کی بازار-ماشین حساب و اکسل دو برنامه ای هستند که همراه یکدیگر توسط بسیاری از کاربران مود استفاده  قرار می گیرد. هنگامی که ما از اکسل استفاده می کنیم و محاسباتی ساده نیاز داریم البته در زمانی که به فرمول خاصی نیاز نداشته باشیم از ماشین حساب ویندوز استفاده می کنیم.

اما این کار ممکن است برای شما زمانبر باشد و شما به یک دسترسی سریعتری نیاز پیدا کنید. از این رو می توانید ماشین حساب خود را به منوی  Quick Access در اکسل اضافه کنید و بدون داشتن هیچ پنجره ی بازی این کار را انجام دهید.

Quick Access در اکسل ابزاری کامل است که کاربران می توانند توسط آن عملیات ذخیره سازی، بازگشت به قبل و موارد دیگر را انجام دهند. بنابراین کاربرانی که از ماشین حساب در اکسل به صورت مرتب استفاده می کنند می توانند این نرم افزار را نیز به دیگر ویژگی ها در Quick Access اضافه کنند. برای انجام این کار مراحل زیر را طی کنید:

1. اکسل خود را باز کنید و به گوشه ی بالا سمت چپ بروید. به بخش "Customize Quick Access Toolbar" بروید و بر روی آن کلیک کنید. از منوی کشویی گزینه ی "More Commands" را انتخاب کنید.

 

 

2. "Excel Options" برای شما باز می شود و گزینه ی "customize" را در بین دیگر گزینه ها انتخاب کنید. دو راه برای شما وجود دارد. یکی از آن ها این است که ابزار Quick Access را سفارشی کنید. شما می توانید در سمت راست تمام ویژگی هایی که سفارشی کرده اید را مشاهده کنید. در حال حاضر گزینه ی "Popular Commands" از زیر Choose commands fromChoose commands from انتخاب کنید. سپس بر روی منوی کشویی کلیک و "Commands Not in the Ribbon" را انتخاب کنید.

 

 

3. در لیست موجود به سمت پایین اسکرول کنید تا ماشین حساب (Calculator) را مشاهده کنید. آن را انتخاب و بر روی دکمه ی "Add" کلیک کنید.

 

 

شما می توانید گزینه ی ماشین حساب را که به لیست سمت چپ اضافه شده است را مشاهده کنید. برای اعمال تغییرات بر روی "OK"کلیک کنید.

 

 

4. حال شما باید ماشین حساب را در Quick Access Toolbar نرم افزار اکسل خود بیابید. در نظر داشته باشید که هنگامی که شما موس خود را بر روی آیکون ماشین حساب می برید برچسب نمایان شده به حالت Custom نشان داده می شود.

 

 

این ویژگی در نسخه های 2007 به بعد اکسل وجود دارد.

     منبع:کی بازار (فروشگاه آنلاین نرم افزارهای اورجینال)،با دریافت انواع لایسنس‌های معتبر از تامین‌کنندگان جهانی این امکان را برای تمام کاربران فراهم آورده است تادر چند ثانیه، از خدماتی بین‌المللی لذت ببرند. در کی بازار امکان خرید لایسنس‌های اورجینال نرم افزار‌های کاربردی و امنیتی(ویندوز اورجینال، آفیس اورجینال، آنتی ویروس اورجینال، آنتی ویروس کسپرسکی، آنتی ویروس پادویش و آنتی ویروس نود 32) بصورت ارسال آنی فراهم آمده است.