۱۳۹۸/۲/۲۸ فناوری اطلاعات

کی بازار- کروم برای دستگاه‌های اندرویدی، مرورگری پیش‌فرض است. با این حال، ویژگی‌های بسیاری وجود دارد که هم پنهان‌اند و هم هوز فعالسازی نشده‌اند. با استفاده از فلگ‌های کروم می‌توانید براحتی این ویژگی‌ها را فعالسازی کرده و تجربه‌ی وبگردی خود را ارتقا دهید. فهرست ذیل 12 فلگ کرومی برتر را خدمتتان معرفی کرده و نحوه‌ی فعالسازی‌شان را نیز به شما آموزش خواهد داد.

نحوه‌ی فعالسازی فلگ‌های کروم

پیش از اینکه با این فلگ‌های کرومی آشنا شوید، می‌بایست ابتدا از نحوه‌ی فعالسازی‌شان مطلع شوید. فعال کردن فلگ‌ها در مرورگر کروم خیلی ساده است: تنها کافیست روی  URL فلگ کرومی که قصد فعال کردنش را دارید کپی کرده و بعد آن را در نوار آدرس پیست نمایید. سپس دکمه Go را بزنید. زیر پرچم، از منوی دراپ‌داون گزینه Enable را انتخاب نموده و بعد مرورگر را از نو باز کنید.

توجه: بسته به نسخه‌ی اندروید یا کرومی که استفاده می‌کنید، برخی فلگ‌ها ممکن است روی دستگاه‌تان موجود نباشند.

  1.  Modern Media Controls

یو‌آر‌ال فلگ: chrome://flags/#enable-modern-media-controls

 

 

این ویدیو پلیر درون‌سازه‌ای در مرورگر کروم خیلی پیش‌پاافتاده است؛ در حقیقت اصلاً هدایتگر حرکتی هم ندارد. با این فلگ می‌توانید هدایتگرهای حرکتی مانند دوبار ضربه برای مکث و دوبار ضربه برای پخش (همچنین عقب و جلو بردن ویدیو و ...) را فعال کنید.

  1. New Context Menu

یو‌آر‌ال فلگ: chrome://flags/#enable-custom-context-menu

 

 

برخلاف منوی همیشگیِ زمینه که با فشار دادن طولانی عمل می‌کند، این فلگ جدید منوی زمینه‌ای پویا با گزینه‌هایی مناسب (بسته به آیتمی که برای چند لحظه فشارش می‌دهید) نمایش می‌دهد.

  1.  Parallel Downloading

یو‌آر‌ال فلگ: chrome://flags/#enable-parallel-downloading

 

 

اگر مرتباً با استفاده از کروم  فایل‌های بزرگی را دانلود می کنید، این فلگ کروم جدید می‌تواند به شما کمک کند تا سرعت دانلود خود را بالا ببرید. با دانلود موازی، کروم تلاش می‌کند ارتباطاتی چندگانه شروع کند تا بدین‌ترتیب فایل در آنِ واحد در چند قسمت دانلود شود و در نهایت همه به همدیگر وصل شوند.

  1. Sneak Peek

یو‌آر‌ال فلگ: chrome://flags/#enable-ephemeral-tab

 

 

اگر همیشه تعجب می‌کنید پشت یک لینک می‌تواند چه چیزی باشد، می‌توانید از قابلیت جدید Sneak Peek استفاده کنید. با استفاده از این قابلیت می‌توانید پیش از باز کردن کامل لینک، دزدکی نگاهی به آن بیاندازید.

  1. Reader Mode

یو‌آر‌ال فلگ: chrome://flags/#reader-mode-heuristics

 

 

اگر در حال خواندن مقاله‌ای بلند هستید و یا اگر روی یک پیج، کلی چیز وجود دارد که حواستان را پرت می‌کند می‌توانید از فلگ جدید reader mode (حالت خوانش) استفاده کنید تا تجربه‌ی بصری راحت و دلپذیری داشته باشید. برای فعالسازی این حالت، از منوی دراپ‌داون گزینه‌ی Always یا All Articles را انتخاب کنید و مرورگر را از نو باز کنید. از حالا به بعد دیگر گزینه‌ی جدیدی تحت عنوان Simplified View در بخش زیرین خواهید دید. روی آن زده تا صفحه به حالت خوانش ریلود شود.

