۱۳۹۸/۲/۲۱ فناوری اطلاعات

کی بازار- ویندوز کلی نرم‌افزار رایگان دارد و البته که کلی هم وبسایت برای دانلود آن‌ها وجود دارد اما مشکل این است که خیلی از این سایت‌های دانلود رایگان (که ادعای بهترین بودن هم دارند) نرم‌افزار را با اینستالرهای سفارشی،  adware (آگهی‌افزار)، crapware(خرچنگ‌افزار) بمباران می‌کنند و به صورت پک درمی‌آورند (Download.com، FileHippo و Softonic مجرمان اصلی‌اند). توسعه‌دهندگان چنین رایگان‌افزارهایی اغلب حتی نمی‌دانند نرم‌افزارشان با این همه‌چیز پک شده است. با این حال، هنوز هم وبسایت‌های معدودی وجود دارند که این کار را نمی‌کنند. با ما همراه شوید تا 8 وبسایت مطمئن برای دانلود نرم‌افزار ویندوز به شما معرفی کنیم:

  1. Filepuma

 

 

Filepuma شاید بزرگ‌ترین مخزن نرم‌افزار پی‌سی نباشد؛ اما به طور حتم یکی از منظم‌ترین و کاربرپسندترین‌هاست (از این جهت که شما را با آگهی‌ها بمباران نکرده و کلی اینستالرِ مزاحم و نامطمئن سر راهتان قرار نمی‌دهد). Filepuma گزینه‌ی خوبی برای دانلودهای نرم‌افزاری شماست. این وبسایت هرچه را که انتظار دارید -از اسکایپ گرفته تا گوگل‌درایو را از طریق دراپ‌باکس- در اختیارتان قرار می‌دهد. در این وبسایت، کلی نرم‌افزار منحصر به فرد وجود دارد که همه در قاب سمت چپ پنجره برایتان فهرست شده‌اند. بسیار ساده و مینیمالیستیک و در عین حال کاربردی و برازنده.

  1. SourceForge

 

 

این سایت معروف دانلود بعد از تغییرات فاحشی که کرد توانست جایی در فهرست ما پیدا کند. اوایل این وبسایت را از فهرست خود خارج کرده بودیم؛ زیرا از سال 2012 توسط شرکت Dice خریداری شده بود و همچنین برنامه‌ی بدنام DevShare داشت که دانلودهایش پر بود از نرم‌افزارهای دیگری -که شاید اصلاً نیازی بهشان نمی‌شد. SourceForge در سال 2016 به شرکت BizX فروخته شد و از این تاریخ به بعد نه تنها ظاهرش عوض شد که حتی دیگر خبری هم از آن اینستالرهای مزاحم نبود. بهتر است اینطور بگوییم: SourceForge دوباره شده است همان وبسایتِ قدیم.... حتی بهتر.

  1. Microsoft.com

 

 

اگر به دنبال نرم‌افزار ویندوز رسمی می‌گردید، سایت رسمی مایکروسافت اولین گزینه است. نه تنها در این سایت همه‌ی بسته‌های نرم‌افزاری مورد نیازتان پیدا می‌شود؛ بلکه همچنین دارای آپدیت‌های انتخابی و هات‌فیکس‌هایی از جمله فریم‌ورک .NET، کیت‌های درایور و پک‌های سرویس برای چیزهایی مانند بازی‌های Microsoft Flight Simulator می‌باشد. تازه اگر نیاز داشته باشید نرم‌افزار قدیمی‌تری مانند اینترنت اکسپلورر نصب کنید (توصیه ما این است که این کار را انجام ندهید) امکان انجام این کار را دارید. البته نباید انتظار داشته باشید روی سایت رسمی نرم‌افزار طرف‌سوم پیدا کنید.

