۱۳۹۷/۳/۲۹ فناوری اطلاعات

کی بازار-آپدیت هایی که ویندوز 10 منتشر می کند در اغلب موارد حجیم و سنگین است (خصوصا آپدیت های سالانه ی آن مثل نسخه ای که در 18 آوریل امسال منتشرساخت) در حد گیگابایت است. اگر اتصال شبکه ی اینترنت شما با پهنای باند کم و با چندین دستگاه صورت گرفته است، شما نیاز دارید که میزان پهنای باند مورد استفاده برای آپدیت های ویندوز را محدود کنید. خوشبختانه شما به سادگی می توانید مقدار پهنای باند مورد استفاده در آپدیت ها را در ویندوز 10 مدیریت کنید. با این حال این ویژگی مفید در بین دیگر ویژگی های ویندوز پنهان شده است و کاربران خیلی از آن مطلع نیستند. ما در این مقاله قصد داریم شما را با این ویژگی آشنا و موارد لازم را متذکر شویم:

تنظیم محدودیت های پهنای باند برای آپدیت ویندوز 10

به تنظیمات ویندوز خود بروید، Update & Security و سپس Advanced Options را انتخاب کنید به سمت پایین اسکرول کنید و بر روی Delivery Optimization و در صفحه ی بعد بر روی Advanced Options link کلیک کنید. همانطور که گفتیم این ویژگی ها در دل امکانات ویندوز قرار داده شده اند و برای استفاده از آن ها بایستی مراحل خاصی را طی کنید.

 

 

در حال حاضر شما در بخش مهمی قرار دارید. گزینه های پیش روی شما برای محدود سازی پهنای باند مورد استفاده برای آپلود ها و دانلود ها است. برای انجام این کار کافی است که گزینه هایی را که قصد دارید تا پهنای باند آن ها را محدود کنید را بررسی نمایید و از اسلایدر قابل مشاهده برای تنظیم درصدی آن ها استفاده کنید. شما همچنین می توانید میزان پهنای مورد استفاده برای دیگر سیستم ها را از همین طریق محدود کنید.

 

 

مایکروسافت تنظیمات بهینه سازی خود را با انتشار نسخه ی 1709 در ویندوز 10 آغاز کرد اما در این نسخه تنها اجازه ی کاهش دانلود های بک گراند به کاربران داده میشد. اما در حال حاضر در نسخه ی 1803 ویندوز 10 دانلود های پیش زمینه را نیز کنترل کنید. برای انجام این کار به تنظیمات و Update & security بروید و سپس Windows Update را بزنید. اگر که برنامه های خود را از فروشگاه دانلود می کنید این یک آپدیت پیش زمینه برای شما محسوب می شود. آپدیت های پس زمینه یا بک گراند آن ها هستند که به صورت خودکار و بدون تعامل با شما نصب و بارگیری خواهند شد.

این ویژگی برای کاربرانی که در روستاها یا مناطق محروک زندگی می کنند می تواند خیلی کاربردی باشد. به عنوان مثال نیاز است که شما تمام آپدیت های مربوط به ویندوز را دریافت و در عین حال مواردی که مورد نیاز نیستند را رد کنید. با استفاده از این ویژگی شما بیش از قبل می توانید این موضوع را کنترل و بر روی آن مشرف باشید.

     منبع:کی بازار (فروشگاه آنلاین نرم افزارهای اورجینال)،با دریافت انواع لایسنس‌های معتبر از تامین‌کنندگان جهانی این امکان را برای تمام کاربران فراهم آورده است تادر چند ثانیه، از خدماتی بین‌المللی لذت ببرند. در کی بازار امکان خرید لایسنس‌های اورجینال نرم افزار‌های کاربردی و امنیتی(ویندوز اورجینال، آفیس اورجینال، آنتی ویروس اورجینال، آنتی ویروس کسپرسکی، آنتی ویروس پادویش و آنتی ویروس نود 32) بصورت ارسال آنی فراهم آمده است.