۱۳۹۷/۱۰/۲۵ فناوری اطلاعات

کی بازار- در جهان امروزی محال است بتوان سر و صداهایی را که از گوشی‌ها بیرون می‌آید نادیده گرفت. این صداها همیشه حواس ما را پرت می‌کنند، خصوصاً صدای هشدارهای متنی و پیام‌رسان‌ها. بعضی وقت‌ها می‌شود آن‌ها را نادیده گرفت و یا بی‌صدا کرد اما خیلی از وقت‌ها این گزینه در اختیار ما نیست. برای مثال وقت‌هایی که در جلسه‌اید یا پشت فرمان یا حتی وقتی دارید استراحت می‌کنید باید لحظه‌ای مکث کنید و پاسخ پیام را بدهید و یا آلارمی را خاموش کنید. در ادامه با ما همراه شوید تا نحوه‌ی پاسخ خودکار (از تمامی اپ‌های پیام‌رسان) را بدون آنکه خود را به زحمت بیاندازید آموزش دهیم:

در سیستم‌عامل اندروید، اپ‌های طرف سوم زیر می‌توانند به شما کمک کنند تا از داخل پیام‌رسان‌های مختلف و یا سرویس اس‌ام‌اس جواب‌های فوری و اتوماتیک دهید:

Away: پاسخ اتوماتیک و رایگان از تمامی اپ‌های رسانه‌های اجتماعی

 

 

 

Away یک اپ پاسخ‌دهنده‌ی اتوماتیک است که کاربردی بسیار راحت دارد. این اپ تنها -برای گوشی‌های اندرویدی- با سرویس اس‌ام‌اس و WhatsApp کار می‌کند. با این حال برای سرویس فیسبوک مسنجر باید نسخه‌ی اندرویدی 7.0 یا بالاتر داشته باشید. این اپ رایگان تمام آن چیزی است که برای خلاصی از شر پیام‌های دریافتی (که گاهاً همراه با تبلیغات‌اند) نیاز دارید. جدا از پاسخ‌های خودکار استاندارد، همچنین می‌توانید برخی از پیام‌های خودتان را نیز ذخیره کنید تا در صورت لزوم و به فراخور شرایط آن‌ها را به طور اتوماتیک ارسال نمایید. این اقدام هوشمند پاسخ‌دهی خودکار به شما اجازه می‌دهد تا گیرنده‌ها بدانند شما دست‌کم پیام آن‌ها را دریافت کرده‌اید. با این وجود، اگر فکر می‌کنید این پیام‌ها در مکان‌هایی همچون جلسات اداری و رسمی می‌توانند آزاردهنده باشند، آن‌ها را پنهان کنید تا روی نمایشگر پدیدار نشوند.

TextAssured

TextAssured در پاسخ‌دهی‌های خودکار خود (به هشدارهای مکرر پیام‌رسان) کمی حسی‌تر عمل می‌کند. نسخه‌ی رایگان این اپ چندان کارکرد ویژه‌ای ندارد وچنانچه از آن توقع قابلیت‌های پیشرفته دارید باید برای دریافت نسخه‌ی پریمیوم آن مبلغی را پرداخت کنید. از میان ویژگی‌های قفل‌نشده می‌توانید پروفایل‌های متعدد برای پاسخ پیدا نموده (البته به فرستنده بستگی دارد) و ترتیب را بر اساس دلخواه خود اولویت‌بندی کنید. بنابراین، اعضای خانواده می‌توانند اولویت اول شما و فردی که تنها به صورت آنلاین او را دیده‌اید اولویت آخرتان باشد.

 

 

ساخت پروفایل پاسخ آسان است. شما می‌توانید انتخاب کنید آیا می‌خواهید برای متن‌های اس‌ام اس پاسخ خودکار بفرستید یا برای تماس‌ها و یا اپ‌ها. در حال حاضر، این شرکت تنها از فیسوک مسنجر و واتس‌اپ پشتیبانی می‌کند اما در نظر دارند تا اپ‌های دیگری را نیز به فهرست پشتیبانی خود اضافه کنند.

 

 

Drivemode

گرچه به لحاظ فنی Drivemode یک اپ پاسخ‌دهنده‌ی خودکار نیست اما تماس‌ها و پیام‌ها را در حال رانندگی بخوبی مدیریت می‌کند. شما می‌توانید فرمان‌های صوتی را با استفاده از تنظیمات هندزفری و نیز دکمه‌های تاچ بسیار بزرگ فعال‌سازی نموده و به طور بی‌سیم از این اپ به اپ دیگر بروید. جدا از سرویس اس‌ام‌اس، فیسبوک مسنجر و واتس‌اپ، Drivemode همچنین با Slack، Pandora، Spotify، Google Assistant، oogle Play Music، Player.fm و Google Maps نیز کار می‌کند. درایومود همچنین برای آی‌او‌اس نیز موجود است.

 

 

با یکبار راه‌اندازی این اپ، بلافاصله روی نمایشگرتان پدیدار می‌شود مگر آنکه آن را خاموش کنید. تنها کاری که باید انجام دهید این است که گوشی خود را روی هولدر یا کنسول خودرو قرار دهید. سوایپ کردن به سمت بالا یا پایین به شما این قابلیت را می دهد تا بتوانید نوتیفیکشین اپِ بعدی را ببینید.

 

 

نتیجه‌گیری

هشدارهای سرویس‌های پیام‌رسان روی گوشی می‌تواند برای خیلی‌ها آزاردهنده باشد. گوگل قرار بود در تاریخ آوریل 2018 از اپی به نام Reply App رونمایی کند اما به دلایل نامعلومی هیچگاه حتی این اپ را به مرحله‌ی بتا هم نرساند. کاربران اپل همچنین چنین گزینه‌ای ندارند زیرا سیستم‌عامل آی‌او‌اس به دلایل امنیتی نمی‌گذارد اپ‌هایش اطلاعات مختلف کاربر را رد و بدل کنند. به همین دلیل است که iOS 11 و نسخه‌های بعدی آن هیچکدام ویژگی Do Not Disturb ندارند.

 

منبع: کی بازار (فروشگاه آنلاین نرم افزارهای اورجینال)، با دریافت انواع لایسنس‌های معتبر از تامین‌کنندگان جهانی این امکان را برای تمام کاربران فراهم آورده است تا در چند ثانیه، از خدماتی بین‌المللی لذت ببرند. در کی بازار امکان خرید لایسنس‌های اورجینال نرم افزار‌های کاربردی و امنیتی(ویندوز اورجینال، آفیس اورجینال، آنتی ویروس اورجینال، آنتی ویروس کسپرسکی، آنتی ویروس پادویش و آنتی ویروس نود 32) بصورت ارسال آنی فراهم آمده است.