۱۳۹۷/۱۰/۳ فناوری اطلاعات

کی بازار- کریسمس در راه است... و همه می‌دانیم که در ایام تعطیلات جشن سال نو تعداد پیام‌های تبریک چقدر زیاد می‌شود. اینستاگرام نیز بخوبی به این مسئله واقف است و از همین روست که تصمیم گرفته کریسمس امسال تبریک گفتن‌ها را برای کاربرانش آسان‌تر کند. اینستاگرام، قابلیت ارسال پیام صوتی را برای سرویس اجتماعی محبوب خود در نظر دیده است؛ قابلیتی که بیشتر از شما، انگشتان شما قدردان خواهند بود؛ زیرا دیگر نیازی نیست انگشت خود را روی آیکون میکروفون نگه دارید تا صدایتان ضبط شود. اگر در سرویس‌های صوتی و یا سایر اپ‌های پیام‌رسان پیام صوتی فرستاده‌اید پس استفاده از قابلیت جدید اینستاگرام باید برایتان همچون آب خوردن باشد.

این کار بسیار ساده است. مکالمه‌ی از قبل شروع‌شده‌ی خود را در اینستاگرام باز کرده و یا چت جدیدی در این سرویس اجتماعی باز کنید. یکی از راه‌های شروع مکالمه این است که روی عکس پروفایل فرد بزنید و بعد آپشن  Message را انتخاب کنید.

 

 

درست مثل هر اپ دیگری، تنها کاری که باید بکنید این است که آیکون میکروفون را فشار داده و نگه دارید تا صدایتان ضبط شود. اگر پیامی که در حال ارسالش هستید طولانی است، راه‌های دیگری هم برای ضبط پیام‌تان وجود دارد (دیگر نیازی نیست آنقدر آیکون میکروفون را نگه دارید تا دستتان خواب برود).

در واتس‌اپ برای ضبط پیام صوتی باید چند ثانیه آیکون میکروفون را با انگشت خود نگه دارید؛ در قابلیت جدید اینستاگرام نیز همین کار را می‌بایست انجام دهید. بعد از کمی نگه داشتن، آیکون را سوایپ کرده و رهایش کنید. حال دیگر فرآیند ضبط کار خود را بدون آنکه انگشت‌تان مدام روی آیکون باشد انجام خواهد داد.

 

 

وقتی پیامتان را دادید، برای ارسال پیام روی کمان سمت راست بزنید. اگر اشتباهی کردید و دلتان می‌خواهد پیام را پاک کنید، تنها کافیست به سمت چپ سوایپ کرده و آن را به سمت آیکون سطل آشغال هدایت نمایید. وقتی پیام ارسال شد، ممکن است بخواهید یک جای بخصوص از وُیس خود را گوش دهید. برای انجام این کار، انگشت خود را روی خطوط موج صوتی گذاشته و آن را به هر طرف که دوست دارید بکشید تا نهایتاً بخش مورد نظر را پیدا کرده و بدان گوش دهید (وقتی بخش دلخواه را پیدا کردید انگشت خود را رها کنید).

اگر صدای ضبط شده را با انگشت خود به سمت جلو بکشید رنگش مشکی  و اگر آن را به سمت عقب بکشید رنگ آن خاکستری می‌شود. برای انجام این کار باید یادتان باشد که صدای ضبط شده باید در حال پخش باشد؛ در غیر این صورت هیچ تغییری رویش اعمال نمی‌شود.

اگر صدای ضبط‌شده‌ای را که دریافت کردید دوست داشته‌اید می‌توانید آن را با علامت قلب نشانه‌گذاری کنید.  اگر هم نظرتان عوض شد می‌توانید یک بار روی قلب زده تا ناپدید شود. به یاد داشته باشید که حداکثر زمانی که می‌شد در سرویس اینستاگرام صدا ضبط کرد یک دقیقه است. همینطور اینکه وُیس‌ها در چت هر دو کاربر ذخیره خواهند شد.

چطور پیام صوتی خود را Unsend کنیم؟

تا دوازده ساعت فرصت دارید پیام صوتی خود را در چت اینستاگرامی‌تان بردارید (Unsend کنید). برای انجام این کار پیام صوتی خود برای چند لحظه فشار دهید تا عبارت Unsend Message پدیدار شود.

 

 

سپس روی آن زده تا پنجره‌ی دیگری را مشاهده کنید که به شما می‌گوید با پاک کردن این پیام، صدای ضبط‌شده هم برای شما و هم برای طرف مقابل پاک خواهد شد. اگر مطمئنید که می‌خواهید پیام صوتی خود را هم برای خود و هم طرف مقابل پاک کنید روی گزینه‌ی Unsend زده تا وُیس برداشته شود.

نتیجه‌گیری

ارسال پیام صوتی خیلی وقت است در سرویس‌های پیام‌رسان تعبیه شده است و دیگر اضافه کردن چنین قابلیتی آنقدرها هم نمی‌تواند هیجان‌انگیز باشد. اما شرط می‌بندیم کاربران اینستاگرامی خیلی وقت بود بی‌صبرانه انتظار چنین قابلیتی را می‌کشیدند. حال خوشا به حال شما کاربران اینستاگرام که در کنار تمامی ویژگی‌های منحصر به فرد این پلت‌فرم اجتماعی اکنون از قابلیت ارسال پیام‌صوتی به همدیگر نیز برخوردار شده‌اید.

 

 منبع: کی بازار (فروشگاه آنلاین نرم افزارهای اورجینال)، با دریافت انواع لایسنس‌های معتبر از تامین‌کنندگان جهانی این امکان را برای تمام کاربران فراهم آورده است تا در چند ثانیه، از خدماتی بین‌المللی لذت ببرند. در کی بازار امکان خرید لایسنس‌های اورجینال نرم افزار‌های کاربردی و امنیتی (ویندوز اورجینال، آفیس اورجینال، آنتی ویروس اورجینال، آنتی ویروس کسپرسکی، آنتی ویروس پادویش و آنتی ویروس نود 32) بصورت ارسال آنی فراهم آمده است.