۱۳۹۷/۱۰/۲ فناوری اطلاعات

کی بازار- بهتر نمی‌شد اگر دستیار گوگل با کلمه‌ای که تنها خودتان می‌دانید بیش از یک کار را انجام می‌داد؟ علاوه بر فرمان‌های معمولی برای نمایش وضعیت آب و هوا، شما همچنین می‌توانید کاری کنید دستیار گوگل اپ‌های بخصوصی را به ترتیبِ دلخواه شما باز کند.

برای مثال، تنها با یک کلمه می‌توانید کاری کنید تا اخبار را نمایش داده و واتس‌اپ را برای شما باز کند. اگر از آن دست افرادی هستید که همیشه روی روال خاصی برخی اپ‌ها را باز می‌کنید این ترفند می‌تواند حسابی در وقت شما صرفه‌جویی کند.

چگونه فرمان‌های دستیار گوگل را شخصی‌سازی کنیم؟

برای ساخت فرمان‌های دستیار مخصوص به خودتان، اپ گوگل را باز کنید و روی آیکون همبرگر در پایین سمت راست بزنید. سپس به بخش تنظیمات (در پایین) رفته و زیر Google Assistant گزینه‌ی Settings (یکی مانده به آخر) را انتخاب کنید.

 

 

در صفحه‌ی بعدی روی تب Assistant زده و Routines را انتخاب کنید. دستیار گوگل از قبل برخی دستورات را برای شما آماده خواهد کرد. دکمه‌ی آبی‌رنگ در پایین سمت راست را فشار دهید تا بتوانید فرمان‌هایتان را شخصی‌سازی کنید.

 

 

وقتی در صفحه‌ی روتین New قرار گرفتید، روی گزینه‌ی Add commands بزنید تا کلمه‌ای که چند عمل را مورد هدف قرار می‌دهد اضافه شود. در زیر، آپشن Add action را خواهید دید. بعد از انتخاب آن، می‌توانید از بین عمل‌های محبوب همچون tell me about the weather، tell me about my commute home، broadcast I’m home، read unread texts و خیلی‌های دیگر چند تایی را برگزینید. 

چطور فرمان‌های دستیار گوگل را شخصی‌سازی کنیم؟

اگر عملی وجود دارد که به اطلاعات بیشتری همچون شماره تلفن نیاز داشته باشد روی چرخ‌دنده (که در کنار قرار دارد) بزنید تا اطلاعات اضافی اضافه شود.

 

 

وقتی کارتان با اضافه کردن عمل تمام شد، یادتان نرود که باید Add option را در بالای صفحه بزنید تا تغییرات اعمال‌شده ذخیره شوند. وقتی شخصاً عملی را که می‌خواهید دستیار گوگل برایتان انجام دهد اضافه می‌کنید همین رویه اعمال می‌شود. چنانچه می‌خواهید عمل‌های بیشتری اضافه کنید، می‌توانید هر چند بار تعدادی که نیاز دارید روی گزینه‌ی Add action بزنید.

شما همچنین می‌توانید با زدن بر روی روتین و بعد کلیک روی گزینه‌ی Change Order، ترتیب عمل‌ها را طبق رویه‌ای خاص تغییر دهید. با این کار، فهرستی از عمل‌ها را مشاهده خواهید کرد. به مدت چند لحظه روی عمل‌ها فشار آورید و آن‌ها را به ترتیبی که دوست دارید درست کنید. برای ذخیره کردن تغییراتِ اعمال‌شده تنها کافیست روی دکمه‌ی Back بزنید.

 

 

همچنین می‌توانید رسانه را به روتین خود اضافه کنید. روی آپشن Add media بزنید. همچنین می‌توانید محتواهای صوتی را نیز همچون موزیک، اخبار، رادیو، پادکست و کتاب‌های صوتی (حتی صداهایی برای خواب) اضافه کنید. هر کدام از این آپشن‌های رسانه‌ای را می‌توان سفارشی‌سازی کرد. برای مثال اگر انتخاب کردید که اخبار بشنوید، روی چرخ‌دنده بزنید و یا منبع جدید را اضافه و یا آن را حذف کنید.

 

 

وقتی هر عملی را که می‌خواستید اضافه کردید روی علامت تیک در بالای صفحه بزنید و همه‌چیز را ذخیره کنید. روتین تازه طراحی‌شده‌ی شما اکنون باید به طور خودکار روی فهرست Custom پدیدار شود.

نتیجه‌گیری

نیاز هر کاربری با سایر کاربرها متفاوت است. به لطف این فرمان‌های سفارشی‌سازی‌شده، عمل‌ها به همان ترتیب دلخواه شما انجام می‌شوند تا نیاز هر کاربری همانطور که می‌خواهد برآورده شود.

 

منبع: کی بازار (فروشگاه آنلاین نرم افزارهای اورجینال)، با دریافت انواع لایسنس‌های معتبر از تامین‌کنندگان جهانی این امکان را برای تمام کاربران فراهم آورده است تا در چند ثانیه، از خدماتی بین‌المللی لذت ببرند. در کی بازار امکان خرید لایسنس‌های اورجینال نرم افزار‌های کاربردی و امنیتی (ویندوز اورجینال، آفیس اورجینال، آنتی ویروس اورجینال، آنتی ویروس کسپرسکی، آنتی ویروس پادویش و آنتی ویروس نود 32) بصورت ارسال آنی فراهم آمده است.