۱۳۹۸/۲/۱۸ فناوری اطلاعات

کی بازار- بیشتری‌ها فکر می‌کنند جایگزینی برای آمازون وجود ندارد. برای ما آمازون سمبل تجارت الکترونیکی است که با پیشرفته‌ترین متودها کالاهای مختلف را به دستمان می‌رساند. بدون شک، آمازون طیف وسیعی از محصولات را در کنار ارائه‌ی بهترین تجربه‌ی کاربری، قیمت و قوانین عودت کالا عرضه می‌دارد. و بعد سرویس اشتراک  Amazon Prime را داریم و آینده‌ای که در آن خبرهایی خواهد بود از استفاده از فناوری اینترنت اشیاء که آمازون را بیش از هر زمان دیگری شکست‌ناپذیر خواهد کرد. با این حال، واقعیت این است که فروشگاه‌های آنلاین مختلفی وجود دارد که نه تنها می‌توانند از لحاظ مقیاس ارائه‌ی خدمات با آمازون رقابت کنند که همچنین تجربه‌ی کاربریِ کاملاً آنلاینِ آن را هم به چالش می‌کشند.

بنابراین پیش از آنکه آمازون را بُتِ خرید آنلاین خود بکنید، در ادامه با همراه شوید تا 5 جایگزین‌ عالی برای این سرویس خدمتتان معرفی کنیم:

  1.  Newegg

اگر تصمیم خود را گرفته‌اید و دیگر نمی‌خواهید از آمازون خرید کنید اما همچنان دلتان برای ویژگی‌های فوق‌العاده و دامنه‌ی محصولاتش تنگ می‌شود، پس Newegg بهترین گزینه برای شماست. در حقیقت هیچ ویژگی‌ای نیست که  Newegg نتواند همچون آمازون ارائه دهد؛ از پیگیری سفارش گرفته تا چک کردن سفارشات شخصی‌تان.

 

 

این وبسایت همچنین از سایت‌های محلی و ارزهای جهانی نیز پشتیبانی می‌کند و البته نظر خیلی از خرده‌فروش‌ها را نیز به خود جلب کرده است. در این سرویس، هنگام خرید آیتم‌های مشابه را نیز پایین صفحه مشاهده خواهید کرد و البته از قابلیت‌های دیگر همچون «فهرست آرزوها»، «معادلات روزانه» و «توجه اصلیِ بازار» نیز بهره‌مند خواهید شد.

 

البته که در این وبسایت، یک عضویت «پریمیر» با تعرفه‌ی 30 روزه‌ی رایگان به همراه گزینه‌هایی مانند شیپینگ فوری (تعرفه‌ی 3 روزه و یا زودتر به صورت رایگان) نیز وجود دارد.

 

 

وقتی صحبت از دامنه‌ی محصولات به میان می‌آید Newegg هیچ کمی از آمازون ندارد. این سرویس که در اصل فروشنده‌ی لوازم برقی است هزاران قلم جنس مربوط به فناوری اینترنت اشیاء ارائه داده و قیمت کالاها درست با قیمت محصولاتی که آمازون می‌فروشد تا حد زیادی برابری می‌کند.

 

 

جدا از لوازم برقی، همچنین کالاهایی در حوزه گیمینگ، تجهیزات خودرو، نرم‌افزار، اسباب‌بازی و پوشاک ارائه می‌دهد.

  1. Ali Express

AliExpress فروشگاه آنلاین خریداری‌شده توسط علی‌باباست که طیف کالاهایش مانند Newegg است. اما محیطش به اندازه‌ی Newegg شبیه‌سازیِ آمازون نیست.

شما می‌توانید درست مانند هر فروشگاه الکترونیکی دیگر، محصول خود را جست‌وجو کنید. با AliExpress می‌توانید همچنین از پشتیبانیِ بازار جهانی علی‌بابا نیز بهره‌ند گردید (یعنی برخی محصولات را به قیمت نازل‌تری خریداری کنید). دامنه‌ی ارائه‌ی محصولات این فروشگاه در بخش قطعات کامپیوتری، اجزای وسایل برقی و کالاهای مربوط به اینترنت اشیاء بسیار وسیع‌تر است.

 

 

شما می‌توانید از طریق AliExpress اسمارت‌فون‌های بسیار خوبی بگیرید؛ معاملاتی شیرین و خوب درست مانند آنچه در آمازون تجربه می‌کردید.

