۱۳۹۷/۸/۲۳ فناوری اطلاعات

کی بازار- ویژگی‌های جدید متعددی در نسخه‌ی 1809 ویندوز 10 (آپدیت اکتبری) وجود دارد. طبیعی است که کاربران بعد از هر آپدیتی به دنبال چشمگیرترین قابلیت‌ها هستند اما جدا از این‌ها قابلیت‌های دیگری هم وجود دارد که شاید آنچنان سر و صدایی به راه نیاندازند اما می‌توانند کاربرد بسیاری برای کاربران داشته باشند. یکی از همین بروزرسانی‌ها مربوط به اج است؛ مرورگر مایکروسافت در این آپدیت پیشرفته‌تر شده و اکنون در خود دیکشنری‌ای جای داده است که به شما اجازه می‌دهد وقتی دارید روی وب و یا در قالب پی‌دی‌اف و eBook  مقاله می‌خوانید، معنی لغات را پیدا کنید. در ادامه با ما همراه باشید تا نحوه‌ی استفاده از این دیکشنری درون‌سازه‌ای را توضیح دهیم.

دیکشنری درون‌سازه‌ای مایکروسافت اج

برای آنکه بتوانید از این دیکشنری استفاده کنید ابتدا باید مطمئن شوید فعالسازی شده است. به Settings > General رفته و سوئیچِ Show definitions inline for را روشن کنید. همچنین هر نوع داکیومنتی را که می‌خواهید با آن استفاده کنید چک نمایید.

 

 

 

برای استفاده از این دیکشنری، صفحه‌ی وب را در داکیومنت‌های Reading View، eBook یا PDF باز کرده و روی کلمه‌ای که معنی‌اش را می‌خواهید دو بار کلیک کنید. اگر تلفظ واژه‌ای را می‌خواهید تنها کافیست روی آیکون بلندگو که در definition box (جعبه‌ی معنی کلمه) قرار دارد کلیک کنید.

 

 

 

اگر هم به اطلاعات بیشتری نیاز دارید روی لینک more در definition box کلیک کنید. معانی و تعاریف کلمات توسط دیکشنری‌های آکسفورد به کاربران ارائه می‌گردند. این دیکشنری کاربرد بسیاری دارد؛ خصوصاً وقتی دارید مطالب را در قالب کتاب الکترونیک یا پی‌دی‌اف می‌خوانید.

 

 

 

اگر تا به حال از اِج به عنوان مرورگر اصلی خود استفاده نکرده‌اید، توصیه می‌شود حتی یک بار هم که شده آن را امتحان نمایید. این مرورگر بعد از سال‌ها ارتقا و آپدیت، بسیار پیشرفته‌تر و حرفه‌ای‌تر از زمانیست که برای اولین بار عرضه شد. یکی از ضعف‌هایش در گذشته نبودِ پشتیبانی افزونه بود که البته بعدها اصلاح شد و اکنون این مرورگر در فروشگاه ویندوز برای خود بخشی مجزا مخصوص افزونه‌ها دارد (شامل افزونه‌های مرورگر محبوب برای کروم و فایرفاکس).

هر بار که ویژگی جدیدی در ویندوز 10 ارائه می‌شود، مایکروسفت اج نیز یک گام به سمت پیشرفت برمی‌دارد. شاید خبرهای چندانی در مورد اج نشنوید اما باید این را به شما بگوییم که این مرورگر دیگر اکنون بسیار بالغ و کامل شده؛ نمونه‌اش  پشتیبانی همین دیکشنری درون‌سازه‌ای که امروز بدان پرداختیم. ویژگی دیگر که شاید از بهترین‌ها باشد توانایی در غیرفعالسازی پخش خودکار ویدیو روی سایت‌هاست. در ادامه سعی داریم از قابلیت‌های اج بیشتر بگوییم.

 

منبع: کی بازار (فروشگاه آنلاین نرم افزارهای اورجینال)، با دریافت انواع لایسنس‌های معتبر از تامین‌کنندگان جهانی این امکان را برای تمام کاربران فراهم آورده است تا در چند ثانیه، از خدماتی بین‌المللی لذت ببرند. در کی بازار امکان خرید لایسنس‌های اورجینال نرم افزار‌های کاربردی و امنیتی (ویندوز اورجینال، آفیس اورجینال، آنتی ویروس اورجینال، آنتی ویروس کسپرسکی، آنتی ویروس پادویش و آنتی ویروس نود 32) بصورت ارسال آنی فراهم آمده است.