  1. Search Ready Omnibox

یو‌آر‌ال فلگ: chrome://flags/#enable-search-ready-omnibox

وقتی روی نوار جست‌وجوی کروم می‌زنید، اگر از قبل یو‌آرالی در آن باشد، آنوقت مرورگر کروم تنها آن یوآرال را هایلایت می‌کند. برای پاک کردن omnibox باید به صورت دستی روی آیکون کوچک X بزنید. این فلگ اجازه می‌دهد تا خود کروم این کار رابرایتان انجام دهد. با این کار دیگر نیازی نیست هر بار omnibox را پاک کنید.

  1.  Chrome Duet

یو‌آر‌ال فلگ: chrome://flags/#enable-chrome-duet

 

 

این روزها اسمارت‌فون‌ها همه‌جا را قبضه کرده‌‌اند. نمی‌توان به چهار گوشه‌ی نمایشگر این اسمارت‌فون‌ها دسترسی داشت مگر آنکه انگشتان دستتان خیلی بلند باشد. با فعال کردن این فلگ، کروم تمامی هدایتگرهای لازم مانند دکمه جست‌وجو، دکمه آپشن‌ها، سوئیچرهای تب و غیره را زیر نمایشگر انتقال می‌دهد تا بشود یک‌دستی در نهایت راحتی از آن‌ها استفاده کرد.

  1. Dark Mode

یو‌آر‌ال فلگ:chrome://flags/#enable-android-night-mode

کروم یک حالت تاریکِ درون‌سازه‌ای دارد با فعال کردن این پرچم می‌تواند براحتی به کار بیافتد. توجه داشته باشید که هنوز این فلگ کامل نشده است، یعنی شاید کمی شاهد نقایص باشید اما در کل قابلیت‌های بسیار خوبی در اختیارتان قرار می‌دهد.

  1.  Mute Tabs

یوآرال فلگ: chrome://flags/#sound-content-setting

وقتی وبسایت‌ها به طور اتوماتیک فایل صوتی و ویدیویی پخش می‌کنند خیلی آزاردهنده است. به طورکلی باید از دکمه‌ی ولوم برای کم کردن صدا استفاده کنید. با این حال، با فعال کردن این فلگ، کروم به شما گزینه‌ای ساده می‌دهد تا بتوانید به سرعت صدای تب‌ها را مات کنید.

10. Block Redirects

یکی از آزاردهنده‌ترین چیزها در مورد صفحات وبی موبایل این است که آن‌ها اغلب در تلاشند بدون هیچ دلیل یا دادن هشداری، شما را ریدایرکت می‌کنند. اگر چنین چیزی آزارتان می‌دهد پس توصیه می‌کنیم این فلگ را فعال کنید.

11. List Opened Tabs

یوآرال فلگ: chrome://flags/#enable-accessibility-tab-switcher

 

به طورکلی، وقتی روی آیکون سوئیچرِ تب می‌زنید، کروم تمام تب‌های موجود در card layout (طرح کارت) را نمایش می‌دهد. اگر تنها چند تب دارید این فلگ می‌تواند بسیار کاربردی باشد. با فعالسازی این فلگ، می‌توانید کروم را مجبور کنید فهرست ساده‌ای از تب‌ها (به جای کارت‌ها) نمایش دهد.

12. Scroll Anchoring

یوآرال فلگ: chrome://flags/#enable-scroll-anchor-serialization

اغلب، کروم عادت دارد بین صفحات می‌پرد؛ مخصوصاً وقتی دارد بین صفحات بلندبالا با کلی متن داخلش اسکرول می‌کند. با یک بار فعال کردن این فلگ، این مشکل حل خواهد شد.

 

منبع: کی بازار (فروشگاه آنلاین نرم افزارهای اورجینال)، با دریافت انواع لایسنس‌های معتبر از تامین‌کنندگان جهانی این امکان را برای تمام کاربران فراهم آورده است تا در چند ثانیه، از خدماتی بین‌المللی لذت ببرند. در کی بازار امکان خرید لایسنس‌های اورجینال نرم افزار‌های کاربردی و امنیتی(ویندوز اورجینال، آفیس اورجینال، آنتی ویروس اورجینال، آنتی ویروس کسپرسکی، آنتی ویروس پادویش و آنتی ویروس نود 32) بصورت ارسال آنی فراهم آمده است.