۱۳۹۷/۹/۲۶ فناوری اطلاعات

کی بازار-  اگر حافظه‌‌‌ی گوشی‌تان تمام شده است، راه‌حل واضح است: باید حافظه‌ را بیشتر کنید. اگر مدل گوشی شما کارت اس‌دی را پشتیبانی می‌کند، پس احتمالاً با این کارت می‌توانید حجم زیادی حافظه دریافت کنید. حال که فضای کافی در اختیار دارید وقت آن است که تا می‌توانید محتویات گوشی خود را وارد کارت اس‌دی کنید تا ذخیره‌ی داخلی گوشی‌تان سبک‌تر شود.

اگر ذخیره‌ی داخلی گوشی شما کفاف می‌دهد که عالی است؛ اما این مسئله همیشه جنجال‌برانگیز بوده است. خیلی‌ها بر سر کافی نبودن میزان حافظه شکایت دارند. تنها راه‌حل این است که اپ‌های اندرویدی را به کارت‌ اس‌دی انتقال دهید. اما متأسفانه همه‌ی اپ‌ها چنین اجازه‌ای را به شما نمی‌دهند.

چنانچه اپی را که قصد دارید به کارت اس‌دی انتقال دهید اجازه‌ی چنین پروسه‌ای را به شما می‌دهد، می‌بایست به بخش تنظیمات گوشی بروید. به بخش Applications و بعد از آن Application manager (به پایین) سوایپ کنید. اپی را که می‌خواهید انتقال دهید را پیدا نموده و روی گزینه‌ی Storage بزنید. درست زیر گزینه‌ی Internal Storage باید دکمه‌ی Change را مشاهده نمایید. روی آن زده تا پنجره‌ی جدیدی برایتان باز شود. آنگاه دو آپشن برایتان نمایش داده خواهد شد: Internal Storage و SD card. تصویر بعدی‌ای که باید ببینید همانیست که می‌گوید: Export Messenger (برای مثال).

 

 

روی آپشن Move که پایین سمت راست قرار دارد بزنید. این پروسه چندان هم طول نمی‌کشد (چیزی حدود چند ثانیه). البته در طول این پروسه توجه داشته باشید که نباید گوشی خود را خاموش کنید و یا هیچ کاری با کارت اس‌دی خود انجام دهید. اگر خواستید پروسه را برگردانید، همان مراحل قبلی که دنبال کردید را انجام دهید؛ با این تفاوت که این بار باید  به جای گزینه‌ی کارت اس‌دی، گزینه‌ی Internal storage را انتخاب کنید.

اگر آپشن مورد نیاز برای انتقال اپ به کارت اس‌دی را مشاهده نمی‌کنید می‌تواند این معنا را داشته باشد که تولیدکننده‌ی گوشی شما ویژگی‌های لازم را روی دستگاه تعبیه نکرده است. همچنین مطمئن شوید که کارت اس‌دی شما به درستی جاگذاری شده است.

از کجا بدانیم کدام اپ‌ها را می‌توان به کارت اس‌دی منتقل کرد؟

اگر وقت کافی ندارید تا ببینید کدام اپ را می‌شود به کارت اس‌دی منتقل کرد همیشه می‌توانید از یک اپِ طرف‌سوم استفاده کنید. یکی از اپ‌هایی که می‌‌توانید امتحان کنید  AppMgr III ساخت شرکت  Sam Lu Tools است. با این اپ می‌توانی کارهای مختلفی از جمله Freeze apps، Hide Apps و البته Move app to your SD card انجام دهید. وقتی برای اولین بار این اپ را اجرا می‌کنید، به شما می‌گوید که کدام اپ‌ها را می‌شود به کارت اس‌دی منتقل کرد و کدام‌ها تنها روی حافظه‌ی داخلی گوشی کار خواهند کرد.

 

 

در تبِ Movable فهرستی خواهید دید از همه‌ی اپ‌هایی که می‌توانید به کارت اس‌دی خود منتقل کنید. اگر آیکون کارت اس‌دی را در سمت راست اپ مشاهده کردید این بدان معناست که آن اپ آماده‌ی انتقال است. و چنانچه آیکون را ندیدید یعنی اپ از قبل انتقال داده شده است.

وقتی روی اپ بزنید، آپشن‌های مختلفی وجود خواهند داشت که از بین‌شان انتخاب کنید. اولین گزینه، Move app است. روی آن و همچنین روی اپ بزنید. سپس به تنظیمات دستگاه هدایت خواهید شد؛ جایی که باید مراحلی را که پیشتر اشاره شد مجدداً تکرار کنید. 

 

  

 منبع: کی بازار (فروشگاه آنلاین نرم افزارهای اورجینال)، با دریافت انواع لایسنس‌های معتبر از تامین‌کنندگان جهانی این امکان را برای تمام کاربران فراهم آورده است تا در چند ثانیه، از خدماتی بین‌المللی لذت ببرند. در کی بازار امکان خرید لایسنس‌های اورجینال نرم افزار‌های کاربردی و امنیتی (ویندوز اورجینال، آفیس اورجینال، آنتی ویروس اورجینال، آنتی ویروس کسپرسکی، آنتی ویروس پادویش و آنتی ویروس نود 32) بصورت ارسال آنی فراهم آمده است.