۱۳۹۸/۲/۱۴ فناوری اطلاعات

کی بازار- مایکروسافت در تاریخ 2 می، سرویس کاملاً مدیریت‌شده‌ی خود را تحت عنوان Azure Blockchain معرفی کرد. این پلت‌فرم جدید BaaS (بلاکچین به عنوان سرویس) ظاهراً به کاربران خود اجازه خواهد داد تا روی شبکه‌ی از پیش‌تنظیم‌شده، اپ‌های بلاکچین بسازند. بر اساس گفته‌های فرانک شاو، مدیر بخش ارتباطات مایکروسافت، این سرویس «شکل‌گیری، مدیریت و کنترل شبکه‌های بلاکچینی را ساده‌تر می‌کند».

شاو در ادامه خاطرنشان کرد که سرویس  Azure Blockchain می‌تواند تنها با چند کلیک ساده یک شبکه‌ی جدید کنسرسیوم بسازد و یا به کاربر اجازه دهد تا عملیات پایه‌ای همچون افزودن کاربر جدید به شبکه را انجام دهد.

Quorum، پلت‌فرم منبع‌باز بلاکچین است که JPMorgan Chase آن را پشتیبانی می‌کند اولین پلتفرمی است که می‌تواند توسط Azure Blockchain Service مدیریت شود.

مارک راسینوویچ، مدیر ارشد فناوری Azure اینطور توضیح می‌دهد:

«از آنجایی که این پلت‌فرم بر مبنای پروتکل محبوب Ethereum (بزرگ‌ترین جامعه‌ی سازنده‌ی بلاکچین در جهان) ساخته شده است،  Quorum یک انتخاب طبیعی است».

Microsoft Azure اولین سرویس ساخت اپلیکیشن بلاکچین خود تحت عنوانWorkbench  را در تاریخ می 2018 منتشر کرد. این پلتفرم همچنین به منظور عملیات خودکار بلاکچین طرحی شده است (در این بخش منظور، ساده‌سازی ساخت اپ بلاکچین با ارائه‌ی زیرساخت حاضر و آماده برای توسعه‌دهنده است). اکتبر 2018، Microsoft Azure نیروهای خودش را به Nasdaq ملحق کرد. Nasdaq ترجیح داد فناوری بلاکچین Azure خود را با فریم‌ورک مالی‌اش یکپارچه‌سازی کند (با امید به اینکه سرعت تراکنش‌ها افزایش یابد).

 

در تاریخ 30 آوریل، Amazon Web Services، بالِ رایانش ابری آمازون (غول خرده‌فروشی)، پلتفرم Baas مخصوص به خود را موسوم به Amazon Managed Blockchain عرضه کرد.

 

منبع: کی بازار (فروشگاه آنلاین نرم افزارهای اورجینال)، با دریافت انواع لایسنس‌های معتبر از تامین‌کنندگان جهانی این امکان را برای تمام کاربران فراهم آورده است تا در چند ثانیه، از خدماتی بین‌المللی لذت ببرند. در کی بازار امکان خرید لایسنس‌های اورجینال نرم افزار‌های کاربردی و امنیتی(ویندوز اورجینال، آفیس اورجینال، آنتی ویروس اورجینال، آنتی ویروس کسپرسکی، آنتی ویروس پادویش و آنتی ویروس نود 32) بصورت ارسال آنی فراهم آمده است.