۱۳۹۷/۹/۲۷ فناوری اطلاعات

کی بازار- اگر از منوی استارتِ ویندوز 10 زیاد استفاده می‌کنید و بسیاری از کارهایتان در کامپیوتر به آن وابسته است، پس خیلی خوب می‌شود اگر بتوانید آن را سفارشی‌سازی کنید تا بهترین عملکرد خود را در اختیارتان بگذارد. برای آنکه منوی منظم و دسترسی راحت داشته باشید، منوی استارت به شما این اجازه را می‌دهد تا آیتم‌هایم مختلفی را پین کنید. یکی از راهکارهای مفید برای انجام این کار -که شاید پیش از این نمی‌دانستید- توانایی در پین کردن اکانت‌های ایمیل از اپ Mail به منوی استارت است (تنها با یک کلیک ساده). در ادامه با ما همراه باشید تا نحوه‌ی راه‌اندازی این قابلیت را خدمتتان ارائه دهیم. 

ممکن است اپلیکیشنِ Mail ویندوز 10 از پیش هم به منوی استارت پین شده باشد؛ اما این کار به شما اجازه می‌دهد تا مستقیماً به همان اکانت ایمیلی که می‌خواهید بروید. برای شروع، اپ Mail را روی ویندوز 10 باز کنید و سپس روی اکانتی که می‌خواهید راست‌کلیک نموده، سپس از منو گزینه‌ی Pin to Start را انتخاب نمایید.

 

 

در مرحله‌ی بعدی، روی پیامی که تأیید شما برای پین کردن به استارت را می‌خواهد گزینه‌ی Yes را بزنید.

 

 

 

لازم به ذکر است که اپ Mail در حال تغییر و تکامل است. تنها شاید ظاهرش کمی تغییر کرده باشد، با این حال شما همچنان قادر خواهید بود مشخصاً اکانتی را به منوی استارت پین کنید. در زیر نحوه‌ی استفاده از آخرین نسخه‌ی Mail  ویندوز 10 ورژن 1903  (H1 Insider19) نشان داده شده است.

 

 

 

بدین‌ترتیب کاشیِ Mail درست مثل سایر "کاشی‌های زنده[1]" روی منوی استارت پدیدار خواهد شد؛ البته همچنین می‌توانید اندازه‌ی آن را تغییر دهید و هر جا که می‌خواهید انتقالش دهید. اصلاً شاید بخواهید آپشن کاشی زنده را خاموش کنید. اگر دارید بیش از یک اکانت را پین می‌کنید، باید برای آن‌ها گروهی از کاشی‌ها را بسازید.

 

 

 

همانطور که قبلاً هم گفته شد، راه‌های مختلفی برای سفارشی‌سازی منوی استارت ویندوز 10 وجود دارد. شما می‌توانید هر چند تعداد آیتم که می‌خواهید را پین کنید؛ بدین‌ترتیب می‌توان از یک لوکیشن، براحتی به چیزهای مختلف دسترسی پیدا کرد.

 

[1] Live Tiles

 

 منبع: کی بازار (فروشگاه آنلاین نرم افزارهای اورجینال)، با دریافت انواع لایسنس‌های معتبر از تامین‌کنندگان جهانی این امکان را برای تمام کاربران فراهم آورده است تا در چند ثانیه، از خدماتی بین‌المللی لذت ببرند. در کی بازار امکان خرید لایسنس‌های اورجینال نرم افزار‌های کاربردی و امنیتی (ویندوز اورجینال، آفیس اورجینال، آنتی ویروس اورجینال، آنتی ویروس کسپرسکی، آنتی ویروس پادویش و آنتی ویروس نود 32) بصورت ارسال آنی فراهم آمده است.