 

 

بخش استایل و مد این سرویس هم عالی است؛ شما می‌توانید شیک‌ترین کفش‌ها، البسه و جواهرات را از این فروشگاه انتخاب کنید.

بخش پوشاک AliExpress بهترین گزینه‌ها را به کاربر ارائه می‌دهد... شاید حتی وسوسه‌انگیزتر از پوشاک عرضه‌شده در آمازون.. تازه قیمت‌‌های عالی‌اش را هم که نگوییم.

 

 

AliExpress در تجارت فروش آنلاین تازه‌کار و کم‌تجربه نیست. در این سرویس درست مانند آمازون می‌توانید از قابلیت عودت کالا و گارانتی محصول بهره‌مند شوید.

 

 

  1. Walmart

اگر در آمریکا زندگی می‌کنید، والمارت می‌تواند هوشمندترین جایگزین برای آمازون باشد. طیف محصولاتی که والمارت ارائه می‌دهد بسیار وسیع است و البته قیمت‌ها نیز بسیار مقرون‌به صرفه. بهترین قسمت این است که والمارت برخلاف آمازون، دیگر طرف حسابتان فروشنده‌های مختلف با آن تاکتیک‌های غیرحرفه‌ای‌شان نیست. والمارت خودش یک تنه روی تک تک محصولات نظارت دارد.

 

 

همانطور که پیشتر در مورد صحبت کردیم، دامنه‌ی محصولات والمارت از آمازون گسترده‌تر است؛ هر بار که آیتمی را در بخش جست‌وجو سرچ کنید، نتایج بیشتری برایتان خواهد آمد.

 

 

یکی از بهترین ویژگی‌های والمارت Rollback است که اگر زیاد به برخی محصولات سر می‌زنید، گاه در موارد و مناسبتها نيز تخفيف بيشتري به شما ارائه خواهد شد.

 

 

  1.  Rakuten

این فروشگاه آنلاین ژاپنی به داشتن رابط کاربری مینیمالیستیک و دامنه محصولات گسترده معروف است. Rakuten مدل دیگری از تجارت الکترونیکی را به همگان نشان داده است؛ محصولاتی که از فروشگاه‌های آنلاین مختلف می‌آیند در آن مورد مقایسه قرار می‌گیرند تا بتوانید از این طریق، ارزان‌ترین را به سلیقه‌ی خود انتخاب کنید.

برخی از فروشگاه‌هایی که از Rakuten پشتیبانی می‌کنند عبارت‌اند از آمازون، ایبی، والمارت، والگرینز و کولز. برای خرید نیازی نیست وبسایت Rakuten را ترک کنید زیرا این فروشگاه‌ها تنها نقش مکمل را دارند.

 

 

تقریباً همه محصولات مورد نیازتان در این فروشگاه پیدا می‌شود. Rakuten طیف بسیار وسیعی دارد و عودت کالایش هم بسیار قوی کار می‌کند (درست مثل فروشگاه‌های آنلاین دیگر این فروشگاه آنلاین نیز گارانتی محصول ارائه می‌دهد).

 

 

  1. eBay

 

 

eBay هنوز هم رقیب سرسختی در میدان تجارت آنلاین محسوب می‌شود. درست همان مقدار محصولاتی که آمازون در اختیار می‌گذارد این فروشگاه آنلاین نیز کالا ارائه می‌دهد.

خلاصه

آمازون فروشگاه آنلاین شریف و قانون‌مندی است و محصولات خود را به روش‌های متعددی ارائه می‌دهد. با این حال این 5 مورد را نیز به شما معرفی کردیم تا گمان نکنید آمازون تنها جایی است که می‌تواند محصولات را به طور آنلاین و آن هم با سرویس‌دهی بی‌نظیر ارائه دهد.

 

منبع: کی بازار (فروشگاه آنلاین نرم افزارهای اورجینال)، با دریافت انواع لایسنس‌های معتبر از تامین‌کنندگان جهانی این امکان را برای تمام کاربران فراهم آورده است تا در چند ثانیه، از خدماتی بین‌المللی لذت ببرند. در کی بازار امکان خرید لایسنس‌های اورجینال نرم افزار‌های کاربردی و امنیتی(ویندوز اورجینال، آفیس اورجینال، آنتی ویروس اورجینال، آنتی ویروس کسپرسکی، آنتی ویروس پادویش و آنتی ویروس نود 32) بصورت ارسال آنی فراهم آمده است.