۱۳۹۷/۷/۲۱ فناوری اطلاعات

کی بازار- در پی هر آپدیت بزرگی که شرکت مایکروسافت منتشر می‌کند، بسیاری از فایل‌ها ارتقا می‌یابد. در حقیقت، حتی کپی سیستم‌عامل قدیمی‌تان نیز (درصورتیکه مایل باشید ورژن قبلی را -طی بازه‌ی زمانی 30 روزه- برگردانید) ارتقا داده می‌شود. با این حال، این فایل‌های قدیمی فضای زیادی را در درایو شما اشغال می‌کنند (تا 20 گیگابایت و یا بیشتر). اگر پی‌سی شما حافظه‌ی محدودی دارد و به تازگی نسخه‌ی اکتبری آپدیت 1809 ویندوز 10 را دریافت کرده‌اید، می‌توانید فضای دیسک را با پاک کردن آن فایل‌ها برگردانید. در ادامه چگونگی انجام این کار را به شما خواهیم گفت:

توجه:

پیش از آنکه اقدام به پاک کردن نصب‌ها یا فولدرهای قدیمی ویندوز خود کنید، مطمئن شوید بعد از دریافت آپدیت 1809 همه‌چیز خوب است و شما را از وضعیت راضی هستید. وقتی آن را پاک کنید می توانید به ورژن قبلی یعنی 1803 بازگردید. توصیه‌ی ما این است که ابتدا چند هفته از ورژن جدید ویندوز استفاده کنید تا مطمئن شوید اپ‌ها و سخت‌افزارتان کارشان را خوب انجام می‌دهند.

بازگردانی فضای دیسک بعد از دریافت آپدیت 1809 ویندوز 10

برای شروع، به Settings > System > Storage رفته و زیر بخش Storage Sense روی لینک Free up space now کلیک کنید. اگر درایوهای مختلفی به ماشین‌تان وصل باشد باید کمی به سمت پایین اسکرول کنید.  

 

 

ویندوز درایو شما را اسکن خواهد کرد و بعد شاهد فهرستی از فایل‌هایی خواهید بود که می‌توانید پاک نمایید، همچنین می‌توانید میزان فضایی که هر یک از آن‌ها اشغال می‌کنند را نیز مشاهده کنید. به بخش Previous Windows Installations رفته و آن را چک کنید (سایز آن به گیگابایت خواهد بود). در واقع درحالیکه اینجا هستید، می‌توانید دیگر آپشن‌های داخل فهرست را که قصد پاک کردن دارید نیز چک کنید تا فضای دیسک‌تان خالی شود. بعد از آنکه موارد مورد نظر خود را انتخاب کردید روی گزینه‌ی Remove Files کلیک نمایید.

 

 

تا اینجای کار، شما همچنان می‌توانید برای خالی کردن فضا از قابلیت قدیمی Disk Cleanup استفاده کنید. با این حال مایکروسافت قصد دارد قابلیت‌های قدیمی مثل همین قابلیتی که اشاره کردیم را از دسترس خارج کند. Storage Sense قرار است این مسئولیت را بر عهده گیرد. اما اگر از Disk Cleanup استفاده می‌کنید، باید این را بدانید که  آپشن جدیدی تحت عنوان Downloads به آن اضافه شده است. تیک می‌بایست به طور پیش‌فرض از روی Downloads برداشته شده باشد؛ اما باز هم برای اطمینان آن را چک کنید. اگر تیک خورده باشد، تمامی فایل‌های موجود در فولدر Downloads پاک خواهد شد؛ چیزی که قطعاً دوست ندارید اتفاق بیافتد.

 

 

اگر اس‌اس‌دی کُندی دارید و تازه آپدیت 1809 ویندوز 10 را دریافت کرده‌اید، ساده‌ترین راه این است که جا را برای دیگر فایل‌ها باز کنید.

 

منبع: کی بازار (فروشگاه آنلاین نرم افزارهای اورجینال)، با دریافت انواع لایسنس‌های معتبر از تامین‌کنندگان جهانی این امکان را برای تمام کاربران فراهم آورده است تا در چند ثانیه، از خدماتی بین‌المللی لذت ببرند. در کی بازار امکان خرید لایسنس‌های اورجینال نرم افزار‌های کاربردی و امنیتی (ویندوز اورجینال، آفیس اورجینال، آنتی ویروس اورجینال، آنتی ویروس کسپرسکی، آنتی ویروس پادویش و آنتی ویروس نود 32) بصورت ارسال آنی فراهم آمده است.