۱۳۹۷/۹/۲۰ فناوری اطلاعات

کی بازار- برخی اوقات وقتی دارید با همکارانتان یا ادیتورها روی یک داکیومنتِ ورد کار می‌کنید، خیلی سریع متوجه خواهید شد که تعداد کپی‌ها، ادیت‌ها و تغییرات ممکن است از کنترل‌تان خارج شود. به همین دلیل گزینه‌ی ادغام دو داکیومنت جداگانه در برنامه‌ی ورد ایده‌ی خوبی است؛ زیرا کپی اصلی و کپیِ ادیت‌شده نه تنها خواهند توانست با یکدیگر ادغام شوند، که همچنین این گزینه را در اختیار خواهند داشت که هر تغییری را با تاریخ و نام شخصی که اِعمالش کرده علامت بزنند. در ادامه با ما همراه شوید تا نحوه‌ی ادغام دو داکیومنت در برنامه‌ی ورد مایکروسافت را خدمتتان ارائه دهیم:

ادغام دو داکیومنت

برای شروع، اولین داکیومنتی را که می‌خواهید به عنوان داکیومنت اصلی عمل کند باز کنید. سپس، با استفاده از نوار ابزار (toolbar) روی تب Review کلیک کنید و دکمه‌ای به عنوان Compare را پیدا نمایید.

 

 

این گزینه را باید از منوی دراپ‌دان انتخاب کنید.

 

 

با این کار، جعبه‌ای کمکی باز خواهد شد که می‌بایست در آن، دو داکیومنتی را که می‌خواهید از یک لیست دراپ‌دان ادغام کنید انتخاب نمایید.

 

 

 اولین داکیومنتی که حکم کپی اصلی را برای شما دارد انتخاب کنید. در حقیقت این داکیومنت کپی اصلی و دومین داکیومنت، کپی ثانویه‌ی شما خواهد بود (با هر ادیتی از سوی افراد دیگر). همچنین مطمئن شوید برای شناسایی اینکه کدام کاربرها کدام بخش‌های داکیومنت را تغییر داده‌اند از باکس Label unmarked changes استفاده می‌کنید. اگر روی More کلیک کنید همچنین می‌توانید جایی را که این تغییرات نمایش داده خواهند شد مورد نظارت و کنترل قرار دهید؛ یا در "داکیومنت اوریجینال"، "داکیومنت اصلاح‌شده" یا در "داکیومنت جدید".

 

 

مدیریت داکیومنت ادغام‌شده

بعد از اینکه داکیومنت ادغام شد، با این پنجره مواجه خواهید شد:

 

 

در اینجا سه بخش مستقل را خواهید دید- بخش سمت چپ اصلاحاتِ اعمال‌شده در داکیومنت، بخش وسطی داکیومنتِ ادغام‌شده و بخش سمت راست نیز به طورهمزمان هم داکیومنت اوریجینال و هم داکیومنتِ اصلاح‌شده را نمایش می‌دهد. اگر این میزان اطلاعات کمی برایتان گیج‌کننده است می‌توانید مجدداً روی دکمه‌ی Compare کلیک کرده و برای پیدا کردن آپشنی با نام Hide source documents به سمت پایین اسکرول نمایید.

 

 

ادغام کپ‌های دیگر

چنانچه می‌خواهید کپی‌های دیگری نیز اضافه کنید (مثلاً در مواقعی که به ازای هر داکیومنت، چندین ادیت وجود دارد) تنها کافیست پروسه‌ی فوق را تکرار کنید؛ اما این بار Revised document را به عنوان نسخه‌ی اصلی استفاده نمایید و سپس داکیومنت‌های ثانویه‌ را پیدا کنید؛ همان‌هایی که می‌خواهید از فهرستی که برای ورودیه‌ی اولیه استفاده کردید اضافه کنید.

کپی و پیست

البته اگر می‌خواهید از پیچیدگی‌های مواردی که در فوق بدان‌ها اشاره شد بکاهید همیشه این فرآیند قابل‌اطمینان در اختیارتان خواهد بود: Ctrl + C  و  Ctrl + .

به منظور استفاده از این آپشن، متن اصلی را که می‌خواهید وارد داکیومنت جدید خود کنید پیدا نموده و هرچیزی را که می‌خواهید با موس خود به آنجا بیاورید انتخاب کنید.

سپس یا روی متن راست‌کلیک کنید و یا از منوی دراپ‌دان گزینه‌ی Copy را انتخاب نمایید. یا کافیست برای برش متن و پیست کردن آن در داکیومنت جدیدی که می‌خواهید ادیتش کنید از فرمان کلیدی که در بالا اشاره کردیم استفاده نمایید.

جمع‌بندی

طریقه‌ی ادغام دو داکیومنت نهایتاً به این بستگی دارد که می خواهید روی موارد واردشده تا چد میزان کنترل داشته باشید و همچنین اینکه می‌خواهید در طول پروسه‌ی اصلاحات چند ادیت صورت گیرد. خوشبختانه، برنامه‌ی Word آپشن‌های مختلفی برای ادغام داکیومنت‌ها دارد پس شما می‌توانید هر کدام را که بیشتر مناسب حالتان است انتخاب نمایید.

 

منبع: کی بازار (فروشگاه آنلاین نرم افزارهای اورجینال)، با دریافت انواع لایسنس‌های معتبر از تامین‌کنندگان جهانی این امکان را برای تمام کاربران فراهم آورده است تا در چند ثانیه، از خدماتی بین‌المللی لذت ببرند. در کی بازار امکان خرید لایسنس‌های اورجینال نرم افزار‌های کاربردی و امنیتی (ویندوز اورجینال، آفیس اورجینال، آنتی ویروس اورجینال، آنتی ویروس کسپرسکی، آنتی ویروس پادویش و آنتی ویروس نود 32) بصورت ارسال آنی فراهم آمده است.