۱۳۹۷/۱۱/۱ فناوری اطلاعات

کی بازار- اینکه نگذارید تصاویر به طور اتوماتیک در کلاینت ایمیل شما دانلود شوند بخش مهمی از امنیت است (هم برای کامپیوتر شما و هم هویت آنلاین‌تان). دلایل مختلفی برای این کار وجود دارد. استفاده از تصاویری که حاوی کد مخرب هستند یکی از روش‌هایی است که اسکمرها و اسپمرها از آن برای آلوده کردن دستگاه و/یا شبکه‌ی شما استفاده می‌کنند. فرستنده قادر است ردیابی کند که آیا پیام را باز کرده‌اید یا خیر.

همچنین حجم زیادی از داده‌ها نیز به فرستنده مجدداً ارسال خواهد شد. وقتی دستگاه‌تان برای دانلود تصاویر به سرور وب کانکت شد، بسیاری چیزهای دیگر نیز هویدا می‌شود از جمله: آدرس ایمیل، نام و ورژن کلاینت ایمیل شما، آدرس آی‌پی شما، ISP شما، لوکیشن شما و خیلی چیز‌های دیگر. همه‌ی این اطلاعات می‌تواند توسط فرستنده جمع شود و مواد لازمی باشد برای تهیه‌ی یک برنامه‌ی خوبِ فیشینگ. اسکم‌های فیشینگ از تصاویر برای ارتباط دادن شما به سایت‌های فاسد استفاده می‌کنند؛ سایت‌هایی که گرچه فاسد اما در ظاهر بسیار موجه و قانونی به نظر می‌رسند (برای مثال، از بانک شما و یا حساب  PayPal). آن‌ها می‌توانند طوری فریبتان دهند که اطلاعات محرمانه‌ و یا سایر اطلاعات شخصی خود را وارد کنید.

جلوگیری از دانلود اتوماتیک تصاویر همچنین می‌تواند کارایی دستگاه یا شبکه‌ی شما را نیز ارتقا بخشد. همچنین با این کار دیگر شاهد پا‌پ‌آپ شدن‌های تصاویر زننده روی مانیتور خود ن نیز خواهید بود. در ادامه با ما همراه شوید تا نحوه‌ی بستن نمایش اتوماتیک تصاویر در اپِ ایمیل (Mail app) ویندوز 10 به شما آموزش دهیم:

1. اپ ایمیل را باز کرده و به بخش Settings (آیکون چرخ‌دنده) بروید (در گوشه پایین سمت چپ اپ).

 

 

2. سپس از داخل گزینه‌ی Settings روی Reading Pane کلیک کنید.

 

 

3. حال وقتی گزینه‌های Reading Pane باز می‌شوند، به سمت پایین اسکرول کنید و زیر بخش External Content سوئیچ کنار گزینه‌ی Automatically download external images and style formats except S/MIME Mail را خاموش نمایید.

 

 

4. تمام شد. اکنون وقتی پیام‌های حاوی تصاویر را باز می‌کنید، باید چیزی شبیه به تصویر زیر مشاهده کنید. شاید جای تصاویر را ببینید اما تصاویر واقعی نمایش داده نخواهند شد. اگر می‌خواهید تصاویر را دانلود کنید می‌توانید روی لینکی که زیر پیام قرار دارد کلیک نمایید. با این کار می‌توانید متوجه شوید که تصاویر تا چه اندازه بزرگ خواهند بود.

 

 

خواه امنیت بهتری می‌خواهید و خواه دوست ندارید یک سری تصاویر بی‌ربط و گاهاً زننده در ایمیل شما نمایش داده شود، خوب است اگر آن‌ها را برای همه‌ی پیام‌های خود ببندید.

 

منبع: کی بازار (فروشگاه آنلاین نرم افزارهای اورجینال)، با دریافت انواع لایسنس‌های معتبر از تامین‌کنندگان جهانی این امکان را برای تمام کاربران فراهم آورده است تا در چند ثانیه، از خدماتی بین‌المللی لذت ببرند. در کی بازار امکان خرید لایسنس‌های اورجینال نرم افزار‌های کاربردی و امنیتی(ویندوز اورجینال، آفیس اورجینال، آنتی ویروس اورجینال، آنتی ویروس کسپرسکی، آنتی ویروس پادویش و آنتی ویروس نود 32) بصورت ارسال آنی فراهم آمده است.