۱۳۹۷/۱۰/۱۸ فناوری اطلاعات

کی بازار- برای خیلی از ما، اینترنت منبع اصلی اخبار جدید است. اکثر ما زمان بسیاری را صرف خواندن مقالات و اخبار می‌کنیم تا خود را تا حد ممکن با جریانات روز همسو کنیم. منابع خبری بسیاری وجود دارند که هر یک انواع مختلف خبر را ارائه می‌دهد. با این حال، اینکه هر روز هر یک از این وبسایت‌های خبری را باز کنیم کاری بسیار زمان‌بر خواهد بود. به همین دلیل است که هر کاربری به افزونه‌های خبرخوان -روی مرورگر خود- نیاز دارند.

از آنجایی که بسیاری از کاربران اینترنت، کروم را به عنوان مرورگر پیش‌فرض خود انتخاب می‌کنند، در ادامه فهرستی از 5 افزونه‌ی برتر خبرخوان روی این مرورگر محبوب را ارائه داده‌ایم که هر یک از آن‌ها می‌توانند مهترین رویدادهای روز را از منابع مختلف انتخاب کرده و همه را یک جا برای شما به نمایش بگذارند؛ بنابراین دیگری نیازی نیست وقت با ارزش خود را صرف هر یک از خبرها به طور جداگانه کنید.

پیش از آنکه به سراغ این 5 افزونه برویم در زیر فهرستی از دیگر سرویس‌ها و اپ‌هایی که با استفاده از آن‌ها می‌توانید خبرهای مهم روز را دریافت کنید خدمتتان تقدیم کرده‌ایم:

و حال این شما و این هم افزونه‌های خبرخوان گوگل:

  1. News Tab

 

 

News Tab: یکی از بهترین افزونه‌های خبرخوان که روی کروم تعبیه شده است. این افزونه به طور خودکار خبرهای جدید را از ناشران مشهور برداشته و یکجا به شما ارائه می‌دهد. اگر هم به حیطه‌ی خاصی علاقه دارید و دوست دارید بیشتر خبرهای آن بخش را دنبال کنید این افزونه به شما اجازه می‌دهد تا منابع آن زمینه را اضافه کرده تا دیگر حتی یک خبر از آن را از دست ندهید. هر بار که تب جدیدی را در کروم باز کنید، همه‌ی خبرها روی نمایشگر شما نشان داده خواهند شد (بسیار سریع و بدون هیچ اتلاف وقتی).

چرا News Tab؟

ü     رابط کاربری تمیز با تم‌های تاریک

ü     آفلاین (قابلیت خواندن خبر در زمانی دیگر)

ü     یادآورها

ü     منابع خبرهای داخلی و بین‌المللی در بیش از 130 منطقه و زبان (در سراسر جهان)

  1. Panda 5

 

 

Panda 5 یکی از بهترین افزونه‌های خبرخوان تا به امروز است. این افزونه به شما اجازه می‌دهد تا چندین وبسایت را به طور همزمان مرور کنید. شما همچنین می‌توانید تب جدید خود را برای دیدن سرخط‌های جدید خبری (از منابع خاص) و نیز موضوعات مشخص، شخصی‌سازی کنید. برای انجام این کار، طراحی‌های مختلفی وجود دارد: حالت تمرکز، تایمر Pomodoro، نوت‌پد، بک‌گراند و غیره.

چرا Panda 5؟

ü     اخبار را از چند منبع خبری به طور همزمان مرور می‌کند

ü     تب جدید شما را شخصی‌سازی می‌کند

ü     تجربه‌ی خوانشی متمرکز به شما ارائه می‌دهد

ü     دارای آپشن جستجو داخل نیوزفید است

  1. Breaking News Tab

 

 

Breaking News Tab افزونه‌ی خبرخوان خوب دیگریست که در کروم تعبیه شده است و همه‌ی خبرهای روز جهان را به طور کامل و یکجا در اختیارتان قرار می‌دهد. شما می‌توانید منابع و موضوعات خبری مورد علاقه‌ی خود را انتخاب نموده و بر اساس همان علایق، تب جدید کروم را سفارشی‌سازی کنید. یکی از قابلیت‌های خوب این افزونه این است که به محض آنکه منابع و موضوعات مورد علاقه‌ی خود را انتخاب می‌کنید، جدیدترین‌ها و مرتبط‌ترین‌ها را برایتان طبقه‌بندی می‌کند.

چرا Breaking News Tab؟

ü     بدون ترک تب جدید، مقالات را تا آخر می‌خوانید

ü     هر فید توییتر یا آر‌اس‌اسی را می‌توانید دنبال کنید

ü     می‌توانید آن را روی وب، اندروید و آی‌آو‌اس اجرا کنید

  1. Rowe News

 

 

درست مانند دیگر افزونه‌های خبرخوان که در این فهرست نام برده شدند، Rowe News نیز تازه‌های روز را در تب جدید برایتان مهیا می‌کند. آنچه این افزونه را از سایر افزونه‌ها متمایز می‌سازد، قابلیت شناسایی منابع خبری مورد علاقه‌ی شما و افزودن آن‌ها به مجموعه‌تان است. تنها ایراد آن این است که نمی‌توانید موضوع خبری خاصی را به عنوان پیش‌فرض روی این افزونه تنظیم کنید. بنابراین اگر کسی تنها به خبرهای جهانی علاقه دارد بعید است چنین افزونه‌ای به کارش بیاید.

چرا Rowe News؟

ü     تنها با یک کلیک، اخبار را در رسانه‌های اجتماعی به اشتراک می‌گذارد

ü     پشتیبانی آفلاین برای منابع خبری

ü     تجربه‌ی خواندن اخبار بدون هیچ اگهی و تبلیغات

ü     بازی‌ها

 

  1. RSS Feed Reader

 

 

این افزونه که بدان فیدر هم می‌گویند از آن آر‌اس‌اس‌های قدیمی و محبوب‌ است: بهترین انتخاب برای آن‌هایی که نمی‌خواهند نظم تب مرورگر کرومشان بر هم زده شود. این افزونه رابط کاربری بسیار تمیزی دارد و هر بار که بدان دسترسی پیدا کنید، همه‌ی خبرهای جدید را به طور یکجا در اختیارتان قرار می‌دهد. فیدر برای سفارشی‌سازی فید، گزینه‌های مختلفی به شما ارائه می‌دهد و تنها ایرادش این است که آنقدر گزینه‌های مختلف می‌دهد که برخی اوقات کاربری که به چنین فضاهایی عادت ندارد ممکن است دچار سردرگمی شود.

چرا فیدر؟

ü     تم‌های روشن و تیره برای تجربه‌ی خوانشی راحت‌تر

ü     پشتیبانی از فیدهای RSS و Atom

ü     پشتیبانی از فیدهای داخلی و خارجی

 

منبع: کی بازار (فروشگاه آنلاین نرم افزارهای اورجینال)، با دریافت انواع لایسنس‌های معتبر از تامین‌کنندگان جهانی این امکان را برای تمام کاربران فراهم آورده است تا در چند ثانیه، از خدماتی بین‌المللی لذت ببرند. در کی بازار امکان خرید لایسنس‌های اورجینال نرم افزار‌های کاربردی و امنیتی(ویندوز اورجینال، آفیس اورجینال، آنتی ویروس اورجینال، آنتی ویروس کسپرسکی، آنتی ویروس پادویش و آنتی ویروس نود 32) بصورت ارسال آنی فراهم آمده است.