۱۳۹۷/۸/۲۱ فناوری اطلاعات

کی بازار- هنوز یک هفته نشده که آمازون، اپِ الکسا را برای پی‌سی‌های ویندوز 10 -در فروشگاه مایکروسافت- عرضه کرده است. این اپ در حقیقت به شما اجازه می‌دهد تا کارهایی را که می‌شد با الکسا روی دستگاه‌های اکو بکنید روی دستگاه‌های پی‌سی ویندوز 10 نیز انجام دهید: پخش موزیک یا فایل صوتی، چک کردن تقویم‌تان، ساخت ریمایندر (reminder)، نظارت روی دستگاه‌های خانگی‌ هوشمند و غیره.

این اپ درست مانند دستیار دیجیتالی الکسا هزاران مهارت مختلف دارد. با این حال یک سری کارکردها نظیر ویدیو و برقراری ارتباط و همچنین برخی سرویس‌ها همچون اسپاتیفای و پاندورا را هنوز پشتیبانی نمی‌کند. در حال حاضر، ظاهراً الکسا بیشتر سعی دارد برای اول کار قابلیت بهره‌وری خود را رشد دهد اما خیلی زود قرار است ویژگی‌ها و سرویس‌های دیگر نیز به آن اضافه شود.

سال گذشته خبری منتشر شد مبنی بر اینکه مایکروسافت و آمازون طی مشارکتی قرار است دستیارهای دیجیتال خود را با هم ادغام کنند. این انفاق در واقع اجازه می‌دهد تا کورتانا به اطلاعات الکسا دسترسی پیدا کند (و بالعکس). آن زمان چنین ادغامی در بهترین حالت خود باز هم ایراداتی داشت؛ اما اکنون اوضاع فرق کرده است. حال، الکسای آمازون برای خود اپی مجزاست که می‌تواند در فروشگاه مایکروسافت به طور جداگانه برای ویندوز 10 عرضه شود. همین می‌تواند نشانه‌ای باشد از ارتقای چشمگیر تجربه‌ی کاربری.

اپ الکسا در ویندوز 10

ورود اپ الکسا به ویندوز 10 کاری کرد که این دستیار مجازی خود را تنها به بلندگوهای اکو و دستگاه‌های Fire TV محدود نکند. دیگر الکسا می‌تواند خود را در فعالیت‌های روزانه‌ی بیشتری شرکت دهد. شما می‌توانید آن را روی هر سیستم ویندوز 10 نصب کنید اما به یاد داشته باشید که قابلیت Wake word -که به شما اجازه می‌دهد از طریق صدا با Alexa تماس بگیرید- کار نخواهد کرد. این بدان معناست که اگر می‌خواهید از Alexa روی سیستم ویندوز 10 خود استفاده کنید باید به صورت دستی دکمه آبی Alexa را فشار دهید. همچنین می‌توانید از میانبر روی صفحه‌کلید خود استفاده کنید: Ctrl+Shift+A.

 

 

همچنین توجه داشته باشید که باید این اپ را روی درایوِ سیستم خود نصب کنید. از آنجایی که این اپ در Microsoft Store عرضه می‌شود روی دستگاه‌های پی‌سی که ویندوز 10 (S Mode) را اجرا می‌کنند کار می‌کند. این محصول منحصراً در آمریکا، انگلستان و آلمان موجود است که البته تا سال 2019 به کشورهای دیگر نیز راه پیدا خواهد کرد.

 

منبع: کی بازار (فروشگاه آنلاین نرم افزارهای اورجینال)، با دریافت انواع لایسنس‌های معتبر از تامین‌کنندگان جهانی این امکان را برای تمام کاربران فراهم آورده است تا در چند ثانیه، از خدماتی بین‌المللی لذت ببرند. در کی بازار امکان خرید لایسنس‌های اورجینال نرم افزار‌های کاربردی و امنیتی (ویندوز اورجینال، آفیس اورجینال، آنتی ویروس اورجینال، آنتی ویروس کسپرسکی، آنتی ویروس پادویش و آنتی ویروس نود 32) بصورت ارسال آنی فراهم آمده است.