۱۳۹۷/۱۰/۴ فناوری اطلاعات

کی بازار- شنیده‌اید که می‌گویند خودش همه‌چیز را می‌برد و می‌دوزد؟ حکایت برخی اپ‌ها و سرویس‌ها هم همین است. خیلی از اوقات سرویس‌ها و اپلیکیشن‌ها ویژگی‌ها و قابلیت‌های جدیدی را عرضه و به اجبار به کاربران تحمیل می‌کنند. در چنین شرایطی آن‌ها همیشه فرض را بر این می‌گذارند که کاربران از این قابلیت‌ها خوششان آمده و حسابی لذت خواهند برد (که برای کاربران می‌تواند حس بسیار آزاردهنده‌ای باشد). گوگل هم همین کار را با ما کاربرانش کرده است: پخش خودکار ویدیوها در نیوزفید اپِ یوتیوب. اما با این حال بیایید کمی منصف باشیم... بر خلاف فیسبوک که ویدیوهایش با صدا پخش می‌شوند، در یوتیوب ویدیوها سکوت و آرامش نسبی کاربران خود را با یک سر و صدای آنی بر هم نمی‌زنند. اما به هر حال اگر اپِ یوتیوب را روی گوشی خود استفاده می‌کنید این ویژگی می‌تواند حتی بیشتر نیز آزارتان دهد (به دلیل داده‌ها یا پهنای باند محدود). همه‌ی اینها را هم که کنار بگذاریم، شاید شما نیز مثل من صرفاً دوست نداشته باشید ویدیوها به طور خودکار پخش شوند. هر دلیلی که می‌خواهد داشته باشد.... در ادامه با ماه همراه شوید تا روش جلوگیری از پخش خودکار ویدیوها در اپ یوتیوب را خدمتتان آموزش دهیم:

غیرفعال کردن ویدیوها در صفحه‌ی خانگی یوتیوب

اگر خوش‌شانس باشید پیام اولیه‌ای را دریافت خواهید کرد مبنی بر اینکه یوتیوب قرار است ویدیوهایی را به صورت خودکار برای شما پخش کند (از طریق نیوزفید یا همان صفحه‌ی خانگی). در چنین موقعیتی خیلی راحت می‌توانید به بخش تنظیمات (در نوتیفیکیشن) رفته و آن را از "پخش همیشگی" به "پخش تنها وقتی گوشی به وای‌فای وصل است" تغییر داده و یا به طور کلی همه‌چیز را با هم غیرفعال کنید.

 

 

اگر هم بدشانس باشید که از پیام اولیه (هنگام اجرای یوتیوب) غافل خواهید ماند. اما باز هم راهی برای غیرفعال کردن ویدیوها وجود دارد: روی آیکون پروفایل در گوشه بالا سمت راست اپ زده و به بخش Settings > AutoPlay بروید. از آنجا می‌توانید دو رفتارِ پخش خودکار را مدیریت نمایید:

یکی ویژگی Autoplay on Home و دیگری ویژگیِ Autoplay to next video.

من شخصاً هر دو خاموش می‌کنم....هرگز طرفدار ویدیوهایی که بی‌اجازه برای خودشان پخش می‌شوند نبوده‌ام.

 

 

دلیل اینکه اپ‌ها و سرویس‌ها ویدیوها را به صورت خودکار پخش می‌کنند این است که طبق نتایج بررسی‌ها و تحقیقات، کاربران بدین‌ترتیب بیشتر درگیر اپِ یوتیوب خواهند شد (انگار یک‌جورهایی سرشان با این ویدیوها -به طور ناخودآگاه- گرم می‌شود). برای مثال، محال است وقتی دارید چیزی را در سرویس نتفلیکس تماشا می‌کنید پیش‌نمایش‌هایی را که به طور خودکار پخش می‌شوند نبینید. شاید برخی کاربران از دیدن چنین ویدیوهای خودکاری لذت ببرند اما باید اعتراف کرد اکثریت چنین قابلیتی را آزاردهنده می‌دانند.

 

منبع: کی بازار (فروشگاه آنلاین نرم افزارهای اورجینال)، با دریافت انواع لایسنس‌های معتبر از تامین‌کنندگان جهانی این امکان را برای تمام کاربران فراهم آورده است تا در چند ثانیه، از خدماتی بین‌المللی لذت ببرند. در کی بازار امکان خرید لایسنس‌های اورجینال نرم افزار‌های کاربردی و امنیتی (ویندوز اورجینال، آفیس اورجینال، آنتی ویروس اورجینال، آنتی ویروس کسپرسکی، آنتی ویروس پادویش و آنتی ویروس نود 32) بصورت ارسال آنی فراهم آمده است.