۱۳۹۷/۹/۲۵ فناوری اطلاعات

کی بازار- تماشای ویدیوهایی که شما را سر حال می‌کند خیلی جذاب است؛ حتی وقتی بتوانید آن‌ها را در کنار دوستان خود ببینید جذاب‌تر هم می‌شود. فیسبوک این را بخوبی می‌داند و به همین دلیل ویژگی واچ پارتی (Watch Party) را اضافه نموده است تا بدین‌ترتیب دوستان بهانه‌ای جدید پیدا کنند برای با هم بودن و با هم وقت گذراندن. شما می‌توانید نهایتاً با این قابلیت می‌توانید کسی را دیجیتالی در کنار خود داشته باشید تا هر دو (و یا در کنار سایرین) یک ویدیو را مشترکاً تماشا کرده و در موردش بحث کنید. برای استفاده از این قابلیت نیازی نیست اپ اضافی نصب کنید؛ زیرا این ویژگی درست از خود اپ فیسبوک قابل دسترسی است.

فیسبوک واچ پارتی چیست؟

در حقیقت با فیسبوک واچ پارتی کاربران می‌توانند با دوستان خود به طور دیجیتالی دور هم جمع شوند و یک ویدیوی خاص را در کنار هم تماشا کنند. شما و دوستانتان ضمن تماشای ویدیو می‌توانید به طور در-لحظه (Real-time) به هر بخش فیلم واکنش نشان داده و یا در موردش نظر دهید.

 

 

به یاد داشته باشید تنها در صورتی می‌توانید از قابلیت واچ پارتی استفاده کنید که از قبل در گروه بوده باشید. همچنین می‌توانید به فرد دیگری نیز به عنوان "هم‌میزبان" اختیار دهید تا ویدیو اضافه کند. واچ پارتی‌ها همچنین مجهز به قابلیت جمع‌سپاری‌اند[1]؛ بدین‌ترتیب دیگر شرکت‌کنندگان نیز می‌توانند ویدیو پیشنهاد دهند.

چگونه یک فیسبوک واچ پارتی راه ‌بیاندازیم؟

به منظور ساخت قابلیت واچ پارتی، روی آیکون همبرگر در بالا سمت راست زده و گزینه‌ی Groups را انتخاب کنید.

 

 

یک گروه خاص را انتخاب کرده و روی Watch Party در قسمت بالا کلیک نمایید. پستی جدید بگذارید؛ درست همانطور که همیشه پست می‌گذارید و حالا باید آپشنی را -با آیکون پاپ‌کورن در کنارش- ببینید که می‌گوید Watch Party.

 

 

باید برای واچ پارتی خود اسم انتخاب کنید و یکبار که نامگذاری‌اش کردید، دیگر موقع آن می‌شود که ویدیوها را به آن اضافه نمایید. برای انجام این کار روی دکمه‌ی Add video در بخش پایینی کلیک کرده و با زدن بر روی ویدیو‌ها، آن‌ها را از بین چندین ویدیویی که به صف کشیده شده‌اند به گروه خود اضافه کنید.

 

 

در تب Watched (برای مثال) ویدیوهایی را که از قبل دیدید و یا آپلود کرده‌ایدوجود دارند. روی دکمه‌ی Play now کلیک کرده تا همان ویدیو فوراً برای دوستانتان به نمایش گذاشته شود. اگر همان ابتدا نتوانستید روی دکمه‌های Play next و Add to queue بزنید نگران نشوید. می‌توانید بعد از پخش ویدیوی اول روی آن‌ها کلیک کنید.

 

 

وقتی ویدیو را اضافه کردید، آنوقت زمان آن است که با کلیک کردن روی دکمه‌ی Invite دوستان خود را دعوت کنید. این کار خیلی ساده است: تنها کافیست روی دکمه‌ی آبی‌رنگ دعوت بزنید و دوستانی که می‌خواهید در کنارشان ویدیو تماشا کنید را اضافه نمایید. بعد از این است که دوستان شما می‌توانند به ویدیو واکنش نشان داده و یا در مورد نظر دهند.

تا دوستان به واچ پارتی ملحق می‌شوند شما همچنان به تماشای ویدیو ادامه دهید. اگر می‌خواهید ویدیوی دیگری را در صف اضافه کنید، نیازی نیست صبر کنید تا ویدیوی قبلی تمام شود- هر زمان که دوست دارید مختارید این کار را انجام دهید.

برای اضافه کردن ویدیوی دیگر، روی دکمه‌ی آبی‌رنگ Add video کلیک کرده و ویدیو را انتخاب کنید. شما با استفاده از گزینه‌های مختلف می‌توانید انتخاب کنید که ویدیو به طور آنی برایتان پخش شود، بعداً پخش شود و یا به صف ویدیوها اضافه گردد.

 

 

 

چطور واچ پارتی را تمام کنیم؟

تمام کردن یک واچ پارتی درست به آسانی و راحتیِ شروع کردنش است. در همان بخشی که می‌توانید ویدیوها را اضافه کنید سه نقطه‌ی عمودی در بخش راست اسم واچ پارتی شما وجود دارد. گزینه‌ی End Watch Party در زیر (و به رنگ قرمز) پدیدار خواهد شد.

 

 

نتیجه‌گیری

بار دیگر که حس کردید حوصله‌ی تنها تماشا کردن ویدیو ندارید، به سراغ واچ پارتی بیایید؛ او همیشه کنار شماست.

 

[1] Crowdsourcing، رکیبی از دو کلمه جمعیت و برون‌سپاری به معنای برون‌سپاری به انبوه مردم است. جمع‌سپاری نوعی برون‌سپاری است ولی نه به شرکت‌ها یا سازمان‌های خاص بلکه به گروه فراوانی از افراد ناشناخته. ناشناخته به این معنا که یک شرکت نمی‌تواند جمعیت خویش را بسازد. این جمعیت هم شامل افراد کارآمد می‌شود و هم بی‌تجربه .

 

 منبع: کی بازار (فروشگاه آنلاین نرم افزارهای اورجینال)، با دریافت انواع لایسنس‌های معتبر از تامین‌کنندگان جهانی این امکان را برای تمام کاربران فراهم آورده است تا در چند ثانیه، از خدماتی بین‌المللی لذت ببرند. در کی بازار امکان خرید لایسنس‌های اورجینال نرم افزار‌های کاربردی و امنیتی (ویندوز اورجینال، آفیس اورجینال، آنتی ویروس اورجینال، آنتی ویروس کسپرسکی، آنتی ویروس پادویش و آنتی ویروس نود 32) بصورت ارسال آنی فراهم آمده است.