۱۳۹۹/۹/۴ امنیت اطلاعات

کی بازار- هر کسی دوست دارد پی‌سی خود را 100% از جدیدترین جاسوس‌افزارها/بدافزارها/ گی‌لاگرها دور کند؛ اما تنها راه برای محقق کردن این امر دور کردنُ کاملِ کامپیوتر از این تهدیدها وصل نکردنش به اینترنت است؛ همینطور استفاده نکردن از هیچ نوع یو‌اس‌بی یا دستگاه‌هایی از این قبیل. با این حال، چنین راه‌حلی کاربردپذیر نیست. دستگاه شما –صرف‌نظر از اینکه اسمارت‌فون اندرویدی، آیفون یا پی‌سی ویندوزی باشد- بالقوه طعمه‌ای برای مهاجمین است. دلیلش هم حجم بالای اطلاعات خصوصی مانند جزئیات اکانت، اطلاعات کارت اعتباری، شماره‌ شناسنامه و غیره است که روی دستگاه وجود دارد. شاید استراتژی‌ها برای هر دستگاه متفاوت باشد اما به طور کل این تهدیدها فقط و فقط یک هدف دارند: سرقت اطلاعات شخصی. انواع بدافزار شامل کی‌لاگرها و جاسوس‌افزارها  اینطور طراحی شده‌اند که بی‌آنکه خبر داشته باشید روی دستگاهتان بنشینند و بعد گوش‌ به فرمان رؤسای خود باشند. آن‌ها می‌توانند از ضربات روی کلیدهای کیبورد دستگاه گزارش تهیه کنند، اسکرین‌شات بگیرند، تماس‌ها را ضبط کنند و بعد اطلاعات سرقت‌شده را به سرورهای خود بازگردانند. می‌شود این بدافزارها را در پی بازدید از یک صفحه وبی آلوده، باز کردن یک ایمیل یا حتی صرفاً استفاده از شبکه‌ی آلوده وای‌فای یک کافه وارد دستگاه کرد.

اگر احتمال دهیم دستگاهمان آلوده شده است باید چه کنیم؟

بهترین روش برای اینکه متوجه شویم دستگاه‌مان عاری از هرگونه بدافزار است باید مرتباً سیستم‌ را برای کشف بدافزارها اسکن کنیم؛ بدافزارهایی که شاید از فیلتر شناسایی اولیه رد شده باشند.

  1.      آ مثل آنتی‌ویروس. آنتی‌ویروسی را نصب کنید که به شما کمک کند از خانواده خود – حریم شخصی، پول، و خاطرات ارزشمند آنها – بر روی هر دستگاهی من جمله کامپیوتر شخصی، مک، اندروید، آیفون و آیپد مراقبت نمایید. توصیه ما به شما استفاده از راهکار کسپرسکی توتال سکیوریتی مولتی دیوایس است.
  2.      به محض باز کردن برنامه چندتایی توصیه مفید دریافت خواهید کرد که قابلیت‌های راهکار را برایتان توضیح می‌دهد. شما می‌خواهید مطمئن شوید آیا بدافزاری در کار است یا نه و خوب این راهکار نیز در این مسیر کمکتان خواهد کرد. فقط کافیست آن را راه‌اندازی کرده و اجرا نمایید.
  3.      این کار را با دقت کامل انجام دهید. برنامه‌های امنیتی معتبر قابلیت این را دارند تا کار اسکن را مرتباً انجام دهند و خوب اسکن کامل جزو آپشن‌ها خواهد بود. از آنجایی که اسکن کامل هم ممکن است کمی زمان برده و حجم هارد درایوتان را نیز بگیرد خود می‌توانید تصمیم بگیرد که اسکن موقتی را انجام دهید یا اسکن کامل را.
  4.      اگر در طول پروسه اسکن به مورد مشکوکی برخورده شد، اپ امنیتی یا به طور خودکار حساب آن را خواهد رسید و یا به شما موارد لازمی را که باید برای حل این مسئله انجام دهید تذکر خواهد داد.
  5.      اکثر برنامه‌های امنیتی یا این بخش را به طور پیش‌فرض لحاظ می‌کنند و یا نحوه‌ی اسکن طبق جدول زمانی خاص را به شما توضیح خواهند داد. این را فراموش نکنید که مرتباً اسکن کردن، بخشی از بهداشت و سلامت آینده‌ی دستگاه شما را تضمین خواهدکرد.

 

منبع: کی بازار (فروشگاه آنلاین نرم افزارهای اورجینال)، با دریافت انواع لایسنس‌های معتبر از تامین‌کنندگان جهانی این امکان را برای تمام کاربران فراهم آورده است تا در چند ثانیه، از خدماتی بین‌المللی لذت ببرند. در کی بازار امکان خرید لایسنس‌های اورجینال نرم افزار‌های کاربردی و امنیتی(ویندوز اورجینال، آفیس اورجینال، آنتی ویروس اورجینال، آنتی ویروس کسپرسکی، آنتی ویروس پادویش و آنتی ویروس نود 32) بصورت ارسال آنی فراهم آمده است.