۱۳۹۷/۹/۲۸ فناوری اطلاعات

کی بازار- فوروارد کردن ایمیل برای برخی کار سختی است که باید مدام در روز انجامش دهند. کاربران جیمیل (و بسیاری از مشتریان دیگر) می‌دانند که تنها می‌شود یک ایمیل را در آنِ واحد به آدرس دیگر فوروارد کرد. بنابراین اگر چندین ایمیل داشته باشید و بخواهید همه‌شان را به طور همزمان فوروارد کنید باید هر یک را جداگانه باز کرده، گزینه‌ی Forward روی هر کدام را کلیک نموده و آن وقت فورواردشان کنید. اما شاید خیلی‌ از شما با خود گفته‌اید ای کاش راهی بود تا بشود دسته‌ای ایمیل را در بازه‌‌ی زمان کوتاه‌تری فوروارد کرد. اما آیا واقعاً راهی برای فوروارد همزمان چند ایمیل در سرویس جیمیل وجود دارد؟ خوشبختانه باید بگوییم، بله.

Multi Forward for Gmail نام افزونه‌ایست که در مرورگر کروم تعبیه شده است. این افزونه به شما اجازه می‌دهد تا چندین ایمیل را به طور همزمان در اکانت جیمیل خود فوروارد کنید. با ما همراه شوید تا در ادامه طریقه‌ی انجام این کار را به شما آموزش دهیم:

1. در فروشگاه اینترنتی کروم‌استور، به صفحه‌ی افزونه‌ی Multi Forward for Gmail رفته و به منظور اضافه کردن افزونه به مرورگر خود، روی گزینه‌ی Add to Chrome کلیک کنید.

 

 

 

2. با این اقدام، باید صفحه‌ی باز شود که از شما می‌پرسد آیا مایلید این افزونه را به مرورگر خود اضافه کنید یا خیر. برای تأیید روی گزینه‌ی Add کلیک نمایید.

 

 

 

3. این افزونه اکنون باید به مرورگر کروم شما اضافه شده باشد. شما می‌توانید آیکون آن را در نوار آدرس مرورگر خود مشاهده کنید. برای آنکه این افزونه درست کار کند، باید مرورگر را یک بار ببندید و دوباره باز کنید.

 

 

 

4. و اکنون پروسه‌ی فوروارد همزمان به طور واقعی آغاز می‌شود. اینباکس جیمیل خود را باز کرده و ایمیل‌هایی را که می‌خواهید فوروارد کنید انتخاب نمایید. روی آیکون فلش کوچک که کنار گزینه‌های همیشگیِ جیمیل است (در بالا) کلیک کنید.

 

 

 

5. در این مرحله، افزونه از شما می‌خواهد Sign in کنید. تنها کافیست یک بار این کار را انجام دهید و بعد از آن دیگر نیازی به انجام این کار نیست. روی گزینه‌ی Sign in کلیک نموده، وارد اکانت جیمیل خود شده و اپ را تأیید کنید.

 

 

 

6. با انجام این کار، یک بار دیگر روی آیکون فوروارد دسته‌جمعی در اینباکس خود کلیک کرده و سپس نام‌ گیرنده‌هایی را که می‌خواهید به آن‌ها ایمیل ارسال کنید وارد نمایید. شما می‌توانید چند آدرس ایمیل وارد کنید و وقتی کارتان تمام شد، تنها کافیست روی دکمه‌ی Multi-Forward بزنید تا فرآینده فوروارد همزمان آغاز شود. 

 

 

 

7. فوروارد ایمیل‌های انتخاب‌شده کمی زمان می‌برد. در طول این فرآیند نمایه‌ی زیر را دریافت خواهید کرد.

 

 

 

8. وقتی همه‌ی ایمیل‌ها فوروارد شد، پیامی خواهید دید که نشان می‌دهد عملیات فوروارد همزمان به طور کامل انجام گشته و هر ایمیلی به دست گیرنده رسیده است.

نتیجه‌گیری

با این ترفند دیگر لازم نیست مدام بر سر ارسال ایمیل‌ها به چند گیرنده اعصابتان را خرد کنید. شما اکنون قادرید همه‌ی ایمیل‌ها را با این افزونه‌ی کوچکِ کرومی به طور همزمان فوروارد نمایید.  

 

منبع: کی بازار (فروشگاه آنلاین نرم افزارهای اورجینال)، با دریافت انواع لایسنس‌های معتبر از تامین‌کنندگان جهانی این امکان را برای تمام کاربران فراهم آورده است تا در چند ثانیه، از خدماتی بین‌المللی لذت ببرند. در کی بازار امکان خرید لایسنس‌های اورجینال نرم افزار‌های کاربردی و امنیتی (ویندوز اورجینال، آفیس اورجینال، آنتی ویروس اورجینال، آنتی ویروس کسپرسکی، آنتی ویروس پادویش و آنتی ویروس نود 32) بصورت ارسال آنی فراهم آمده است.