۱۳۹۷/۳/۳۰ فناوری اطلاعات

کی بازار-گوگل کروم یکی از مرورگرهای محبوبی است که بین کاربران به کرات مورد استفاده قرار می گیرد اما همیشه یک دسته ویژگی وجود دارند که شاید استفاده از آن ها برای شما خوشایند نباشند و ترجیح دهید که آن ها را برای استفاده ی خود متوقف سازید. یکی از این ویژگی ها تکمیل خودکار URL ها است که کاربران همیشه از پیشنهادات مرورگر راضی نیستند و مایل به نمایان شدن آن ها نخواهند بود. ما اینجا هستیم که به شما این غیر فعال سازی را آموزش دهیم:

غیر فعال سازی ویژگی تکمیل خودکار در گوگل کروم

یکی از راه های غیرفعال کردن تکمیل خودکار در کروم با استفاده از تنظیمات مرورگر است. بر روی سه نقطه ای که در گوشه ی سمت راست مرورگر شما قرذار دارد کلیک کنید و Settings را انتخاب نمایید. به سمت پایین اسکرول کنید و از بین منوی کشویی گزینه ی Advanced را انتخاب نمایید.

 

 

دومین گزینه ای که مشاهده می کنید گزینه ی "Use a prediction service to help complete searches and URLs typed in the address bar" است که کافی است آن را به سمت چپ برای غیر فعال سازی اش بکشید.

 

 

پاک کردن داده های مرور شده

اگر پیشنهادات مرورگر همیشه آنچیزهایی که شما می خواهید باشند خیلی خوب و مفید است. اما گاهی اوقات شما مایل به مشاهده و دیدن پیشنهادات مرورگر نخواهید بود و از همین رو بهتر است داده های ذخیره شده در مرورگر خود را برای شروع پاک کنید. بدین ترتیب کروم فقط آن ها را که قصد دیدن و جستجو را دارید برای شما نمایان خواهد کرد.

1. برای حذف داده ها مجدد به تنظیمات مرورگر بروید.

2. در بخش Advanced به سمت پایین اسکرول کنید و گزینه ی "Clear browsing data" را بزنید.

 

 

3. بر روی این گزینه کلیک کنید،  پنجره ی جدیدی برای شما نمایان خواهد شد. شما می توانید انتخاب کنید که چه چیزهایی برای شما پاک شوند، تاریخچه ی مرورگر، کوکی ها و فایل ها. اگر قصد دارید تا موارد بیشتری را پوشش بدهید بر روی تب Advanced کلیک کنید و هر آچه که می خواهید همانند پسوردها، داده های ذخیره شده، تنظیمات محتوا، مجوزهای رسانه و غیره را از روی مرورگر خود حذف کنید.

4. در بخش time range اطمینان حاصل کنید که All-time را زده باشید. این گزینه همه چیز را پاک خواهد کرد. اگر که نمی خواهید این کار را انجام دهید هیستوری خود را طی 24 ساعت یا 48 ساعت گذشته پاک کنید.

 

 

چگونه می توان ویژگی تکمیل خودکار را در نسخه ی موبایل گوگل کروم غیر فعال کرد؟

امروزه کاربران از نسخه های موبایل اپلیکیشن ها بیش از نسخه های دسکتاپی استفاده می کنند. برای غیر فعال کردن این ویژگی، مرورگر خود را باز کنید و بر روی سه نقطه ی عمودی کلیک کنید و تنظیمات را باز کنید.

 

 

 

تب Privacy را انتخاب و تیک گزینه ی "Search and site suggestions" را انتخاب کنید. اگر که همچنان قصد دارید تا تمام داده های مرورشده را در گوگل کروم تلفن همراه خود پاک کنید تیک گزینه ی مشخص شده در تصویر را بردارید.

     منبع:کی بازار (فروشگاه آنلاین نرم افزارهای اورجینال)،با دریافت انواع لایسنس‌های معتبر از تامین‌کنندگان جهانی این امکان را برای تمام کاربران فراهم آورده است تادر چند ثانیه، از خدماتی بین‌المللی لذت ببرند. در کی بازار امکان خرید لایسنس‌های اورجینال نرم افزار‌های کاربردی و امنیتی(ویندوز اورجینال، آفیس اورجینال، آنتی ویروس اورجینال، آنتی ویروس کسپرسکی، آنتی ویروس پادویش و آنتی ویروس نود 32) بصورت ارسال آنی فراهم آمده است.