۱۳۹۸/۲/۱۰ فناوری اطلاعات

کی بازار- یکی از ویژگی‌های ویندوز 10 که از همان اول مورد انتقاد تندی قرار گرفت، جدول زمانیِ آپدیت‌هاست. افراد گاهاً گزارش داده بودند که این سیستم‌عامل درست وقتی دارند کار مهمی انجام می‌دهند خود را ریستارت می‌کند؛ بدون اینکه حتی یک راه برای جلوگیری از آن پیش پای آن‌ها گذاشته شده باشد. البته راه‌های غیررسمی برای انجام این کار وجود دارد؛ اما مایکروسافت همیشه تا جایی که بتواند سعی می‌کند آپدیت‌های خود را اِعمال کند. در حقیقت این شرکت گمان می‌کند دارد در حق کاربرانش لطف می‌کند که آپدیت‌ها را به صورت خودکار بدان‌ها ارائه می‌دهد. این حرکت باعث می‌شود همیشه سیستم کاربران ایمن بماند و در مقابل ویروس‌های روز صفر و همچنین اکسپلویت‌هایی که شناسایی می‌شوند خود را به بهترین نحو ممکن محافظت کند. اگر کاربران می‌توانستند این بروزرسانی‌ها را به تعویق بیاندازند آنگاه شاید آنقدر آن‌ها را پشت گوش می‌انداختند تا در نهایت پی‌سی‌شان به چنگ بدافزارها گرفتار شود.

مشکل آپدیت‌های اتوماتیک چیست؟

 

 

 

با این حال، اینطور به نظر می‌رسد که آپدیت‌های ویندوزی دارند به جای آنکه مشکلات را حل کنند مشکلات می‌آفرینند. آپدیت اکتبر (October Update) نمونه‌ی بارزی از این ایراد است: کاربران به هیچ‌وجه نمی‌توانستند جلوی این آپدیت را بگیرند چون ویندوز 10 شدیداً می‌خواست کاربران این بروزرسانی را به طور خودکار دانلود نمایند. بنابراین، اینطور شد که تقریباً همه موافقند آپدیت شدن اتوماتیک ویندوز چیز خوبی نیست. در حال حاضر مایکروسافت دیگر در بخش ارائه‌ی بروزرسانی‌ها قابل‌اعتماد نیست؛ به حدی رسیده است که شاید کاربران حاضرند پی‌سی‌های خود را دستی دستی خراب کنند اما مجبور نباشند زیر بار این آپدیت‌های تحمیل‌شده بروند.

و حالا راه‌حل مایکروسافت چیست؟  

 

 

مایکروسافت اعلام کرده است که نهایتاً دارد به کاربران خود این اختیار را می‌دهد تا بر روی آپدیت‌های خود نظارت داشته باشند. قرار است این اتفاق در آپدیت ماه می 2019 رقم بخرود؛ البته ظرافت‌های دیگری نیز در این بروزرسانی وجود خواهد داشت که بزودی آن را شاهد خواهیم بود. بعد از عرضه‌ی این آپدیت، دیگر می‌توانید بروزرسانی‌ها را به طور دستی تحلیل و دانلود کنید. همچنین می‌توانید در صورت تمایل بروزرسانی‌ها را نیز چک کنید اما برخلاق سیستم فعلی این کار باعث نمی‌شود تا آپدیت‌ها به طور خودکار دانلود و نصب شوند. همچنین مایکروسافت قول داده است که آپدیت‌هایش قرار است وقت‌شناس‌تر شوند؛ بدین‌معنا که قرار است هوشمندتر شده و بدانند چه زمانی برای دانلود و نصب شدنشان بهتر است.

 

 

مایکروسافت اعلام کرده است که دارد تمرکز خود را روی این تغییر می‌گذارند و قرار است در آینده کیفیت این بروزرسانی‌ها خیلی بیشتر از قبل شود. این شرکت نهایتاً متوجه شد که کاربران زیادی از دست این ویژگی گله دارند و حال برای جبران مافات آماده است.

آیا می‌شود جلوی آپدیت‌ها را در ویندوز 10 گرفت؟  

اگر دنبال راهی برای بستن مسیر آپدیت‌ها می‌گردید باید بگوییم هیچ شانسی برای انجام این کار ندارید. شاید بتوانید آپدیت‌ها را تا سقف سی و پنج روز به تعویق بیاندازید اما هرگز نخواهید توانست از شر آن‌ها خلاص شوید. بعد از این مدت سی و پنج روزه باید سیستم‌عامل خود را بروز کنید تا فعالیتش را از نو شروع کند. البته در بازه‌ی زمانی سی و پنچ روزه براحتی می توان متوجه شد بدون داشتن آپدیت‌ها پی‌سی تا چه حد در معرض خطر قرار می‌گیرد؛ پس توصیه می‌کنیم بیش از حد آپدیت‌ها عقب نیاندازید.

 

منبع: کی بازار (فروشگاه آنلاین نرم افزارهای اورجینال)، با دریافت انواع لایسنس‌های معتبر از تامین‌کنندگان جهانی این امکان را برای تمام کاربران فراهم آورده است تا در چند ثانیه، از خدماتی بین‌المللی لذت ببرند. در کی بازار امکان خرید لایسنس‌های اورجینال نرم افزار‌های کاربردی و امنیتی(ویندوز اورجینال، آفیس اورجینال، آنتی ویروس اورجینال، آنتی ویروس کسپرسکی، آنتی ویروس پادویش و آنتی ویروس نود 32) بصورت ارسال آنی فراهم آمده است.