۱۳۹۷/۱۲/۲۵ فناوری اطلاعات

کی بازار- اصولاً ارسال فایل‌های رسانه‌ای بزرگ برای دوستان یا همکاران از طریق وب کار بسیار سخت و فرسایشی‌ای است. ضمیمه کردن یک فایل 1 گیگی در ایمیل و ارسالش به این آسانی‌ها نیست. سرویس‌های ایمیل در بخش ابعاد پیوست، محدودیت‌هایی دارند. و بسته به شرکت، سایز ضمیمه باید زیر 20 مگابایت یا کمتر باشد. خبر خوب اینکه سرویس‌های طرف‌سومی مانند WeTransfer وجود دارند که به شما اجازه می‌دهند بتوانید فایل‌های بزرگ را ارسال کنید. یا حتی می‌توانید فایل‌ها را از طریق OneDrive، Dropbox و یا سایر سرویس‌ها به اشتراک بگذارید. اما موزیلا به تازگی قابلیتی تحت عنوان فایرفاکس سِند (Firefox Send) عرضه کرده است. فایرفاکس سِند در حقیقت یک سرویس انتقال فایل رایگان است که به کاربر اجازه می‌دهد فایل‌های بزرگ را از هر مرورگری به اشتراک بگذارند. استفاده از آن خیلی آسان است. هر کسی می‌تواند تا 1 گیگابایت سایز، فایل ارسال کند و با داشتن اکانت فایرفاکس می‌توانید تا ارزش 2.5 گیگ داده را ارسال نمایید. علاوه بر این‌ها، این سرویس برای انتقال مطمئنِ فایل، رمزگذاریِ سر-تا-سر (end-to-end) نیز ارائه می‌دهد.

استفاده از فایرفاکس سِند برای اشتراک‌گذاریِ مطمئن فایل‌ها

استفاده از فایرفاکس سِند نمی‌توانست از این ساده‌تر باشد. تنها کافیست به send.firefox.com رفته و دکمه‌ای را بزنید تا فایل و یا فایل‌های مورد نیازتان را آپلود کرده و یا فقط آن‌ها را کشیده و رها کنید (drag and drop). اگر مجبورید فایلی بزرگ‌تر بفرستید، با ثبت نام در اکانت فایرفاکس می‌توانید به ارزش 2.5 گیگ فایل ارسال کنید. اکانت فایرفاکس را راه‌اندازی کرده تا فعالیت مرورگر روی دستگاه‌ها (شامل بوکمارک‌ها، تاریخچه، تب‌های باز، تنظیمات و ترجیحات) همگام‌سازی شود. پس اگر کاربر فایرفاکس هستید احتمال دارد از قبل اکانتی برای آن داشته باشید.

 

 

بعد از انتخاب فایل‌ها، گزینه‌ای دارید که بواسطه‌ی آن می‌توانید آن‌ها را طوری تنظیم کنید تا بعد از چند دانلود منقضی شوند (تا سقف 100 دانلود). حتی می‌شود جوری تنظیم کرد تا بعد از یک بازه‌ی زمانی خاص منقضی شوند- از 5 دقیقه تا حداکثر 7 روز. با این حال، برای تنظیم تعداد دانلودها باید با اکانت فایرفاکس خود وارد شوید. همچنین می‌توانید برای امنیت بیشتر با رمزعبوری از فایل‌های خود مراقبت کنید.

 

 

بعد از انتخاب دکمه‌ی Upload فایل‌هایتان در یک فایل زیپ واحد ترکیب خواهند شد. شما سپس قادر خواهید بود روند آپلود را نظاره کرده و در صورت لزوم آن را لغو نمایید.

 

 

وقتی فایل‌ها آپلود شدند، پیامی دریافت خواهید کرد با یک لینک که می‌توانید آن را کپی نموده و به فردی که محتوای آپلود شده‌ی شما را نیاز دارد ارسال کنید.

 

 

گیرنده تنها باید روی لینک کلیک نموده، در صورت لزوم رمزعبور را تایپ کرده و فایل‌ها را دانلود کنند. همین! عالی و بی‌دردسر.

 

 

وقتی تعداد دانلودها یا بازه‌ی زمانی تعیین‌شده به حد خود رسید، اگر فرد باری دیگر به لینک رود، بهشان گفته می‌شود که تعداد یا زمان منقضی شده است.

 

 

خوبی‌ این قابلیت رایگان بودنش است... هر کاربری می‌تواند تا سقف 1 گیگ اتنقال فایل داشته باشد. همچنین، شرکت موزیلا اعلام داشته که قرار است نسخه‌ی اپ اندرویدی را نیز برای آن عرضه کند. استفاده از این سرویس همچنین بسیار راحت است.

 

منبع: کی بازار (فروشگاه آنلاین نرم افزارهای اورجینال)، با دریافت انواع لایسنس‌های معتبر از تامین‌کنندگان جهانی این امکان را برای تمام کاربران فراهم آورده است تا در چند ثانیه، از خدماتی بین‌المللی لذت ببرند. در کی بازار امکان خرید لایسنس‌های اورجینال نرم افزار‌های کاربردی و امنیتی(ویندوز اورجینال، آفیس اورجینال، آنتی ویروس اورجینال، آنتی ویروس کسپرسکی، آنتی ویروس پادویش و آنتی ویروس نود 32) بصورت ارسال آنی فراهم آمده است.