرس مرورگر شما باید بسته باشد. با کلیک یا دو بار کلیک روی قفل باید باز شود و حالا شما می‌توانید جزئیات امنیتی سایت را مشاهده نمایید. برای مثال شما متوجه خواهید شد آیا سایتی گواهی معتبری دارد یا نه؛ یا چه کسی سایت را زده است. اگر در خصوص گواهی سایت اخطاری دیدید از آن فروشگاه خرید نکنید.

3-    محافظت و امنیت

اولین گام برای محافظت از خود این است که مطمئن شوید دستگاه‌تان امن و مطمئن است. چک کنید که مرورگرتان حتماً به روز باشد. مجرمان سایبری اغلب باگ‌ها و آسیب‌پذیری‌های پچ‌نشده را اکسپلویت می‌کنند تا از این طریق به داده‌های شخصی شما دسترسی داشته باشند. همچنین پیشنهاد می‌دهیم از نرم‌افزار امنیتی مطمئنی چون کسپرسکی توتال سکیوریتی مولتی دیوایس استفاده کنید که به شما کمک می‌کند از حریم شخصی، پول و اطلاعات‌تان روی هر دستگاهی من جمله کامپیوتر شخصی، مک، اندروید، آیفون و آیپد مراقبت نمایید. برای هر اکانتی که می‌سازید رمزعبور مخصوص به خود را استفاده کنید؛ رمزعبورهایی قوی، طولانی و غیرقابل‌حدس زدن. هرگز از یک پسورد برای چندین اکانت استفاده نکنید. در این زمینه توصیه می‌کنیم از مدیر کلمه‌عبور استفاده کنید تا بدون اینکه زحمت حفظ کردن پسوردها را بکشید بتوانید آن‌ها را غیرقابل هک کنید. برای محکم‌کاری بیشتر احراز هویت دوعاملی را نیز فعال کنید. و در آخر سعی کنید موقع خرید آنلاین از وای‌فای عمومی استفاده نکنید.

 

منبع: کی بازار (فروشگاه آنلاین نرم افزارهای اورجینال)، با دریافت انواع لایسنس‌های معتبر از تامین‌کنندگان جهانی این امکان را برای تمام کاربران فراهم آورده است تا در چند ثانیه، از خدماتی بین‌المللی لذت ببرند. در کی بازار امکان خرید لایسنس‌های اورجینال نرم افزار‌های کاربردی و امنیتی(ویندوز اورجینال، آفیس اورجینال، آنتی ویروس اورجینال، آنتی ویروس کسپرسکی، آنتی ویروس پادویش و آنتی ویروس نود 32) بصورت ارسال آنی فراهم آمده است.