  1.  Ninite

 

 

Ninite یکی از بهترین سایت‌های دانلود رایگان است که نرم‌افزارهای محبوبی همچون  Chrome، VLC، Gimp، Foobar و Spotify ارائه می‌دهد. حین استفاده از وبسایت Ninite نیازی نیست نگران ملحقات مزاحم باشید... فقط اینکه اگر خواستید می‌توانید تنها با یک یا دو کلیک نرم‌افزار مورد علاقه خود را نصب کنید. نیازی نیست هر نرم‌افزار را به طور جداگانه نصب کنید؛ Ninite به طور اتوماتیک آخرین نسخه‌ را برایتان دانلود و بعد نصب می‌کند.

  1. MajorGeeks

 

 

MajorGeeks یکی از آن سایت‌هایی است که شاید طراحی وبش خیلی قدیمی و از مد افتاده به نظر برسد اما یکی از خوشنام‌ترین سایت‌های دانلود نرم‌افزار رایگان است که هیچ نرم‌افزار و اینستالر اضافی هم با خودش به مهمانی نمی‌آورد.

  1. Softpedia

 

 

Softpedia یکی از بزرگ‌ترین و محبوب‌ترین سایت‌های دانلود نرم‌افزار رایگان است که در آن شما می‌توانید تقریباً هر نرم‌افزار رایگان و پولی که بخواهید را (روی پلت‌فرم‌های مختلف) پیدا نمایید. نکته خوب در مورد  Softpedia این است که همیشه آخرین نسخه‌ی نرم‌افزار مورد نظر خود را دریافت خواهید کرد. علاوه بر این، Softpedia همچنین به شما تحلیل‌های نرم‌افزاری و اسکرین‌شات‌های واقعی برای همه نرم‌افزارهای محبوب و پرکاربرد ارائه می‌دهد. اگر تا به حال از Softpedia استفاده نکرده‌اید، حتماً امتحاش کنید.

  1. DownloadCrew

 

 

DownloadCrew  از آن وبسایت‌هایی است که رابط کاربریِ بسیار نامنظمی دارد و در آن، کلی نرم‌افزار در هوم‌پیجش دیده می‌شود که فونت بسیار ریزی هم دارند. با این حال، حین دانلود از این سایت نیازی نیست نگران اینستالرهای مزاحم باشید. علاوه بر این، می‌توانید برای هر چند پلت‌فرم که می‌خواهید از جمله ویندوز، لینوکس، Mac OS X، اندروید و آی‌او‌اس نرم‌افزار دانلود کنید.

  1.  SnapFiles

 

 

SnapFiles نیز سایت دانلود نرم‌افزار رایگانی است که هیچ اینستالر مزاحمی را در خود نمی‌گنجاند. یکی از بهترین ویژگی‌هایش این است که دارای دسته‌بندی‌های مختلف است. در این دسته‌بندی‌ها می‌توانید 100 نرم‌افزار برتر رایگان را پیدا کرده و از جدیدترین تحلیل‌های آن‌ها (همچنین آن‌هایی که از همه بیشتر مورد پسند کاربرانند، بهترین اپ‌های پورتابل و غیره) بهره‌مند گردید. درست مانند هر سایت دیگری که در این فهرست است، می‌توانید براحتی در دسته‌بندی‌ها به دنبال آیتم مورد نظر خود گشته و نرم‌افزار دلخواهتان را پیدا نمایید.

 

منبع: کی بازار (فروشگاه آنلاین نرم افزارهای اورجینال)، با دریافت انواع لایسنس‌های معتبر از تامین‌کنندگان جهانی این امکان را برای تمام کاربران فراهم آورده است تا در چند ثانیه، از خدماتی بین‌المللی لذت ببرند. در کی بازار امکان خرید لایسنس‌های اورجینال نرم افزار‌های کاربردی و امنیتی(ویندوز اورجینال، آفیس اورجینال، آنتی ویروس اورجینال، آنتی ویروس کسپرسکی، آنتی ویروس پادویش و آنتی ویروس نود 32) بصورت ارسال آنی فراهم آمده است.