۱۳۹۷/۱۲/۴ فناوری اطلاعات

کی بازار- یکی از ویژگی‌های جدیدی که همراه با ویندوز 10 1803 -یعنی آپدیت آوریل 2018- معرفی شد Timeline بود. این قابلیت در حقیقت نسخه‌ی قوی‌ترِ Task View است (Alt + Tab) که سابقه‌ی اپ‌ها و آپدیت‌هایی را که رویشان کار می‌کرده‌اید -ارزش فعالیت تا 30 روز- نمایش می‌دهد. درحالیکه تایم‌لاین قابلیت بسیار کارامدی است؛ اما عموماً به نمایش اپ‌های ویندوزی و تاریخچه‌ی مایکروسافت اج محدود می‌شود.

پیشتر افزونه‌ای نیز توسط توسعه‌دهنده‌ای مستقل تحت عنوان Timeline Support ساخته شده که به شما اجازه می‌دهد فعالیت‌های هر دو مرورگر فایرفاکس و کروم را در تایم‌لاین ویندوز مشاهده نمایید. اما اکنون افزونه‌ی رسمی از سوی مایکروسافت ارائه شده است. در ادامه با ما همراه شوید تا شما را بیشتر با آن آشنا کنیم.

نحوه‌ی استفاده از افزونه‌ی تایم‌لاین کروم در ویندوز 10

از فروشگاه Chrome Web Store افزونه‌ی رسمی Timeline Chrome در ویندوز 10 را که Web Activities  نام دارد دانلود کنید. سپس افزونه را نصب نموده و بعد به اکانت مایکروسافت خود وارد شوید. حال باید بدان اجازه دهید تا به اطلاعات اکانت شما دسترسی پیدا کند. 

 

 

 

بعد از لاگین شدن و اجازه دادن، آیکونِ این افزونه آبی خواهد شد و شروع خواهد کرد به ردیابی وبسایت‌هایی که در گوگل‌کروم بازدید می‌کنید. این افزونه همچنین تمام این پروسه‌ی ردیابی را روی تایم‌لاین شما نمایش خواهد داد.

 

 

 

همچنین شایان ذکر است که اگر از لانچر مایکروسافت روی دستگاه اندرویدی خود استفاده می‌کنید، فعالیت کروم شما با بخش فعالیت تایم‌لاین خود نیز همگام‌سازی خواهد شد. در گوشی خود به Launcher Settings > Your Feed رفته و تاگل روی سوئیچ  Timeline را روشن کنید. آنوقت فعالیت تایم‌لاین پی‌سی خود را خواهید دید- شامل کروم و اج.

 

 

 

برای آنکه مطمئن شوید تاریخچه‌ی تایم‌لاین بین دستگاه‌ها همگام‌سازی شده است باید ابتدا اطمینان حاصل کنید که  Activity History روی هر دستگاه و نیز اکانت مناسب مایکروسافت فعال شده است. با رفتن به Settings > Privacy > Activity History می‌توانید آن را خاموش یا روشن کنید. و چنانچه مایلید فرآیند همگام‌سازی با فعالیت کروم خود را متوقف سازید روی آیکون افزونه کلیک کرده و بعد sign out کنید.

 

 

 

همه‌اش همین بود. با نصب این افزونه ردیابی فعالیت‌های قدیمی‌تری که روی دستگاه‌های مختلف انجام می‌دادید آسان‌تر خواهد شد. 

 

منبع: کی بازار (فروشگاه آنلاین نرم افزارهای اورجینال)، با دریافت انواع لایسنس‌های معتبر از تامین‌کنندگان جهانی این امکان را برای تمام کاربران فراهم آورده است تا در چند ثانیه، از خدماتی بین‌المللی لذت ببرند. در کی بازار امکان خرید لایسنس‌های اورجینال نرم افزار‌های کاربردی و امنیتی(ویندوز اورجینال، آفیس اورجینال، آنتی ویروس اورجینال، آنتی ویروس کسپرسکی، آنتی ویروس پادویش و آنتی ویروس نود 32) بصورت ارسال آنی فراهم آمده است.